Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-16, 10:34
  #1
Medlem
schiklgrubers avatar
Finns säkert redan en sån här tråd, men är för lat för att använda sökfunktionen och har dessutom ingen lust att bumpa en gammal tråd.

Vilka trender från idag tror ni vi kommer se tillbaka på om 10, 20 år och undra vad i helvete folk höll på med? Alla decennier tycks ha trender vi inte förstår oss på såhär några decennier senare, så nu lär inte direkt vara ett undantag. Jag menar, jag tror inte många idag förstår sig på 70-talets boogie-boogie-byxor och bruna manchesterkavajer, eller 80-talets enorma axelvaddar.

Själv tror jag folk kommer se tillbaka och tycka den rådande jeanstrenden var åt helvete. Jag menar, tjejer med jeans som når upp nästan till brösten, eller de där jävla mamma-jeansen a la 80-tal. Det här med att knalla runt i gummistövlar tror jag också kommer ifrågasättas, likaså att gå runt i träningskläder när man inte ska till gymmet.
Citera
2017-08-16, 10:38
  #2
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schiklgruber
Finns säkert redan en sån här tråd, men är för lat för att använda sökfunktionen och har dessutom ingen lust att bumpa en gammal tråd.

Vilka trender från idag tror ni vi kommer se tillbaka på om 10, 20 år och undra vad i helvete folk höll på med? Alla decennier tycks ha trender vi inte förstår oss på såhär några decennier senare, så nu lär inte direkt vara ett undantag. Jag menar, jag tror inte många idag förstår sig på 70-talets boogie-boogie-byxor och bruna manchesterkavajer, eller 80-talets enorma axelvaddar.

Själv tror jag folk kommer se tillbaka och tycka den rådande jeanstrenden var åt helvete. Jag menar, tjejer med jeans som når upp nästan till brösten, eller de där jävla mamma-jeansen a la 80-tal. Det här med att knalla runt i gummistövlar tror jag också kommer ifrågasättas, likaså att gå runt i träningskläder när man inte ska till gymmet.
Afghanfrisyr!
Citera
2017-08-16, 10:40
  #3
Medlem
RingInteSnutens avatar
Japp det tror jag med, dagens jeans mode är förjävligt, tjejer ska ha säckiga brallor som ser ut som att dom vart designade av en lesbisk lastbilschaffis, och snubbar ska ha korta super taja brallor som borde passa på en väldigt spinkig flicka.

Så japp, jag tror att du har rätt, även denna "man bun" tror jag kommer bli något vi garvar åt.
Citera
2017-08-16, 10:40
  #4
Medlem
Bakofram keps på vuxna
Citera
2017-08-16, 12:23
  #5
Medlem
knullklassons avatar
Skinny jeans och behovet av att flasha varumärken.
Citera
2017-08-16, 12:52
  #6
Medlem
happilappis avatar
tatueringar
feminism (kanske dock inte om 10-20 år, den kommer dö långsammare)
näsringar
hipsterskägget med designad/välkammad frisyr
vans utan strumpor och med uppkavlade byxben
Citera
2017-08-16, 13:24
  #7
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Tatueringar.
Svarta jeans med hål i knänen.
Grå hårfärgning.
Stora skägg.
Stora skägg har folk haft sedan tidernas begynnelse.
Citera
2017-08-16, 14:09
  #8
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Stora skägg har folk haft sedan tidernas begynnelse.
Inte bland yngre killar under 80-90 talet. En tidsperiod som jag tolkade vara aktuell för tråden.
Förr var det mest bögar som hade skägg. Det var deras tecken.
Citera
2017-08-16, 14:10
  #9
Medlem
Stora klockor, typ 44 mm och uppåt. Sitter som en stor jävla klump på folks handleder och ser riktigt fult ut.
Citera
2017-08-16, 14:29
  #10
Medlem
Stickade mössor på frfa yngre män mitt i sommaren och även inomhus.
Citera
2017-08-16, 15:02
  #11
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Stickade mössor på frfa yngre män mitt i sommaren och även inomhus.

+1 på den, ett av de fjantigaste modena ever. Fult, svettigt och obekvämt, men vad gör folk inte för att se sådär grunge-bohemiska ut.

Randiga strumpor i grälla färger på vuxna män tror jag man kommer garva åt om 20 år.
Citera
2017-08-16, 15:03
  #12
Medlem
Tatueringar absolut. Och jättestora armbandsur som inte ens har ett urverk utan är batteridrivna.
Fula hipsterjeans är nog på tillbakagång men om några år kan folk inte fatta hur unga människor kunde klä sig så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback