Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-17, 02:57
  #1
Medlem
Någon som vet på vilken klubb det skall ha skett? Identitet på vakterna?

Källa: http://www.na.se/orebro-lan/orebro/k...ndel-stangs-av
Citera
2017-08-17, 03:21
  #2
Medlem
qztars avatar
Du vet bättre än att inte citera något, så jag får väl göra det åt dig.

Citat:
Tre ordningsvakter i Örebro har stängts av från jobb – misstänkta för bland annat grov misshandel i mitten av mars.
Men på deras brotts-cv finns också ofredande och ”misshandel av normalgraden”.
__________________
Senast redigerad av qztar 2017-08-17 kl. 03:32.
Citera
2017-08-17, 05:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qztar
Du vet bättre än att inte citera något, så jag får väl göra det åt dig.

Jag bifogade en länk - duger inte det?
Citera
2017-08-17, 06:21
  #4
Medlem
Sleazebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Jag bifogade en länk - duger inte det?

Nej, du har haft konto här i tolv år och författat nästan tvåtusen inlägg, det är inte orimligt att förvänta sig att du vid det laget förstår vad som är kutym för en trådstart, särskilt i den här underavdelningen. Några rimliga anledningar är bland annat att länkar inte sällan har kortare livslängd en trådar på flashback, att utöka diskussionsunderlaget samt göra det möjligt för personer som ogärna sponsrar viss media av en eller annan anledning att delta i samtalet utan att de behöver vänta på att någon som qztar kliver in och tillhandahåller information som bör finnas i första inlägget.
Om du klickar runt på några slumpade trådar här i Aktuella Brottsfall är jag säker på att du också kommer notera att ett gaska funktionellt mönster etablerats som många användare upplever vara fördelaktigt.

Jag försöker inte vara otrevlig mot dig, bara göra ett litet bidrag till den successiva förbättringen av flashback. Min ton är menande som konstruktiv, inte konfrontativ.

Vad gäller Örebro och det aktuella fallet så saknar jag lokalkännedom och kan enbart tillföra det lilla som mina empiriskt genererade fördomar ligger till grund för, nämligen att jag blir föga förvånad över att/om en grupp dörrvakter visat sig gått för långt i sin våldsutövning. Det finns säkerligen massor av trevliga dörrvakter i landet, men mina begränsade erfarenheter tyder på att yrket också attraherar en hel del översittare och personer med bristande impulskontroll.

Ser fram emot att ni som sitter på mer info gör er hörda.
Citera
2017-08-17, 07:04
  #5
Medlem
Champagneoclocks avatar
Det finns väl bara tre ställen att välja på.
Strömpis, Ritz eller Stora Örebro.
Jag sätter min krona på Ritz.
Citera
2017-08-17, 08:04
  #6
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det finns väl bara tre ställen att välja på.
Strömpis, Ritz eller Stora Örebro.
Jag sätter min krona på Ritz.
Örebroexperten har talat, och jag sätter min krona på att dessa skurkar har meriter/bekanta kollegor från Stureplan.
Citera
2017-08-17, 08:17
  #7
Medlem
anothes avatar
Citat:
de tre vakterna har stängts av från sina vaktuppdrag på en klubb i Örebro
Har de stängts av från vaktuppdrag eller stängts av från sina vaktuppdrag och på just den klubben ?
Citat:
krogvakter har en utsatt position
Låter som att det är synd om dem.
Citera
2017-08-17, 08:32
  #8
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Örebroexperten har talat, och jag sätter min krona på att dessa skurkar har meriter/bekanta kollegor från Stureplan.
Sätter du din andra krona på något av de ställen jag radade upp?
Citera
2017-08-17, 11:56
  #9
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Jag bifogade en länk - duger inte det?


Här har du reglerna:

Trådstart:

1. Sök ordentligt så att det inte redan finns en tråd.
Man kan söka på den länk som man tänker posta eller relevanta sökord kring det som inträffat och var det inträffat.

2. Rubriken ska vara informativ.
Ort där det inträffat, vad som inträffat och gärna datum.

3. En trådstart bör innehålla en beskrivning av fallet, ev. ett kortare citat ur artikel (dock ej hela texten med tanke på 1.02) med källhänvisning samt ett diskussionsunderlag för givande diskussion.

Trådar som inte följer ovanstående kan komma att papperskorgas.
Citera
2017-08-18, 08:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Här har du reglerna:

Trådstart:

1. Sök ordentligt så att det inte redan finns en tråd.
Man kan söka på den länk som man tänker posta eller relevanta sökord kring det som inträffat och var det inträffat.

2. Rubriken ska vara informativ.
Ort där det inträffat, vad som inträffat och gärna datum.

3. En trådstart bör innehålla en beskrivning av fallet, ev. ett kortare citat ur artikel (dock ej hela texten med tanke på 1.02) med källhänvisning samt ett diskussionsunderlag för givande diskussion.

Trådar som inte följer ovanstående kan komma att papperskorgas.

Hej, tråden uppfyllde iallafall kriterium 1 och 2. Den tredje punkten, dvs. citat saknades. Diskussionsunderlag bestod blott i två frågeställningar...
Citera
2017-08-18, 08:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazebag
Nej, du har haft konto här i tolv år och författat nästan tvåtusen inlägg, det är inte orimligt att förvänta sig att du vid det laget förstår vad som är kutym för en trådstart, särskilt i den här underavdelningen. Några rimliga anledningar är bland annat att länkar inte sällan har kortare livslängd en trådar på flashback, att utöka diskussionsunderlaget samt göra det möjligt för personer som ogärna sponsrar viss media av en eller annan anledning att delta i samtalet utan att de behöver vänta på att någon som qztar kliver in och tillhandahåller information som bör finnas i första inlägget.
Om du klickar runt på några slumpade trådar här i Aktuella Brottsfall är jag säker på att du också kommer notera att ett gaska funktionellt mönster etablerats som många användare upplever vara fördelaktigt.

Jag försöker inte vara otrevlig mot dig, bara göra ett litet bidrag till den successiva förbättringen av flashback. Min ton är menande som konstruktiv, inte konfrontativ.

Vad gäller Örebro och det aktuella fallet så saknar jag lokalkännedom och kan enbart tillföra det lilla som mina empiriskt genererade fördomar ligger till grund för, nämligen att jag blir föga förvånad över att/om en grupp dörrvakter visat sig gått för långt i sin våldsutövning. Det finns säkerligen massor av trevliga dörrvakter i landet, men mina begränsade erfarenheter tyder på att yrket också attraherar en hel del översittare och personer med bristande impulskontroll.

Ser fram emot att ni som sitter på mer info gör er hörda.

Jag uppskattar att du kommer med bra kritik. Jag kommer i fortsättningen citera.
Citera
2017-08-18, 09:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det finns väl bara tre ställen att välja på.
Strömpis, Ritz eller Stora Örebro.
Jag sätter min krona på Ritz.

Glöm inte Frimis och Satin.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback