• 1
  • 2
2017-08-15, 19:49
Medlem
Hej,
jag tränar styrka (armar eller mage) cirka en halvtimme varje kväll 4-5 dagar i veckan och satsar i dagsläget mycket på min ”vascularity”. Nu vill bli nyttigare när det kommer till maten också då det är en viktig faktor när man vill framhäva ”vascularity”, och jag har en fråga jag skulle bli jättetacksam om jag fick svar på;

Jag äter ganska mycket till frukost och mellanmål. Just nu består både min frukost och mellanmål av följande:
A - 1st. löskokt vitt ägg ELLER 1st. ”Wasa Frukost”-knäckebröd med Kalles Kaviar på
B - 1st. päron eller äpple
C - 2st. stora glas vatten
Är detta en bra frukost/mellanmål, eller bör jag exempelvis byta ut vattnet mot mjölk eller kaviar’n mot skinka?

Tacksam för svar!
Citera
2017-08-15, 21:03
Medlem
JamSanchezs avatar
Komplettera med havregrynsgröt! Mumsmust👍
Citera
2017-08-15, 22:49
Medlem
frukost: havegrynsgröt, frön, blåbär och något ägg
mellanmål: avokado + annan frukt och vassleprotein
Citera
2017-08-15, 23:23
Medlem
Vascularity? Har du inget ord för det på svenska?
Citera
2017-08-16, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Customize3D
Hej,
jag tränar styrka (armar eller mage) cirka en halvtimme varje kväll 4-5 dagar i veckan och satsar i dagsläget mycket på min ”vascularity”. Nu vill bli nyttigare när det kommer till maten också då det är en viktig faktor när man vill framhäva ”vascularity”, och jag har en fråga jag skulle bli jättetacksam om jag fick svar på;

Jag äter ganska mycket till frukost och mellanmål. Just nu består både min frukost och mellanmål av följande:
A - 1st. löskokt vitt ägg ELLER 1st. ”Wasa Frukost”-knäckebröd med Kalles Kaviar på
Är detta en bra frukost/mellanmål, eller bör jag exempelvis byta ut vattnet mot mjölk eller kaviar’n mot skinka?

Tacksam för svar!

Jadu frukt är väl bra, massa proteiner, googla vet jag
Citera
2017-08-16, 06:21
Medlem
Citat:
Hej,

Tacksam för svar!
Du kommer inte bli mer eller mindre "vascular" för att du byter skinkan mot kaviar. För att få en fin "vascularity" behöver du ha vältränade muskler och lågt kroppsfett. Tränar du bara armar och mage ska du inte förvänta dig några underverk. Skaffa gymkort och träna hela kroppen.
Citera
2017-08-16, 09:23
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Detta, mina herrar, är ett UTMÄRKT exempel på hur relativt "mycket mat" är för olika människor. Ett ägg ELLER en knäckemacka, samt en frukt. Allvarligt? Vad vill du ska hända egentligen?

Träningen känns inte så seriös, men vem vet, du kanske går in helhjärtat och då är väl det bra om du hittat din nisch. Men kolla vad du äter egentligen. Det är ett skämt. 200 kalorier med max 10 g protein.
Citera
2017-08-16, 10:20
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solnet
Jadu frukt är väl bra, massa proteiner, googla vet jag

Det ingår ägg i hans frukost och du lyfter fram frukten som proteinkälla...?

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Detta, mina herrar, är ett UTMÄRKT exempel på hur relativt "mycket mat" är för olika människor. Ett ägg ELLER en knäckemacka, samt en frukt. Allvarligt? Vad vill du ska hända egentligen?

Träningen känns inte så seriös, men vem vet, du kanske går in helhjärtat och då är väl det bra om du hittat din nisch. Men kolla vad du äter egentligen. Det är ett skämt. 200 kalorier med max 10 g protein.

+1.
Citera
2017-08-16, 15:52
Medlem
Citat:

Jag tar det som att du tycker att jag äter för lite? Jag har aldrig vart intresserad av träning förut men kom igång för mindre än 4 månader sedan - alla måste vi börja någonstans! Kom gärna med lite egna förslag, havregrynsgröt är numera en del av frukost och mellanmål för mig tack vare andra medlemmar i tråden. Vad föreslår du själv?
Citera
2017-08-16, 15:55
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Jag tar det som att du tycker att jag äter för lite? Jag har aldrig vart intresserad av träning förut men kom igång för mindre än 4 månader sedan - alla måste vi börja någonstans! Kom gärna med lite egna förslag, havregrynsgröt är numera en del av frukost och mellanmål för mig tack vare andra medlemmar i tråden. Vad föreslår du själv?

Alltså, bli inte sur på mig nu men frukosten du äter är ungefär lika mycket som min brorson på 2 år äter. Käka 5 ägg och 5 knäckemackor med olika pålägg istället, och ändå kan man sitta och fundera på om det räcker. Jag gissar att du är ungefär 15-16 år eftersom du bara vill träna armar och mage (men du kommer givetvis inte erkänna det) men skulle du får för dig att träna på riktigt någon dag kan du dubbla matintaget igen. Sen får du äta vettigt över resten av dagen också såklart.
Citera
2017-08-18, 23:52
Medlem
Citat:
Alltså, bli inte sur på mig nu men frukosten du äter är ungefär lika mycket som min brorson på 2 år äter. Käka 5 ägg och 5 knäckemackor med olika pålägg istället, och ändå kan man sitta och fundera på om det räcker. Jag gissar att du är ungefär 15-16 år eftersom du bara vill träna armar och mage (men du kommer givetvis inte erkänna det) men skulle du får för dig att träna på riktigt någon dag kan du dubbla matintaget igen. Sen får du äta vettigt över resten av dagen också såklart.

5 ägg? Då skulle jag vara mätt resten av dagen.
Citera
2017-08-19, 00:04
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
5 ägg? Då skulle jag vara mätt resten av dagen.

Men vad förväntar du egentligen? Du äter lika lite som ett spädbarn. Och tro inte abs räknas om du är tanig, det är som en fet kvinna med stora bröst. Det räknas inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in