2017-08-15, 22:03
Medlem
Hoppas det är okej att starta denna tråd. Är inte så van vid FB´s regler men såg att andra postat första kurer.

Nu när löningen närmar sig så tänkte jag starta min andra kur. Den första kuren var endast OT 50/40 för några månader sedan och den gick finfint.

Jag har läst en hel del om AAS men blir alltid nojig när jag väl ska planera en kur och jag vill helst vara 100% säker på att jag gör rätt så jag hoppas kunna få åsikter och kritik om mitt upplägg!

Ålder: 22
Längd:190cm
Vikt: 105kg
Kroppsfett: Skulle gissa på ca 12%
Antal års träning på gym: 7 år seriöst samt 3 års kampsport vid sidan om.

Jag tränar inte för att uppnå maximal styrka utan är mer ute efter muskler+"god styrka"
Bänkpress: 120kg
Mark:170kg
Knäböj: 120kg (rätt svag trots stora ben)
Stående axelpress: 70kg
Shrugs med stång: 160kg

Nu till kuren.

Jag har två tankar om hur kuren ska se ut, den ena inkluderar testo-e + OT och den andra endast testo-e. Jag känner mig dock mest sugen på båda för maximal effekt.

KUR:
Testo-e 250mg E5D i 16 veckor
OT 40/40
Proviron under kur 25mg ed
Då jag är naturligt känslig för gyno och har haft det i tonåren så hade jag även tänkt mig att ta 0.5mg Arimidex under hela kuren.

PCT: Påbörjas 2 veckor efter sista stick.
Dag 1-7 60mg Nolvadex
Dag 8-30 40mg Nolvadex

Oklarheter jag själv undrar över är:
1. Bör jag skippa OT då jag är såpass ny inom att kura? Kasnke borde jag skippa OT och köra 500mg testo-e istället? Kom gärna med åsikter om varför
2. Bör jag fortsätta med Arimidex samt Proviron efter kur? Isf hur länge efter sista stick?
3. Bör jag minska eller öka veckorna för kuren. Många menar att 12 veckor är standard för testo-e medan andra säger att 12 veckor är på tok för lite för att få resultat.
4. Jag har aldrig hanterat sprutor förut så jag undrar lite om hur man gör när man aspirerar samt hur fort man trycker in nålen, om man måste spruta ut några droppar innan stick för att tömma nålen på luft osv. (jag hade tänkt läsa på om just nålar varje dag nu i god tid innan kuren börjar men det skadar inte att börja fråga er här redan nu och få erfarna åsikter)

Hoppas kunna få bra feedback på detta. Jag är medveten om att jag inte är expert men jag känner att jag har nog med kunskap för att börja prova och vill bara se till att jag inte tar några onödiga felsteg.

När allt är ordnat och kuren är hemma så hade jag tänkt att köra en detaljerad rapport från början till slut.

Tack!
Citera
2017-08-15, 22:20
Medlem
Exodus78s avatar
https://www.flashback.org/t2500315

Denna finns av en anledning

/E
Citera
2017-08-15, 22:39
Medlem
Tack

Längd: 190cm

Uppskattad BF%: 12%

Medicinska problem: Inga

Styrkestats, bänk, böj och mark: 120kg / 120kg / 170kg

Nuvarande kostupplägg: Äter ganska cleant. Ligger på 3-3500kalorier per dag. Jag varken röker snusar eller dricker. Tar även 1-2 protein shakes per dag. Exempel är Havregryn med proteinshake eller fruktsallad till frukost. Potatisklyftor med grillad kyckling till middag och pyttipanna med köttbullar till kvällsmat.

Träningserfarenhet: Har gymmat i 7 år och tränat kampsport vid sidan om i 3 år.

Tidigare kurer: OT only 50/40

Eget förslag till kur: Testo-e 250mg E5D i 16 veckor
OT 40/40
Då jag är naturligt känslig för gyno och har haft det i tonåren så hade jag även tänkt mig att ta 0.5mg Arimidex under hela kuren.

Eget förslag till PCT: Nolvadex: dag1-7 60mg
Dag 8-30 40mg

Mål med kuren: Maximal massa på säkraste sättet. Hellre en relativt säker kur än en mängd onödiga bieffekter.
Senast redigerad av FleXoMania 2017-08-15 kl. 22:45.
Citera
2017-08-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FleXoMania
Tack

Längd: 190cm

Uppskattad BF%: 12%

Medicinska problem: Inga

Styrkestats, bänk, böj och mark: 120kg / 120kg / 170kg

Nuvarande kostupplägg: Äter ganska cleant. Ligger på 3-3500kalorier per dag. Jag varken röker snusar eller dricker. Tar även 1-2 protein shakes per dag. Exempel är Havregryn med proteinshake eller fruktsallad till frukost. Potatisklyftor med grillad kyckling till middag och pyttipanna med köttbullar till kvällsmat.

Träningserfarenhet: Har gymmat i 7 år och tränat kampsport vid sidan om i 3 år.

Tidigare kurer: OT only 50/40

Eget förslag till kur: Testo-e 250mg E5D i 16 veckor
OT 40/40

Eget förslag till PCT: Nolvadex: dag1-7 60mg
Dag 8-30 40mg

Mål med kuren: Maximal massa på säkraste sättet. Hellre en relativt säker kur än en mängd onödiga bieffekter.

lär dig äta rätt innan du börjar trycka... din kost är hundra procent skit
Citera
2017-08-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
lär dig äta rätt innan du börjar trycka... din kost är hundra procent skit

Ditt "råd" är det enda som är hundra procent skit.

Maten var ett väldigt simpelt exempel men jag räknar mina kalorier och ser till att få i mig av fett, protein och kolhydrater i god mängd. Mina matvanor är det sista du bör oroa dig för då jag garanterar dig att 90% av de som "trycker" är styrkelyftare med ölmagar som själva trycker i sig donken när de känner för det.
Jag äter mycket typisk "bodybuilding-mat" som lax, tonfisksallad eller råris och kyckling med mängder av broccoli osv osv men jag antog att jag inte behövde "bevisa" min kost särskilt mycket. Det var kuren jag frågade om så behåll dina kostråd.

Tack (y)
Citera
2017-08-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FleXoMania
Ditt "råd" är det enda som är hundra procent skit.

Maten var ett väldigt simpelt exempel men jag räknar mina kalorier och ser till att få i mig av fett, protein och kolhydrater i god mängd. Mina matvanor är det sista du bör oroa dig för då jag garanterar dig att 90% av de som "trycker" är styrkelyftare med ölmagar som själva trycker i sig donken när de känner för det.
Jag äter mycket typisk "bodybuilding-mat" som lax, tonfisksallad eller råris och kyckling med mängder av broccoli osv osv men jag antog att jag inte behövde "bevisa" min kost särskilt mycket. Det var kuren jag frågade om så behåll dina kostråd.

Tack (y)

jo jag ser det med dina 3 måltider om dagen plus 1- 2 protein shakes... mama scans köttbullar är helt fantastiska när man kollar närings innehållen.. pyttipanna och potatis klyftor från icas egna varor som dom gjort ''själv'' likaså tonfisken som du köper på burk.. kör hårt du bad om åsikter och sen kan du inte ta emot dom, då kan du skita i ditt inlägg från första början

värt att tilläggas är att dina stats är dom sämsta jag någonsin har sett efter 7 års enligt dina egna ord SERIÖS träning

om du hade någon som hällst jävla koll på kost och träningslära så hade du legat bra mycket högre upp och då har du redan en kur i bagaget

om jag var du skulle jag utbilda mig inom näringslära, anatomi och fysiologi för det kommer ge dig bra mycket mer resultat än vad AAS gör... misstolka inte, jag är hundra procent liberal när det kommer till AAS och brukar det själv, men det är förutsatt att man har någon som hällst koll på vad man gör och har du det så kan du svara på din egna fråga
Senast redigerad av Max-gainz 2017-08-17 kl. 13:57.
Citera
2017-08-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
jo jag ser det med dina 3 måltider om dagen plus 1- 2 protein shakes... mama scans köttbullar är helt fantastiska när man kollar närings innehållen.. pyttipanna och potatis klyftor från icas egna varor som dom gjort ''själv'' likaså tonfisken som du köper på burk.. kör hårt du bad om åsikter och sen kan du inte ta emot dom, då kan du skita i ditt inlägg från första början

värt att tilläggas är att dina stats är dom sämsta jag någonsin har sett efter 7 års enligt dina egna ord SERIÖS träning

om du hade någon som hällst jävla koll på kost och träningslära så hade du legat bra mycket högre upp och då har du redan en kur i bagaget

om jag var du skulle jag utbilda mig inom näringslära, anatomi och fysiologi för det kommer ge dig bra mycket mer resultat än vad AAS gör... misstolka inte, jag är hundra procent liberal när det kommer till AAS och brukar det själv, men det är förutsatt att man har någon som hällst koll på vad man gör och har du det så kan du svara på din egna fråga

Bad jag om kostråd? Jag var rätt tydlig om mina oklarheter och detta är inom kategorin droger och inte mamma scans köttbullars näringsvärde.

Jag tycker det är otroligt komiskt hur du vet hela min kost efter exemplet jag valde. Det exemplet tog jag även för att det var vad jag hade ätit just den dagen. Under min gymnasietid läste jag även kost och hälsa vilket jag fick A på som jag gärna bevisar om man kan lägga till bilder(osäker på flashback?)
Inte för att en jävla kurs är värt att skryta om men jag vet att jag vet mer än de flesta när det gäller kost då jag brinner för träning och hälsa. Sen har alla olika mål, du kan väl visa mig hur man gör en rejäl explosiv rundspark? Jag har aldrig tränat för styrka som jag skrev, däremot är jag "allmänt" stark som person varav jag tydligt skrev "Jag tränar inte för att uppnå maximal styrka utan är mer ute efter muskler+"god styrka" <- Lägg märke till hur jag t.om. använde citationstecken och skrev bara god styrka. Take a hint haha (y).

Om du är ett av de kötthuvuden som tror att 3 måltider är lite och att en god, muskulös fysik behöver mättas 5-8 gånger per dag så har du inte mycket vetenskap att backa dina åsikter med.

Jag brinner för att må bra, prestera bra inom sporten och även att se bra ut då jag gillar en muskulös fysik. Att du tar in "seriös" träning som ett exempel på att man bör vara en styrkelyftare som tar minst 140-150 kg bänk naturligt bevisar bara att du endast har dig själv i tankarna. Du och jag kan väl ta ett riktigt mördarpass där man faktiskt gör mer än att lyfta en tung stång en gång i minuten så kan vi se vem som är mest "vältränad"

Att stoppa i sig överflödiga kalorier och att äta 5+ gånger per dag är att be om en tidig död. Jag vill leva lite längre än 60 tack (y)

Det rolig är att om du faktiskt hade gett riktiga råd angående min KUR, så hade du även kunnat passa på att markera om min kost eller fråga om mer detaljer. Att du bara hoppar in och endast klagar utan anledning är ju fan patetiskt. Vad sägs om att inte kommentera alls istället? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta att du hoppar in på trådar och säger "du gör fel HEJDÅ".

Kul liv, du är säkert en jättetrevlig person .... haha ha det bra!

Förresten så tvivlar jag starkt på att du är "utbildad" inom något alls då du stavar helst som hällst flera gånger. Behåll din bro science.
Citera
2017-08-17, 23:22
Medlem
Transformers avatar
Du borde chilla lite med att försvara dig själv.
Max-gainz vet vad han håller på med. Vet du vad du ger dig in i?

Många av dina frågor i första inlägget, precis som Max påpekar, är något du har svar på om du läser på vad det här handlar om.

Efter ditt första inlägg så finns det mer frågor att fråga dig, än att orka svara på - där i ligger det stora problemet.
Citera
2017-08-18, 01:12
Medlem
kool-g-raps avatar
Tränat i 7år utan att kunna dra mera än 170kg i mark

Jag tränade bara 6månader innan jag kurade och min första kur var bara några tren ampuller jag fick. 76.5mg tren hex ew i 5v bara och efter det tog jag långt mycket tyngre vikter än dig i mark och böj fast vägde 30kg mindre.
Mitt 1RM i Bänkar är dock typ 30kg efter nästan 8års gymmande jävla axelskada.

Men lyssna på max-gainz och se över din kost och andra bitar först.
Citera
2017-08-18, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Tränat i 7år utan att kunna dra mera än 170kg i mark

Jag tränade bara 6månader innan jag kurade och min första kur var bara några tren ampuller jag fick. 76.5mg tren hex ew i 5v bara och efter det tog jag långt mycket tyngre vikter än dig i mark och böj fast vägde 30kg mindre.
Mitt 1RM i Bänkar är dock typ 30kg efter nästan 8års gymmande jävla axelskada.

Men lyssna på max-gainz och se över din kost och andra bitar först.

Oj undrar varför du redan går runt med axelskada redan nu. Idiotiska egolyft där du säkerligen utför fel teknik eller bara är besatt av att ta en vikt med hjälp av steroider utan ordentlig träning innan.
Sedan att skryta om hur du tog mer än mig fastän du efter 6 fjuttiga månader tog steroider är ju skrattretande. Spelar ingen roll hur du försöker klämma in att det bara var "några" tren ampuller du fick. Att du ens tar steroider efter 6 månader är det mest idiotiska jag hört

Den första gången jag satt min fot på ett gym med min kompis (som mer eller mindre tvingade mig dit) lyfte jag 100kg mark, och då var jag 16 och vägde inte särkilt mycket i jämförelse med nu, och då hade jag absolut ingen träning alls sen innan. Jag vet inte mitt absoluta max på mark för att jag aldrig har tvingat min kropp dit, jag pumpar på bra på 170 och har byggt jävligt bra med muskler, varav jag vet att jag snart måste ta AAS för att kunna gå förbi min genetiska gräns. Har t.ex. 45 cm i omkrets på mina armar (har inte mätt annat) och det är en bra omkrets för den relativt låga fettnivån jag har (ser mina magmuskler tydligt och har nästan alltid gjort) jag behöver inte marklyfta 250kg för att få muskler.

Att du tror att man måste toppa 170kg för att kunna bygga bevisar bara vilket kötthuvud du är.
Vill du bli styrkelyftare så go for it, men om du är kampsportare i grunden som gillar att kunna röra på dig och vara explosiv UTAN onödiga axelskador eller dylikt och endast vill ha en bra muskulös fysik med god effektiv styrka så har du absolut ingen aning om vad du pratar om.

Jag kan mer om kost än dig så lyssna på mig nu och sluta egolyfta, lär dig teknik och rehabilitera din axel.
Citera
2017-08-18, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transformer
Du borde chilla lite med att försvara dig själv.
Max-gainz vet vad han håller på med. Vet du vad du ger dig in i?

Många av dina frågor i första inlägget, precis som Max påpekar, är något du har svar på om du läser på vad det här handlar om.

Efter ditt första inlägg så finns det mer frågor att fråga dig, än att orka svara på - där i ligger det stora problemet.

Jag ställde hellre för många frågor än för få. Att Max ens tar sin tid för att hoppa in på min tråd och säga "din kost är skit, hejdå" är ju fan det löjligaste jag sett. Antingen tar man sig tid att svara eller så ger man väl fan i det. Att ta ut sina personliga irritationer på flashback är ju fan sorgligt.
Citera
2017-08-18, 08:05
Medlem
Alla onödiga kommentarer har endast slösat min tid. Denna tråden är död, jag kommer inte att svara mer. De som vill få in sista ordet som en femåring kan ju passa på, annars får admin gärna stänga av tråden.

Ha det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in