• 1
  • 2
2017-08-16, 19:19
Medlem
Någon som vet något om bedragaren Peter Ohlsson som lyckades bli VD för Ängabyggen?
Det jag kan säga är att man skall absolut inte ha något med den mannen att göra.
Citera
2017-08-16, 22:56
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fido666
Någon som vet något om bedragaren Peter Ohlsson som lyckades bli VD för Ängabyggen?
Det jag kan säga är att man skall absolut inte ha något med den mannen att göra.
Du verkar veta mer så delge gärna oss andra.
Citera
2017-08-17, 07:49
Medlem
😄 ja lite sitter jag väl på.
Han är mest verksam i Gästrikland, Ängabyggen ligger dock i Bollnäs men har spridning på sina jobb.
Han har ett antal domar och oegentligheter från förr. Ett samtal till Gävle och Uppsala tingsrätt frambringar 12-14 domar gällande konkurser och försök av fogden att utmäta honom.
Han har en väldigt grandios personlighet och framhäver sig själv hela tiden.
Han äger ingenting utan har skrivit allt på tanten. Lyckades även sätta sina egna föräldrar på pottan efter att han fick dom att borga för ett lån. Banken kom och tog huset för dom.
Själv bor han flott på galleråvägen mellan skutskär och älvkarleby i en 270kvadrats villa med pool och stall.
Som kuriosa kan nämnas att han är bror med hårdrockaren från det där Hofors programmet som gick på SVT.
Citera
2017-08-28, 03:44
Medlem
Konkurs. Från den 17e aug 2017
Citera
2017-09-14, 12:21
Medlem
Ipsam mark & bygg AB

Peter Ohlsson har ännu ett bolag. Detta är registrerat på en postbox i Lund.
Mitt råd är att ej ha några affärer med den mannen ty han är en bedragare av rang.
Citera
2017-09-15, 02:43
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Peter Ohlsson har ännu ett bolag. Detta är registrerat på en postbox i Lund.
Mitt råd är att ej ha några affärer med den mannen ty han är en bedragare av rang.
Lite mer konkret information får du allt hosta upp för att det här ska bli intressant.
Citera
2017-10-10, 18:13
Medlem
Peter Ohlsson är nog topp 10 som kalkylator i Sverige. Han gjorde också kanonjobb som VD.
Han är driven och intelligent. Han kan hela byggprocessen från ax till limpa.
Det som hänt Ängabyggen är omständigheter dom inte kunde rå på.

Påhittat är det också om konkurserna ( jag har kollat det) Det som påstås att han gjort mot sina föräldrar är också bara lögn. Hans föräldrar har inte ägt något hus.Dom har bott i samma hyreslägenhet i nästan 50år enligt folkbokföringen.
Att han skriver allt på tanten är också lögn. Han äger 50% enligt Skatteverket av gemensamma fastigheten. Vi har även gjort affärer med honom flera gånger. Det är korrekta och riktiga avtal. Aldrig några problem.

Fido666 är säkert en bitter enstöring som är avundsjuk. Beklagligt att detta forum används att skriva negativt om duktiga människor. Framförallt att ni som skriver skit och inte vågar träda fram och stå för det ni skriver.
Peter Ohlsson är byggbranchens Steve Jobs, en förebild och framåt strävare.
Det är många som vill ha honom i sin grupp.
Citera
2017-10-24, 21:54
Medlem
Konkurserna stämmer väldigt väl. På senaste tiden har har 4 av 6 bolag Peter Olsson varit inblandad i gått i konkurs.De enda bolag som ej gått i konkurs är dom senaste Peter startat. Betvivlar dock att han har hunnit med att ha någon större verksamhet i dessa bolag. När Kronofogden försökte mäta ut Peter för ett antal år sedan så var allt skrivet på hans sambo. Allt detta går att läsa innantill om man begär ut domarna från Gävle och Uppsala tingsrätt.
Peter kan inget om byggnation, han är en skitsnackare och bedragare med ett kalkylprogram.
Dock ser ju Peter till att ordna för sig eller sin släkt. Det finns ju väldigt mycket oegentligheter gällande huset han lät bygga åt sin dotter via Ängabyggen. Allt tyder på att Peter gjorde en liknande manöver gällande sitt eget hus som han byggde ca -03.
I skrivande stund så pågår en utredning hos polismyndigheten mot Peter.
Blev även polissak av Peters tid hos Uppsalaföretaget K360.
Citera
2017-10-24, 22:25
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staylings
Peter Ohlsson är nog topp 10 som kalkylator i Sverige. Han gjorde också kanonjobb som VD.
Han är driven och intelligent. Han kan hela byggprocessen från ax till limpa.
Det som hänt Ängabyggen är omständigheter dom inte kunde rå på.

Påhittat är det också om konkurserna ( jag har kollat det) Det som påstås att han gjort mot sina föräldrar är också bara lögn. Hans föräldrar har inte ägt något hus.Dom har bott i samma hyreslägenhet i nästan 50år enligt folkbokföringen.
Att han skriver allt på tanten är också lögn. Han äger 50% enligt Skatteverket av gemensamma fastigheten. Vi har även gjort affärer med honom flera gånger. Det är korrekta och riktiga avtal. Aldrig några problem.

Fido666 är säkert en bitter enstöring som är avundsjuk. Beklagligt att detta forum används att skriva negativt om duktiga människor. Framförallt att ni som skriver skit och inte vågar träda fram och stå för det ni skriver.
Peter Ohlsson är byggbranchens Steve Jobs, en förebild och framåt strävare.
Det är många som vill ha honom i sin grupp.
https://www.allabolag.se/bolagslista...a4897656781a80

Konkurserna verkar stämma, men allabolag.se kanske har falsk info?
Citera
2017-10-26, 13:38
Medlem
Han hade/var inblandad i även nån målarfirma som gick i konkurs.
Allt Peter Olsson tar i verkar bli till skit.
Han är målare från början. Började tjäna extrapengar på olagliga sätt med en kompis som jobbade på en färgaffär.
Peter brukade dyka upp tidiga mornar vid lastkajen på färgaffären. Där lastade dom bilen full med färg och Peter gav sig ut och sålde denna färg.

Under ängabyggstiden så försökte Peter lura Uppsala kommun när dom byggde Jarlaparken förskola.
Han åkte till byggplatsen i skydd av mörkret och slängde ner några gamla rör och en halv toastol i en grop där. Sedan försökte han hävda hinder för markarbetena och ville ha extrabetalt på grund av dessa rör.
Uppsala kommun gick ju dock ej på detta.
Citera
2017-11-08, 11:13
Bannlyst
Citat:
Pe*er O**sson har ännu ett bolag. Detta är registrerat på en postbox i Lund.
Hur vet du att det "är en bedragare av rang"?

Folk som ligger på den nivån att de blir VD eller äger flera egna företag råkar någon gång ut för konkurs. Jag har egna företag och känner till problemet. Men i detta fall är det ju en konkurs i ett företag som de bytte ut VD:n till denna just för att det gick dåligt. Denna VD anställdes antagligen för att försöka rädda företaget. Han lyckades inte eller så måste de gå igenom en rekonstruktion för att kunna fortsätta. Det är alltså inte VD:ns fel att det går dåligt. Är det nödvändigt att försvåra ännu mer genom att lägga ut killens namn?
Citera
2017-11-08, 21:24
Medlem
Jag har en viss inblick i Peters förehavanden därför kan jag påstå att han är en bedragare av rang.
I detta fall så är VD:n i allra högsta grad delaktig i att det gick åt helvete.
Han hade Ängabyggen som en kassako för att sko sig själv, som sig bör när Peter är i farten.
Du kan ju anställa Peter om du känner medlidande med honom. Jag skulle dock å det bestämdaste avråda från detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in