• 1
  • 2
2017-08-16, 11:49
Medlem
KapVerdes avatar
Med kokain värt två miljoner kronor runt midjan stoppades en 44-årig kvinna på Öresundståget till Malmö. Kvinnan hade knarket ett specialgjort linne. Nu åtalas hon.

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-1...ialgjort-linne

Åtal & FUP:

https://minfil.org/4eQ8jfccb0/Malm__..._Aktbil_79.pdf
https://minfil.org/70Q9jacdb9/Malm__..._Aktbil_80.pdf
Citera
2017-08-16, 12:15
Medlem
Soluss avatar
Vad är det för slags superkokain som värderas till två tuss per gram, egentligen?

Vad skall diskuteras? Vi vet redan vem GM är och brottet är uppklarat.
Citera
2017-08-16, 12:17
Medlem
Universells avatar
2 personer från Chile från Holland tydligen, födda 73, 75
Nyligen flyttade till Sverige
Nu har barnen ingen mamma de närmaste typ 5 åren...
"har två barn som bor hos henne."
"lön 2600 Euro netto per månad. Får underhållsstöd om 743 Euro per månad samt barnbidrag om 300 Euro per månad."

Varför smugglar de knarket? Idiotiskt
"Huslånet uppgår till ca 200 000 Euro."

Orkar inte läsa alla förhören...
Citera
2017-08-16, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Vad är det för slags superkokain som värderas till två tuss per gram, egentligen?

Vad skall diskuteras? Vi vet redan vem GM är och brottet är uppklarat.

Står 2 kilo sen bankas det ut för att dryga ut det så gatuprismässigt är det över 2 miljoner svenska riksdaler.
Citera
2017-08-16, 12:23
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farsan.Baloo
Står 2 kilo sen bankas det ut för att dryga ut det så gatuprismässigt är det över 2 miljoner svenska riksdaler.
I så fall kan man ju lika gärna hävda att hon hade fyra kilo på sig. Det känns ju inte helt okej att höfta hej vilt och spekulera i huruvida laddet skulle bankas eller inte och hur mycket. Lekstugan Sverige.
Citera
2017-08-16, 12:27
Medlem
Citat:
I så fall kan man ju lika gärna hävda att hon hade fyra kilo på sig. Det känns ju inte helt okej att höfta hej vilt och spekulera i huruvida laddet skulle bankas eller inte och hur mycket. Lekstugan Sverige.

Fast nu Hadde hon ju 2 kilo. Det va inte bankat. Är du utvecklingsstörd
Citera
2017-08-16, 12:32
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Fast nu Hadde hon ju 2 kilo. Det va inte bankat. Är du utvecklingsstörd
Haha, va? Du måste missförstått mig (kanske med flit?). Jag sade att om man kan hitta på värdet hur som helst så kan man ju lika gärna hitta på mängden också. Hur svårt kan det vara att förstå att det var det jag menade?
Citera
2017-08-16, 13:37
Bannlyst
Citat:

Hon transporterar såklart ren kokain din knast. Det är i Sverige det sedan bankas för att säljas till kunden i utblandad form. Det baknas alltid ut, ingen som säljer det rent, speciellt inte i Sverige så GTFO "Kalle Anka".
Citera
2017-08-16, 14:10
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farsan.Baloo
Hon transporterar såklart ren kokain din knast. Det är i Sverige det sedan bankas för att säljas till kunden i utblandad form. Det baknas alltid ut, ingen som säljer det rent, speciellt inte i Sverige så GTFO "Kalle Anka".
Tack för att du förklarar för mig hur gatudroger hanteras. Det här hade jag ingen aning om. <-- Observera sarkasmen (bäst att förtydliga för er)!

Ingen av er verkar ju vilja förstå vad jag menar utan vänder bara på det så ni kan kasta lite glåpord på mig. Sorry, men det biter inte. Jag tänker inte sjunka till er nivå så jag hoppar ur nu.

Kram på er!
Citera
2017-08-16, 14:16
Bannlyst
Citat:
Tack för att du förklarar för mig hur gatudroger hanteras. Det här hade jag ingen aning om. <-- Observera sarkasmen (bäst att förtydliga för er)!

Ingen av er verkar ju vilja förstå vad jag menar utan vänder bara på det så ni kan kasta lite glåpord på mig. Sorry, men det biter inte. Jag tänker inte sjunka till er nivå så jag hoppar ur nu.

Kram på er!

Du fick byxorna neddragna för att du missat 2kg. Du ser rubriken, 2 kilo kokain transporteras till sin destination vilket är Sverige. Vi kan utgå direkt att det är rent såvida inte langarna är efterblivna. I Sverige bankas det ut innan försäljningen. 2 kilo kan bankas ut till 3-4kg i Sverige beroende på hur smutsiga de är.

Kram på dig med "Kalle"!
Citera
2017-08-16, 15:12
Medlem
Framgår det ifall hon betalat för detta eller om hon tagit det på krita?
Ifall hon tagit det på krita finns det folk som kanske inte är särskilt glada.
Citera
2017-08-16, 17:12
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Framgår det ifall hon betalat för detta eller om hon tagit det på krita?
Ifall hon tagit det på krita finns det folk som kanske inte är särskilt glada.

Hon är antagligen bara en kurir som får en fast summa för att ta över det.

Allt folk åker fast finns garanterat med i kalkylen och kan hon bara "visa papper" på att hon åkt fast kommer där inga repressalier.

Tänk att få sex år i buren för femtiotusen, det är straff nog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in