Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 19:45
  #49
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Men kan det endast göras genom klassisk musik, opera och symfonier?

Ja, det eller något som är konservativ vit folkmusik.




Citat:
Trams.

Du är nog fan den mest efterblivna Flashbackare jag någonsin sött på.

Vi försöker igen och ser hur det går:

Citat:
Jag kan inte säga ifall detta stämmer eller ej, men jag har aldrig hört eller läst att de tyckte att jazz egentligen inte var degenererat, utan att de bara påstod det för att vinna politiska poänger. Kan du komma med någon källa som styrker ditt påstående här? Förstår liksom inte riktigt vad det är du heller vill få fram här, är det så att allt som de ansåg vara degenererat, tyckte de egentligen inte var det? Vart vill du egentligen komma?


Citat:
Hade du ens bemödat dig med att lyssna till Bathory hade du hört att de är mer influerade av strupsång, bombastiska symfonier, marschmusik och nordisk historia än nåt som ens andats jazz.

Jag har hört Bathory förut din efterblivna imbecill, och om du hade någon som helst jävla aning om vad du pratar om så hade du förstått att Metal har sitt ursprung i Rockmusik som i sin tur har sitt ursprung i Jazz och Blues. Ring bandmedlemmarna i Bathory eller en musikjournalist och fråga dem ifall det stämmer eller ej, och sedan presentera ditt svar i denna tråd.
Citera
2017-08-16, 19:50
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Jag har hört Bathory förut din efterblivna imbecill, och om du hade någon som helst jävla aning om vad du pratar om så hade du förstått att Metal har sitt ursprung i Rockmusik som i sin tur har sitt ursprung i Jazz och Blues. Ring bandmedlemmarna i Bathory eller en musikjournalist och fråga dem ifall det stämmer eller ej, och sedan presentera ditt svar i denna tråd.

Som jag skrev tidigare har rock två skilda utvecklingskurvor, att metal kom efter rock stämmer tidsmässigt men det betyder inte att de hade samma inspirationskällor.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-08-16 kl. 19:52.
Citera
2017-08-16, 20:22
  #51
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Som jag skrev tidigare har rock två skilda utvecklingskurvor, att metal kom efter rock stämmer tidsmässigt men det betyder inte att de hade samma inspirationskällor.

Men vad i helvete är det som är så svårt för dig att förstå? Metal har sitt ursprung i jazz och blues då det är en extrem vidareutveckling av en genre som i sin tur är en vidareutveckling av jazz och blues. Det spelar liksom ingen roll vad du säger för det så det ligger till och om du inte tror mig så får du jättegärna ringa medlemmarna i Bathory eller en musikexpert som kan bekräfta det för dig. Vad de har för inspirationskällor är icke-relevant om hela deras instrumentala musik är baserad på blues och jazz i grund och botten.

Edit:

Kan den efterblivna imbecillen förklara varför detta är "Trams":

Citat:
Jag kan inte säga ifall detta stämmer eller ej, men jag har aldrig hört eller läst att de tyckte att jazz egentligen inte var degenererat, utan att de bara påstod det för att vinna politiska poänger. Kan du komma med någon källa som styrker ditt påstående här? Förstår liksom inte riktigt vad det är du heller vill få fram här, är det så att allt som de ansåg vara degenererat, tyckte de egentligen inte var det? Vart vill du egentligen komma?
__________________
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-08-16 kl. 20:26.
Citera
2017-08-16, 21:13
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Men vad i helvete är det som är så svårt för dig att förstå? Metal har sitt ursprung i jazz och blues då det är en extrem vidareutveckling av en genre som i sin tur är en vidareutveckling av jazz och blues. Det spelar liksom ingen roll vad du säger för det så det ligger till och om du inte tror mig så får du jättegärna ringa medlemmarna i Bathory eller en musikexpert som kan bekräfta det för dig. Vad de har för inspirationskällor är icke-relevant om hela deras instrumentala musik är baserad på blues och jazz i grund och botten.

Första vågen av Black Metal:

De fem band som gav genren en egen visuell estetik och musikstruktur var Venom från England, Bathory från Sverige, Hellhammer (senare Celtic Frost) från Schweiz, Sarcófago från Brasilien och Mercyful Fate från Danmark. Åren 1982-1983 var dåtidens black metals utformningstid. Bathory kom att återskapa genren flera gånger och ge den nya vinklar och metaforer. Den inledande djävulspositiva inställningen, som fungerade som en symbolisk krigföring mot kristen moralism, kompletterades senare med fornnordiska symboler och etniskt antiglobalt hat.

Så här står det på wikipedia angående vikingmetal; Black metal med inslag eller inspiration från folkmusik.

Det har inget med jazzandet att göra då de hämtat inspiration från den grenen som föregicks av symfonirock. Du har väl för fan två öron att lyssna med.


Citat:
Kan den efterblivna imbecillen förklara varför detta är "Trams":

Jag kan inte säga ifall detta stämmer eller ej, men jag har aldrig hört eller läst att de tyckte att jazz egentligen inte var degenererat, utan att de bara påstod det för att vinna politiska poänger. Kan du komma med någon källa som styrker ditt påstående här? Förstår liksom inte riktigt vad det är du heller vill få fram här, är det så att allt som de ansåg vara degenererat, tyckte de egentligen inte var det? Vart vill du egentligen komma?

Alternativet till hög gränsdragning är inte gränslöshet.
Citera
2017-08-16, 21:38
  #53
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Första vågen av Black Metal:

De fem band som gav genren en egen visuell estetik och musikstruktur var Venom från England, Bathory från Sverige, Hellhammer (senare Celtic Frost) från Schweiz, Sarcófago från Brasilien och Mercyful Fate från Danmark. Åren 1982-1983 var dåtidens black metals utformningstid. Bathory kom att återskapa genren flera gånger och ge den nya vinklar och metaforer. Den inledande djävulspositiva inställningen, som fungerade som en symbolisk krigföring mot kristen moralism, kompletterades senare med fornnordiska symboler och etniskt antiglobalt hat.

Så här står det på wikipedia angående vikingmetal; Black metal med inslag eller inspiration från folkmusik.

Det har inget med jazzandet att göra då de hämtat inspiration från den grenen som föregicks av symfonirock. Du har väl för fan två öron att lyssna med.


Nej, men du är ju ta mig fan helt hjärndöd. Vet dina skötare om att du sitter inne på Flashback?

Jag kommer nu skriva med endast CAPS LOCK och fetstil så du kan ta in allting:

SYMFONI + ROCK = SYMFONIROCK

SYMFONI = EN FORM AV KLASSISK MUSIK

ROCK = HAR SITT URSPRUNG I JAZZ OCH BLUES

ALLTSÅ ÄR SYMFONIROCK EN BLANDNING AV VIT KLASSISK MUSIK OCH SVART JAZZ/BLUES


SÅ OM BLACK/VIKING METAL ÄR EN VIDAREUTVECKLING AV SYMFONIROCK (DET VILL SÄGA KLASSISK MUSIK + JAZZ/BLUES) SÅ ÄR DET TILL FÖLJD AV DETTA TVÅ STYCKEN MUSIKGENRES SOM OCKSÅ I SIN TUR HAR SITT URSPRUNG I JAZZ OCH BLUES.

Citat:
Alternativet till hög gränsdragning är inte gränslöshet.

OKEJ, MEN KAN DU DÅ KOMMA MED BELÄGG FÖR ATT DE INTE TYCKTE ATT JAZZ VAR "URARTAD KONST" PÅ RIKTIGT?

KAN DU OCKSÅ KOMMA MED EN KÄLLA PÅ ATT DE FAKTISKT GJORDE DET SOM DU PÅSTÅR?
Citera
2017-08-18, 15:18
  #54
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jazzen var visserligen censurerad i fascismens Italien men hemma hos Mussolini gick jazz-vaxet varmt. Hans son, Romano, blev med tiden en aktat jazzmusiker och har släppt flera plattor.
Citera
2017-08-18, 16:30
  #55
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jazzen var visserligen censurerad i fascismens Italien men hemma hos Mussolini gick jazz-vaxet varmt. Hans son, Romano, blev med tiden en aktat jazzmusiker och har släppt flera plattor.

Var jazzen helt och hållet förbjuden i Italien?

Skulle dock inte förvåna mig om Moussilini spelade jazzen hemma med tanke på att de Italienska fascisterna var betydligt mer toleranta när det kom till modern konst än Nazisterna.
Citera
2017-08-22, 20:20
  #56
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Du är alltså helt mentalt handikappad. Jag har nog över 10-15 gånger nu skrivit att det spelar ingen roll om nazisterna skulle godkänna låttexterna så länge det instrumentala är "urartat" och har sitt ursprung i svart musik

Det är inte bara för att det är elgitarrer, utan för att hela musikstrukturen är "urartad" och "undermänsklig" (men de skulle förmodligen inte heller gilla elgitarrer av diverse anledningar).

Sen förövrigt innehåller ju även väldigt mycket metal, punk och rock budskap i sina låttexter som Nazisterna inte skulle godkänna eftersom de skulle anse att det är "dekadent". Nej, nazisterna skulle inte heller tycka om Cannibal Corpse (oavsett hur mycket det sårar dina osäkra nazistkänslor).
Vilka svarta referenser hör du i detta? Uppriktigt nyfiken.
https://www.youtube.com/watch?v=uRHGV1rJ7oE

Hela "svarta skapade rock" grejjen är rätt överdriven. Svarta började spela europeisk folkmusik och gjorde en egen version. Vita lånade sedan i sin tur lite från svarta vid utvecklingen av sin populärmusik.
Citera
2017-08-24, 21:12
  #57
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Vilka svarta referenser hör du i detta? Uppriktigt nyfiken.
https://www.youtube.com/watch?v=uRHGV1rJ7oE

Ja, alltså Synthwave i sig har ju delvis vuxit fram ur House och Techno vilket i sin tur är två stycken svarta musikgenres. Säger verkligen inte att det bara är influerat av svarta referenser, men de finns helt klart där i bakgrunden.

Citat:
Hela "svarta skapade rock" grejjen är rätt överdriven. Svarta började spela europeisk folkmusik och gjorde en egen version. Vita lånade sedan i sin tur lite från svarta vid utvecklingen av sin populärmusik.

Ja, jag förstår att du har denna åsikt eftersom det förmodligen får dig att sova bättre om nätterna, men du är helt ute och cyklar när du påstår att "Vita lånade sedan i sin tur lite från svarta vid utvecklingen av sin populärmusik.", eftersom Vita har de senaste 80-90 åren lånat extremt mycket från svart kultur i producerande av sin populärmusik.

Svarta skapade rock i den mån att rock'n'roll växte fram ur tre stycken musikgenres vars innovatörer var svarta och även om dessa genres var en fusion mellan svart och vit kultur så är de svarta influenserna fortfarande där och väldigt starka. Att säga att Rock, Jazz och Blues är 100% svart kultur är dock en lögn, men att trivialisera och försöka förneka det som högerextremister gör för att kunna sova bättre om nätterna är bara tramsigt. Givetvis har jazz, blues och rock influenser från vit kultur, men det är övervägande svart kultur under alla objektiva kriterier.
Citera
2017-08-27, 05:56
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Ja, alltså Synthwave i sig har ju delvis vuxit fram ur House och Techno vilket i sin tur är två stycken svarta musikgenres. Säger verkligen inte att det bara är influerat av svarta referenser, men de finns helt klart där i bakgrunden.
House och techno hade inte funnits utan Kraftwerk.
Citera
2017-08-27, 16:41
  #59
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
House och techno hade inte funnits utan Kraftwerk.

Kraftwerk 1, Kraftwerk 2, Ralf und Florian, och Autobahn består till stor del utav Krautrock i varierande grad, och Krautrock är i sin tur ett tysk vidareutveckling av rock, med starka influenser från jazz och funk.

Radio-Activity, Trans-Europe Express, The Man-Machine, Computer World, och Electric Café består till stor del utav Synthpop i varierande grad, och Synthpop i sin tur växte fram ur rockgenrer som New Wave, post-punk, glam rock, och krautrock, samtidigt som det även växte fram ur den svarta musikgenren Disco.

Jag förstår att denna typ av information är jobbig för de som tror på vit makt och hatar svart kultur, och samtidigt uppskattar denna typ av musikgenres, men detta är sanningen oavsett om det håller dem vakna om nätterna och hotar deras fabricerade världsbild.
__________________
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-08-27 kl. 16:55.
Citera
2017-08-27, 17:12
  #60
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Kraftwerk 1, Kraftwerk 2, Ralf und Florian, och Autobahn består till stor del utav Krautrock i varierande grad, och Krautrock är i sin tur ett tysk vidareutveckling av rock, med starka influenser från jazz och funk.

Radio-Activity, Trans-Europe Express, The Man-Machine, Computer World, och Electric Café består till stor del utav Synthpop i varierande grad, och Synthpop i sin tur växte fram ur rockgenrer som New Wave, post-punk, glam rock, och krautrock, samtidigt som det även växte fram ur den svarta musikgenren Disco.

Jag förstår att denna typ av information är jobbig för de som tror på vit makt och hatar svart kultur, och samtidigt uppskattar denna typ av musikgenres, men detta är sanningen oavsett om det håller dem vakna om nätterna och hotar deras fabricerade världsbild.
Nu är vi tillbaka igen. Rock utvecklades ur Europeisk folkmusik med små infuenser här och där från bland annat svarta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback