2017-08-20, 21:38
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Det sitter så många skinheads och MC-killar på fängelset att hans liv troligen slutar där - ifall han inte börja gråta till median och förflyttas till en tryggare plats.

Skinheads har inte försvunnit, dom har gått under jorden. Hur är det i Sverige, still going strong?

Det lönar sig att se igenom dessa klipp, översatta till engelska. Sverige och svenskar är ofta nämnda:

Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=5X_deOMclDc

Part 2
https://www.youtube.com/watch?v=ScqSZpae5pM

Part 3
https://www.youtube.com/watch?v=UEv-7Wxt46E

Aha har hört att danska MC gäng har hamnat i luven på inhemska utlännings gäng också.

Dock är väl Bandidos till skillnad mot HA(som är vitmakt baserat delvis) snudd på ett babbe gäng i Sverige? Ledaren var väl iranier el dyl?
Citera
2017-08-20, 21:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
****ASGARV** haahaa... Samma sak på Drotningatan en MPare som hade hånat kritiken mot öppna gränser blev mosad av Akilov ( el va han hette).

Föresten "Vi står inte ut" vilket jävla namn, tragikomiskt alltså haahaa.

Två av dom omkomna kvinnorna på Drottninggatan kom från mitt närområde – båda extrema flyktingkramare.
Citera
2017-08-20, 21:45
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Jag tror att muslimerna i Finland ligger risigare till än vad dom gjorde efter Arkilovs härjningar tidigare i år. Detta PGA 2 skäl = Finland har en starkare folkgemenskap mot främmande hot (Islam). Samt att Främlingarna är i ett större numerärt underläge där.

Tycker gott att muslimerna kan krypa till korsett i dubbel bemärkelse. Jag har lyft frågan i min tråd (se nedan) hur vida det är vettigt att praktisera Islam i sitt värdland med tanke på allt dom ställt till med.

(FB) Hur många muslimer lägger ner sin tro i respekt till värdfolkets terrorlidande ?

Muslimen kunde dock inte föra en vettig diskussion utan skrev bara "ok" 5 gånger i rad typ.

Finns det några Mosker i Finland föresten?

Lol, så du fick inga svar av muslimerna. Jag har frågat liknande frågor på utländska forum där muslimerna är mycket aktiva. Ingen svarade.

Det lär finnas mosker i Finland men troligen typ en bostad. Efter Åbo kommer finnarna att bekämpa att ett stort moske byggs i Finland.

Du har rätt, folkets gemenskap är mycket viktigt. Eftersom finlandssvenskarna har vägrat integrera med finnarna och ännu ser finnarna som deras undersåtar hör de inte till vårt folk.

Vi fick invandrarbarnen i shack genom att sätta dom i samma klass som ryska invandrarbarn. Ryssarna satte fort muslimerna på platsen, finnarna är för artiga.
Citera
2017-08-20, 21:46
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Två av dom omkomna kvinnorna på Drottninggatan kom från mitt närområde – båda extrema flyktingkramare.

Det är enda trösten...
Citera
2017-08-20, 21:51
Medlem
ForumApaches avatar
Medias rapporterande har varit så motbjudande att t.o.m. president Niinistö visat sitt ogillande.

På presskonferens dristade sig en pk-journalist ställa ledande fråga om hur han ser på att "många utlänningar" hjälpt till.

Niinistö krossade omedelbart med kommentaren att många finländare varit med och hjälpt till men att media inte funnit det intressant (!).
Citera
2017-08-20, 21:52
Medlem
Marskens avatar
NeverCryWolf: Ditt beteende här i tråden är mycket märkligt.

Jag är finlandssvensk och befinner mig i Åbo för att försvara Finland självklart. Liksom min släkt gjort sedan tiden innan Finland fanns.

Tycker du inte att detta är en tid där nationell samling borde gå före ditt hat mot den lilla minoritet av Finlandssvenskar som fortfarande existerar runt kusten i Finland?

Du lägger upp bilder som handlar om att Finlandssvenskar skall gasas eller flytta till Sverige.

Skärp dig förfan, vi har en gemensam historia i Finland och Finland hade inte existerat om inte dina och mina förfäder hade blött tillsammans för vår fosterjord.

Här i Åbo är alla finländare välkomna och dina tirader är jävligt osmakliga i en tid som detta.
https://m.youtube.com/watch?v=gU_vt57u_5I
Citera
2017-08-20, 21:53
Medlem
ForumApaches avatar
Det finns massor med bildmaterial om VILKA som verkligen är på plats och hjälper men i media dyker den ena negern och araben upp efter den andra...

Helt motbjudande.
Citera
2017-08-20, 21:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Det är enda trösten...

Jaa, eller ödets ironi.
Citera
2017-08-20, 21:55
Medlem
ForumApaches avatar
Fem marockaner gripna.
Citera
2017-08-20, 22:00
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Och en expert menar att budskapet från terroristerna är att finnarna inte klarar av att skydda kvinnor och barn.

https://www.hbl.fi/artikel/terrorfor...nnor-och-barn/
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu kunde man bara läsa ingressen. Men inte helt otroligt att så kan ha valt fallet. I vissa kretsar ses kvinnor som går ensamma som en styggelse och livliga byten.

Texten kräver inloggning, här är dess huvudinnehåll:

Terrorforskare: Attackens budskap kan ha varit att vi inte kan skydda kvinnor och barn
https://www.hbl.fi/artikel/terrorfor...nnor-och-barn/
Citat:
Valet av kvinnor som offer för knivattacken kan visa sig vara en väsentlig fråga i undersökningen av Åbodådet, säger terrorismforskaren Leena Malkki. Budskapet kan ha varit att vi inte kan skydda sårbara grupper.

– Om man ser på jihadistiska attacker i Europa så har vi några exempel där man valt ut sårbara människor. Budskapet kan vara att ni inte kan skydda era kvinnor och barn.

Malkki säger att avsikten med att välja kvinnor som offer kan vara att öka chockvärdet. Också hat mot kvinnor kan ligga bakom. Men gärningsmannen kan också ha upplevt kvinnor som lättare offer.

– Man kan kanske tänka att det är lättare att slå till mot kvinnor, de gör mindre motstånd.

Malkki betonar att även om gärningen verkar systematisk och riktad mot kvinnor klarnar motivet i förundersökningen. Hon säger att det är viktigt att utreda om attacken riktad sig just mot kvinnor.

– Att utreda detta kan visa sig väsentligt i undersökningen.
----

Malkki säger att man vid terrorattacker vanligtvis inte väljer offer utgående från könet. Men det finns färska exempel.

– Detta misstänktes i terrorattacken i Manchester. Om man inte totalt missat att skaffa information så var det ju klart vilka publiken i huvudsak består av.

HBL tillåter faktiskt kommentarer på sina artiklar, även om de nog modereras friskt. Signaturen Malva frågar till exempel:

Citat:
Man kan undra över varför våra kvinnosaksförkämpar av båda könen, med kvinnans jämställdhet och rättigheter på alla plan som nummer ett på agendan, så intensivt vill försvara dessa olagliga invandrare - unga män, som har en radikalt annorlunda dvs islamistisk kvinnosyn. Skulle dessa män som utan uppehållstillstånd finns i vårt land få makten skulle nog de finländska kvinnornas alla rättigheter åka ner i slasken fortare än kvickt. Är det månne någon form av förvriden masochism som driver vissa feminister och grönvänsteranhängare att blunda för den brutala verkligheten? Samma fenomen som gör att unga flickor har rest till mellanöstern för att kämpa i terroristernas led?

Och en skribent som bara heter Anonym svarar:

Citat:
Så sant. Jag gör en sidoreflektion här till författaren Katarina Janouch som stängs ute från bokkalas och rederier därför att hon dels skriver och påtalar just det du just skrivit, dels för att hon skämtat med en företrädare från just denna sk feministiska grönvänster - Rosanna Dinamarca. Skämtet kanske var i affekt men knappast helt fel ute. Bakom allt ligger ett hyckleri som tar sig monstruösa uttryck, där just sk feminister slår vakt om islamistiska män, både asylsökande och de som ägnar sig åt hedersbrott, dvs mord på döttrar och systrar, tvångsgiften och barnäktenskap, förtryck mot kvinnors självständighet och självkänsla som kommer till uttryck i klädsel, social samvaro, viljan att utbilda sig etc.

Beträffande beslutet att inte bjuda in Katerina Janouch till Finland:

(FB) Rossana Dinamarca polisanmäler Katerina Janouch för förtal
Senast redigerad av Ördög 2017-08-20 kl. 22:14.
Citera
2017-08-20, 22:07
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Aha har hört att danska MC gäng har hamnat i luven på inhemska utlännings gäng också.

Dock är väl Bandidos till skillnad mot HA(som är vitmakt baserat delvis) snudd på ett babbe gäng i Sverige? Ledaren var väl iranier el dyl?

Har ni MC gäng med babbar som ledare????

Vi har många MC gäng i Finland men jag har aldrig hört om en babbe som medlem.

MC-killarna är respekterade av polismakterna och folk är rädda för dom.

Typisk och sann händelse: Krogarna var fast ock taxikön var lång. En MC-kille väntade snällt på hans tur, men ett gäng finska killar försökte ta taxin före honom. Inom fem minuter dök en massa MC-killar upp och spöade killarna ordentligt så att de hamnade på sjukhuset.

Polisen kom till platsen och försökte förhöra alla ögonvittnen. Inte en enda hade sett något, för att ingen vågar gå till rätten och vittna emot en MC-kille. Case closed.

Men det finns alltid dårar som går emot en MC-kille när dom har supit. Och ångrar det bittert efteråt. Går du emot en MC-kille får du hela gänget. Polisen blundar ögonen för deras organiserade brottslighet, jag tror nästan att polisen arbetar tillsammans med MC-gängen.

I Finland har dom än så länge inte inblandat i invandrarsaken. Men det är nästan säkert att dom gör det vid något tillfälle och det skulle inte förvåna om de gjorde det på polisens begäran.
Citera
2017-08-20, 22:18
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
NeverCryWolf: Ditt beteende här i tråden är mycket märkligt.

Jag är finlandssvensk och befinner mig i Åbo för att försvara Finland självklart. Liksom min släkt gjort sedan tiden innan Finland fanns.

Tycker du inte att detta är en tid där nationell samling borde gå före ditt hat mot den lilla minoritet av Finlandssvenskar som fortfarande existerar runt kusten i Finland?

Du lägger upp bilder som handlar om att Finlandssvenskar skall gasas eller flytta till Sverige.

Skärp dig förfan, vi har en gemensam historia i Finland och Finland hade inte existerat om inte dina och mina förfäder hade blött tillsammans för vår fosterjord.

Här i Åbo är alla finländare välkomna och dina tirader är jävligt osmakliga i en tid som detta.
https://m.youtube.com/watch?v=gU_vt57u_5I

Jag hatar inte finlandssvenskarna. Men jag litar inte på er det minsta. När det kommer till Finlands officiella krigsdagbok är det inte roligt läsande för er. Och skämtbilden om gasandet var om invandrarna som kom via Sverige, inte om er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in