Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 16:53
  #133
Medlem
Blackra1ns avatar
Vad hette skolan?
Citera
2018-05-28, 17:03
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajsakarin
URHOLKAT? Du är ju helt pantad. Hon är TRETTON ÅR, ett BARN. Du tycker att det är OK med "SEXUELLT UTNYTTJANDE AV BARN"

Brinn i helvetet
Straffet på det brottet borde ha varit högt, men man borde inte ändrat rubriceringen till våldtäkt då det urholkar ordet våldtäkt (notera ordet våld). Detta gäller flera andra brott som också betecknas som våldtäkt idag.

Vad brottet kallas är viktigt, om inte namnet överensstämmer med handlingen så blir ordet värdelöst. Därför skall man inte agera på detta sätt.

Och som jag skrev ovan, straffet har egentligen ingenting med namnet att göra, men det är just det man försökt sig på att få det till när man kallar allt för våldtäkt. Detta riskerar att urholka straffen för de riktigt grova brotten (gäng-, mycket våld mm).

Man borde istället vända debatten mot exempelvis det brott som denna tråd handlar om till att handla om beroendeställning mm. Hade flickan hunnit fylla 15 år så går det från en dag till en annan från att vara våldtäkt till att på sin höjd vara utnyttjande av beroendeställning vilket gör att straffsatsen över en natt blir mycket lägre. Hade istället brotten varit mer detaljerade i beskrivningen så hade man kunnat få högre straff på fler brott. Genom att kalla allt för våldtäkt så blir straffen lägre än vad de hade kunna vara om man istället debatterade straffsatserna för dem ett och ett!
Citera
2018-05-28, 17:54
  #135
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Vad hette skolan?

Ej helt hundra men skulle gissa på Åsaskolan.
* http://www.kungsbacka.se/Grundskolor/Asaskolan/

Ett vittne jobbar tydligen på den skolan ( verkar det som )
Citera
2018-06-10, 19:48
  #136
Medlem
Så illa
__________________
Senast redigerad av borderlinen 2018-06-10 kl. 20:07.
Citera
2018-06-10, 20:16
  #137
Medlem
Domen https://minfil.com/UeR9O2eab7/B1887-16-1.PDF
__________________
Senast redigerad av borderlinen 2018-06-10 kl. 20:25.
Citera
2018-06-10, 20:28
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Straffet på det brottet borde ha varit högt, men man borde inte ändrat rubriceringen till våldtäkt då det urholkar ordet våldtäkt (notera ordet våld). Detta gäller flera andra brott som också betecknas som våldtäkt idag.

Vad brottet kallas är viktigt, om inte namnet överensstämmer med handlingen så blir ordet värdelöst. Därför skall man inte agera på detta sätt.
Det är inte upp till rätten att definiera termen/brottet våldtäkt.

(Notera att mordbrand inte behöver inkludera mord, eller ens att människor fanns i närheten.)
Citera
2018-06-10, 22:18
  #139
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borderlinen
Domen https://minfil.com/UeR9O2eab7/B1887-16-1.PDF
Jag hade kollat upp kollegan också. Hans vittnesmål är ju rätt sjukt ändå.
Han tyckte att pedofil-Petter var lite för allmänt intim med eleverna ("som det lätt blir när man är ung och ny lärare"). Han verkar vilja försvara honom här litegrann.

Han påstår att han agerade också: "Jag sa till Petter att han borde hålla lite mer distans till eleverna".
Sedan, om flickan: "Jag kände att hennes uppmärksamhet och bekräftelsebehov blev för mycket för mig". Det här ser jag som ett försök att misskreditera flickan lite. Hon var i någon mån en slampa ändå.

Men värst av allt, vad gör han för att undkomma hennes närmanden?
"Jag bad henne ta kontakt med Petter istället"!
Denne pedofil-Petter, som han tyckte var för närgången med sina elever. Ett synnerligen olämpligt råd till flickan, kan jag tycka.
Nej, även kollegans datorer borde gås igenom. Det blir min slutsats.
Citera
2018-06-11, 06:35
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag hade kollat upp kollegan också. Hans vittnesmål är ju rätt sjukt ändå.
Han tyckte att pedofil-Petter var lite för allmänt intim med eleverna ("som det lätt blir när man är ung och ny lärare"). Han verkar vilja försvara honom här litegrann.

Han påstår att han agerade också: "Jag sa till Petter att han borde hålla lite mer distans till eleverna".
Sedan, om flickan: "Jag kände att hennes uppmärksamhet och bekräftelsebehov blev för mycket för mig". Det här ser jag som ett försök att misskreditera flickan lite. Hon var i någon mån en slampa ändå.

Men värst av allt, vad gör han för att undkomma hennes närmanden?
"Jag bad henne ta kontakt med Petter istället"!
Denne pedofil-Petter, som han tyckte var för närgången med sina elever. Ett synnerligen olämpligt råd till flickan, kan jag tycka.
Nej, även kollegans datorer borde gås igenom. Det blir min slutsats.
Mycket vanligt att flickor i den åldern försöker få ihop det med sina (manliga oftast) lärare. Minst en tjej per klass om rätt killar arbetar på skolan...
...de yngre killarna som jobbar på skolan (ofta fritidsledare och/eller personliga assistenter till barn med ADHD eller andra problem) slutar ofta efter ett tag pga att de tycker det är jobbigt med alla närmanden från elever (och ofta även från medelålders kvinnor på skolan, intressant detalj i dessa metoo-tider). Yngre män i skolan som är bra på att hantera dessa flickors missriktade intresse blir ofta anklagade av kvinnliga kollegor för att ha relationer med eleverna, helt utan verklighetsförankring. Man kan ju undra varför det inte finns så många män i skolan längre...

Naturligtvis så finns det ibland då sådana som inte klarar av uppgiften eller till och med är där av just denna anledning. Men de är ofta svåra att upptäcka, särskilt då falska anklagelser är så mycket vanligare.

Både min fru och många av mina vänners respektive, samt flera vänner är lärare, detta är något som de ofta diskuterar. Inklusive det att sexuella trakasserier mot yngre män är mycket vanligare i skolan än sexuella trakasserier mot kvinnor...

Detta urskuldar dock inte mannen i detta fallet, jag sätter det bara i ett sammanhang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback