Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 20:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monopoli
Du låter fortfarande trashig. 5 år av missbruk är inte lite. Det är bara en tidsfråga innan du förvandlas till en prostituerad crackhora som suger av feta medelåldersmän för att ha råd med nästa kick.

2år* av missbruk. jag är 18. kommer aldrig gå så lågt att jag suger av killar för pengar jag har gott om pengar då jag fortfarande bor hemma. undrar hur du hade formulerat dig om jag var en kille. killar som vill få råd med nästa kick suger ju ej av män, right? jag går gymnasiet så utbildning är väl inget större problem jag vet att jag skriver/skrivit konstigt men det beror på att jag inte är helt nykter atm
Citera
2017-08-17, 21:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absoluut
jag mår väldigt dåligt. är för det mesta ensam då jag förlorat alla mina vänner.

började ganska tidigt med droger (när jag var 15) och då tog alla avstånd från mig. kvar fanns endast pundare, soc-fall och missförstådda människor helt enkelt. nu när jag är lite äldre har ännu fler försvunnit. vissa är döda och andra har jag bara glidit ifrån.
sitter hemma dagligen och tar droger dagligen. jag bor hemma fortfarande men håller mig mest för mig själv.
mina ''vänner'' som är killar går det ej att umgås med då dom endast försöker ligga med mig. har sagt hur många gånger som helst att jag inte vill vara något mer än vänner och att jag inte vill göra något sexuellt med dem.
tjejer vill jag inte umgås med då jag tröttnat på deras flaskhet och alla dessa oundvikliga draman..
vill så gärna ha lite bra killkompisar att umgås (eftersom killar oftast är mer roliga att hänga med än tjejer) som kan visa lite respekt för mig när jag klart och tydligt säger att jag ej vill.

är jag med vänner så är det oftast endast att vi ses över en cigg o snackar lite eller så kanske det händer att vi festar och tar Ecstasy tillsammans, det är allt.

Vart hittar man ens vänner? Riktiga vänner alltså. Inget ytligt skit. Jag ser rätt bra ut och jag är nöjd med mig själv men jag vill ändå ha bra vänner, inget ytligt och sånt som sagt. Kanske någon som har samma problem som mig?
jag är inte en sån människa som sitter o tycker synd om mig själv direkt eller söker uppmärksamhet men det är så himla deprimerande detta.

hur ska man kunna ändra på detta? pratar med psykolog men jag känner att inget funkar. vill bara kunna må bra igen.

Du är tjej? Killar vill bara knulla dig, du har inget annat att bidra med. Du säger att killar är roligare, men hur är du då? Dessutom vill man inte vara vän med folk som tar droger eller röker. Ifall du har trasiga egenskaper MÅSTE du ha någon annat som är värd något. Typ är jätte roligt eller social, som det visar sig inte är så. Lycka till
Citera
2017-08-18, 08:21
  #15
Medlem
AX64s avatar
Tycker många här är rätt elaka nu. Tjejen är ensam i en utsatt situation och vill lufta det här och eventuellt få lite stöd som jag fattar det. Ämnet handlar ju inte om att hon förhärligar droger, prostitution och ett avvikande levnadssätt eller något. Ni får ta och lugna ner er lite.
Citera
2017-08-20, 15:15
  #16
Medlem
MAX-HIMs avatar
Du har fel uppsättning av tankar kring dig själv och vad du kan åstadkomma. Bestäm dig för att byta ut dina negativa tankar kring dig själv, samt vad du kan och inte kan göra . Sätt rimliga men utmanande mål som DU vill uppnå, sedan börja jobba mot dem. Droger är ett elände, så sluta med en i sänder i mån av kraft. Håll sedan fast vid de nya rutinerna resten av livet.

Du bygger upp dig genom att lyckas, så ta och gör saker i den takt du kan klara av
dem (känslan och minnena av att "få lyckas" är viktigt här för att bygga upp dig som person).
__________________
Senast redigerad av MAX-HIM 2017-08-20 kl. 15:43.
Citera
2017-08-21, 13:57
  #17
Medlem
AdFontess avatar
Du skulle bli förvånad hur många det finns som
inte har några vänner kvar.

Det här drabbar faktiskt de flesta när man "växer upp", bara att människor sällan talar om det för det är ingenting man ältar i, man når den punkten där man är nöjd med sig själv och det sociala man får genom familj och arbetsliv.

För dig känns det här värre att gå igenom på grund av drogerna. Drogerna låter dig inte att gå vidare med ditt liv och skapa dig ett liv du med kan bli "nöjd" med.
Citera
2017-08-21, 23:23
  #18
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Tycker många här är rätt elaka nu. Tjejen är ensam i en utsatt situation och vill lufta det här och eventuellt få lite stöd som jag fattar det. Ämnet handlar ju inte om att hon förhärligar droger, prostitution och ett avvikande levnadssätt eller något. Ni får ta och lugna ner er lite.

Måste instämma lite här, lite party med E och helt plötsligt blir hon ett 100 kronorsluder vars arbetsplats är på knä i en offentlig toalett, nyfrälsta pundare som pratar om att "drogerna" drar ner dig.

Lite partaj och så har ingen dött av, kom ihåg, alla åtaganden och räkningar först, sen skoj!
Finns det inget du kan engagera dig i? Fiske?klättring?golf? Måla akvareller på folkhögskolan?kampsport?körsång, segling eller vad som helst!

Social aktiviteter har en tendens att dra till sig folk i samma sits, nyinflyttade till stan, långvarigt förhållande som spruckit där läxan av att ha försummat vänner blev kostsam.

Sitta hemma och gnälla tar dig inte framåt!
Citera
2017-08-22, 14:28
  #19
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skazzi
bra och nära vänner är inget som växer på träd, inte heller något som hittas över en natt. Hur man skall gå till väga för att hitta dessa har jag inte en aning om men jag tror absolut inte som några andra skrivit att enda vägen är att ändra dig själv från grunden.

Spelar ingen roll om man "ändrar sig", en del untermensch kommer hata en för vad man är ändå,
och varför i helvete ska man ändra sig för andras skull, speciellt när motståndet är helt och hållet fucked själv..

NU är TS avstängd, men jag känner samma sak, är fett jävla less på sliddjur,
och det verkar vara svårt med killkompisar, då vill de oftast bara knulla......
Citera
2017-08-22, 15:54
  #20
Medlem
skazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Spelar ingen roll om man "ändrar sig", en del untermensch kommer hata en för vad man är ändå,
och varför i helvete ska man ändra sig för andras skull, speciellt när motståndet är helt och hållet fucked själv..

NU är TS avstängd, men jag känner samma sak, är fett jävla less på sliddjur,
och det verkar vara svårt med killkompisar, då vill de oftast bara knulla......

visst kommer de att göra det med de "människorna" är inte värda piss så varför skall man försöka ändra på sig för dem. Resultatet kommer i bästa fall inte bli annat än en falsk fasad som blir svårare och svårare att upprätthålla.

brudar är skit och män är skit så är det bara, ju fortare du inser det desto bättre. Det är min erfarenhet.
Citera
2017-08-22, 16:16
  #21
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skazzi
visst kommer de att göra det med de "människorna" är inte värda piss så varför skall man försöka ändra på sig för dem. Resultatet kommer i bästa fall inte bli annat än en falsk fasad som blir svårare och svårare att upprätthålla.

brudar är skit och män är skit så är det bara, ju fortare du inser det desto bättre. Det är min erfarenhet.

Nej jag vet, så därför är det de sämsta rådet till ts, om folk ändå inte kommer tycka om en..

Jag har full förståelse över hur folk är, det är det som är min curse många ggr, realisten i mig!
Citera
2017-08-22, 18:01
  #22
Medlem
skazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Nej jag vet, så därför är det de sämsta rådet till ts, om folk ändå inte kommer tycka om en..

Jag har full förståelse över hur folk är, det är det som är min curse många ggr, realisten i mig!


du får det att låta som att jag har påståt något annat.
Citera
2017-08-22, 19:34
  #23
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skazzi
du får det att låta som att jag har påståt något annat.

Nej, tvärt om, du hade ju rätt i det du sa..
Citera
2017-08-23, 13:21
  #24
Medlem
skazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Nej, tvärt om, du hade ju rätt i det du sa..

Då misupfattade jag dig. Allt hopp är trots allt inte borta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback