2017-08-18, 04:39
Medlem
Betrakta detta inslag från "Late Night with Seth Meyers" om händelserna i Charlottesville:
https://www.youtube.com/watch?v=LNLIwxMnJOw

Det pertinenta avsnittet är sekunderna mellan 8:54 och 9:01.

Lyssna noga på demonstranterna. Först skanderar de tydligt "You will not replace us!", men den inlagda textremsan förleder genom att säga "Jews will not replace us!" Andra gången hör man "jews". Jag hävdar att det inspelade ljudet är förfalskat med ett pålagt "s".

Lyssnar man på exempelvis https://www.youtube.com/watch?v=AeerLbTe1gI eller https://www.youtube.com/watch?v=hVc1hvD6mCw kan åtminstone jag inte höra den märkliga "jews"-formuleringen en enda gång, bara den uppenbara "you"-versionen.

Vad hör ni?
Citera
2017-08-18, 05:06
Kan man inte vara ense om att en del skrek "jews" och en del skrek "you".
Att media endast visar de som skrek "jews" så att alla ska tro att det bara var nazister där är ju föga förvånande.
Citera
2017-08-18, 05:14
Medlem
oldtimedrunks avatar
Spelar ingen roll vad de sa, media har redan ljugit och bedragit så mycket. Vi blir knullade av media varje dag. De kommer aldrig att ändra sin åsikt om politiska motståndare.
Citera
2017-08-18, 05:21
Medlem
oldtimedrunks avatar
Vissa verkar tro att när de säger "jews will not replace us" att de menar att specifikt judar kommer att ta över vita, de menar snarare att judar organiserar massinvandring till vita länder och att det är på det viset judar byter ut oss.
Citera
2017-08-18, 05:27
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Lyssna noga på demonstranterna. Först skanderar de tydligt "You will not replace us!", men den inlagda textremsan förleder genom att säga "Jews will not replace us!" Andra gången hör man "jews". Jag hävdar att det inspelade ljudet är förfalskat med ett pålagt "s".
Fan, i USA är du o jag blattar, och kan inte ens språket någorlunda perfekt. Det låter inte som någon pantad korrekt innebörd att skandera "du kommer inte att ersätta oss". Jag tror att du får skruva upp hörapparaten och försöka förstå o höra nyanser i det engelska språket. Klart som fan att det är "jews" de skanderar!
Citera
2017-08-18, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Kan man inte vara ense om att en del skrek "jews" och en del skrek "you".
Att media endast visar de som skrek "jews" så att alla ska tro att det bara var nazister där är ju föga förvånande.
Nej, allt pekar på att ljudet är redigerat.

Lögnen har nämligen varit i säck innan den kom i påse. Pressen (exempelvis New York Times) har nämligen rapporterat om det språkliga missfostret "Jew will not replace us!"

Alltså har vi flerstegslögnen You -> Jew -> Jews mitt på ljusa dan.
Citera
2017-08-18, 05:28
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Vissa verkar tro att när de säger "jews will not replace us" att de menar att specifikt judar kommer att ta över vita, de menar snarare att judar organiserar massinvandring till vita länder och att det är på det viset judar byter ut oss.
Bra observation!
Citera
2017-08-18, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Fan, i USA är du o jag blattar, och kan inte ens språket någorlunda perfekt. Det låter inte som någon pantad korrekt innebörd att skandera "du kommer inte att ersätta oss". Jag tror att du får skruva upp hörapparaten och försöka förstå o höra nyanser i det engelska språket. Klart som fan att det är "jews" de skanderar!
Mitt kunnande om det engelska språket är dock så nyanserat att jag känner till att "You" i detta sammanhang avser andra person pluralis, alltså "Ni kommer inte att ersätta oss."

För övrigt är jag inte blatte någonstans i världen. Tack för ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in