Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-08-21, 02:42
  #49
Medlem
Sorry för min seghet, varit mycket jobb senaste dagarna.

Tackar för alla seriösa svar, och kul att veta att man inte är ensam, även om jag visste om det från början. Men som sagt så är det extremfall här.

Någon nämnde dåligt självförtroende och självkänsla, det kan jag utesluta direkt. Jag kan framstå som en nörd nu här i tråden, tväremot faktiskt. Festar regelbundet och raggar flitigt, får väl 1-2 ligg i månaden. Så ja, lite hyckleri är det. Men som någon var inne så fungerar män och kvinnor annorlunda. Och jag tror inte, som feminismen påpekar, att det har med normer att göra. Utan det är så helt enkelt, biologi.

Att hitta en bra brud, med vett som inte har behovet att visa upp sig och dricka för att känna sig levande är svårt. Som dessutom ha en acceptabel historik och samtidigt vara "rolig" och attraktiv gör det ännu svårare. Mitt urval är alltså väldigt litet. Vilket skrämmer mig lite. Men självklart finns dem. Men dessa träffar man inte på krogen. Och jag som är ganska oaktiv på sociala medier kommer ha det tufft.

Jag tror att det är försent för att börja ta itu med tankarna, det här är 10-11 år jag gått runt med dessa. Går liksom inte bara trolla bort dom. Något intressant någon gick in på är varför jag blir frustrerad när jag ser andra okända tjejer hora sig. Detta har jag också tänkt på och jag vet faktiskt inte varför jag blir det. Ibland när jag vet att en brud har pojkvän men ser henne flirta med andra när kan jag liksom tänka "hennes pojkvän tror säkert hon är världens bästa, detta kan drabba vem som helst". Vet folk som tror deras flickvänner är prinsessor som egentligen inte ens i närheten. Alla kan bli blåsta och blinda, kanske händer det mig?

Värst är min syster, om jag har en vän över kan jag överanalysera situationer så grovt onödigt mycket. Kommer hon in i rummet och frågar "Vill du ha mat, det finns över annars slänger jag det" så kan tänka "Hon vet att jag åt för 2 timmar sen, varför frågar hon? Ville hon kanske bara få ett tillfälle att se och visa sig för min vän"? Sjuka tankar jag vet. Saken är jag och min syster har väldigt bra kontakt och relation, hon festar väl på födelsedagar, i princip det, och då vill hon ha med mig. Hon är väldigt öppen och berättar allt för mig, men som sagt, kanske har jag blivit blind och blåst?

Kan uppdatera om tjejen jag nämnde i trådstarten som jag uppvaktat. "Slog" till i torsdags faktisk och tog en promenad med henne igår. Ville så gärna veta hur många hon legat med men ville såklart inte fråga, hade framstått mycket wierd. Men till slut dök ett ypperligt smidigt läge in och svaret kom. 2 stycken med 2 förredetta pojkvänner. Annars gick allt så jävla bra men det här bara sänker allt! En sjuk sak till? Står och grubblar på att hon gick med på att träffa mig endast efter två dagars chattande. Visserligen har hon träffat mig innan (bekanta) och hon vem jag är, men ändå. SICK SHIT

Ville bara skriva av mig lite, uppdaterar när jag har tid. Tack ännu en gång till som svarar och diskuterar.
Citera
2017-08-21, 02:53
  #50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Ja för vi kvinnor som varken dricker alkohol, röker eller ligger runt är ju så enormt tråkiga, så måste det ju bara vara. Alla vet ju att en kvinna som super, röker och är lössläppt är en kvinna som är rolig och har ett liv! Absolut! Och det är så alla kvinnor ska vara!

Man blir ju fan mörkrädd när man ser hur många svenska tjejer lever sina liv i dagens samhälle. Den som lyckas vara mest dekadent är den som blir mest dyrkad och poppis, tack kära feminism som trycker i dessa tjejer att det är bra, kul och till och med fördelaktigt att vara en alkoholiserad, lössläppt festprisse vid 20 års ålder. Och så får man ju inte glömma att det ska skrytas om denna dekadens i sociala media med! Så att andra tjejer kan haka på och bli precis likadana. Det sprider sig som pesten. Jag förstår verkligen män som absolut inte kan se sig själva gifta med sådana tjejer, än mindre ha barn ihop med.

En riktig kvinna...

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Är väl helt okej att du vill ha en tråkig fru som helt saknar liv.

Men det där med att du känner HAT till random tjejer som går runt och lever sitt liv utan att det påverkar dig på något sätt, det låter inte sunt. Vad tror du det beror på att du bryr dig så mycket om vad de gör när det inte påverkar dig?

En ho...
Citera
2017-08-21, 03:04
  #51
Medlem
Känner igen mig i din situation, mycket. För mig beror det på uppväxt och värderingar.

Du är extremfall, det var jag med. Men du måste förstå att du aldrig kommer hitta någon brud som uppfyller alla dina krav. Inte i Sverige. Idag har jag en vettig flickvän som jag litar på och trivs med. Är långt ifrån drömbruden men man får nöja sig, annars förblir man ensam. Och vet du vad? Hela hennes umgänge är vettiga brudar. Umgänge och uppfostran betyder mycket. Så dom finns helt klart.

Det är bra att du inte begränsar dig syrra och har en bra relation med henne. Låt det förbli så. Låt inte kontrollbehoven ta över helt, men självklart ska man övervaka smått. Lyssna inte på idioterna som säger hon kan klara sig själv. Självklart kan hon det, men saker går snett och du är där för att se till att det inte blir så, din syrra är trots allt en tonåring om jag fattade rätt.

Edit: bruden som legat med två hade jag kastat.
__________________
Senast redigerad av Balkanpsyko 2017-08-21 kl. 03:07.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback