2017-09-05, 19:08
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Och därför kan Japan inte lyssna på musik så länge de har en strängare invandringspolitik och ett lägre inflöde än vad SD vill ha.
Det är ju det ultimatumet du ställer.

Vadå "kan inte"? Det handlar om att om en person exempelvis skulle vara en "Japansk Makt"-fascist som påstår sig vara emot "västerländsk och icke-japansk kultur", samtidigt som de själva älskar att lyssna på rock, jazz, hiphop och klassiska kompositörer likt Bach, så är de efterblivna, dubbelmoraliska och skrattretande. Givetvis "kan" de alltid göra detta, men det bortser inte från det faktum att de har de tre attributen jag skrev i sluten av den förra meningen.
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-09-05 kl. 19:34.
Citera
2017-09-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Vadå "kan inte"? Det handlar om att om en person exempelvis skulle vara en "Japansk Makt"-fascist som påstår sig vara emot "västerländsk och icke-japansk kultur", samtidigt som de själva älskar att lyssna på rock, jazz, hiphop och klassiska kompositörer likt Bach, så är de efterblivna, dubbelmoraliska och skrattretande. Givetvis "kan" de alltid göra detta, men det bortser inte från det faktum att de är de tre attributen jag skrev i sluten av den förra meningen.
Ni anser ju att SD är "svensk makt"-facister,uppenbarligen vill majortiteln japaner ha en strängare invandringspolitik och mindre inflöde än vad SD vill då det är det de gång på gång röstar för.
Citera
2017-09-05, 19:20
Medlem
Citat:
Bra att du är efterklok och hävdar detta minsann efter jag tog upp det och inte innan. Man kan ju tro att du använder dubbla måttstockar annars och inte väljer dina strider.

Förlåt för att jag inte tog upp det innan i en tråd som handlar om en fascistisk musikgenre som förespråkar vit makt. Det spelar ingen roll vad du trodde, för nu har jag ju klargjort att jag inte använder dubbla måttstockar.

Citat:
Egyptierna som byggde pyramiderna var inte svarta, de har/hade mer gemensamt med arabfolk eller berber.

Observera att det var därför som jag skrev:

Citat:
Nu tar jag inte ens med Karthago eller den Egyptiska civilisationen i ekvationen

... För jag ville slippa föra en argumentation med dig om huruvida just dessa två civilisationer var svarta eller ej, och istället fokusera på de som under alla objektiva kriterier var svarta.

Citat:
Du sa så ja, inte jag. Det är du som hävdar att japaner ej kan lyssna på ABBA eller ens åka bil, bära kostym eller bruka el med den "nazistiska" invandringspolitik och gränskontroller de har idag.
Vill ni övertyga en sökare som mig som är här för att söka svaren så får ni först och främst vara konsekventa, det hjälper knappast heller att ni är tråkiga och lever kvar på 90-talet.

Igen: Vart har jag hävdat att japaner ej kan lyssna på ABBA, åka bil, bära kostym eller bruka el samtidigt som de har en "nazistisk" invandringspolitik? De kan ju göra vad fan de vill, men om en Japan påstår sig vara en "japansk makt-förespråkare" och emot alla former av västerländsk kultur, samtidigt som de konsumerar och använder sig utav västerländsk kultur så är han/hon dubbelmoralisk, efterbliven och, skrattretande.

Att jag är "tråkig" och att jag "lever kvar på 90-talet" är i princip lika sakligt som att en PK-fjortis säger: "Ah, men liksom hallå! Det är ju faktiskt typ liksom 2017 nuuuu din tråkmåns". Och jo, jag är konsekvent, utan problemet är bara att du lägger ord i min mun och antar saker som jag aldrig har påstått.
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-09-05 kl. 19:26.
Citera
2017-09-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ni anser ju att SD är "svensk makt"-facister,uppenbarligen vill majortiteln japaner ha en strängare invandringspolitik och mindre inflöde än vad SD vill då det är det de gång på gång röstar för.

Nu lägger du ord i min mun igen som jag aldrig har yttrat. Citera vart jag har skrivit att Sverigedemokrater är "vit makt/svensk makt"-förespråkare eller fascister.

Dock så är en Sverigedemokrat dubbelmoralisk, efterbliven och skrattretande om han påstår sig vara emot svart kultur (inklusive svart musik), samtidigt som han uppskattar musik som vuxit fram ur svart kultur (som exempelvis rock, metal, och varporwave/synthwave).

Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om vad Japaner eller Sverigedemokrater har för invandringspolitik, för det är extremt icke-relevant i denna tråd, då det delvis handlar om en Fascistisk rip-off på två musikgenres som till stor del vuxit fram ur svart kultur, och å andra sidan handlar det också om det dubbelmoraliska, efterblivna och skrattretande i människor som uppskattar denna typ av musik samtidigt som de påstår sig vara emot svarta kultuttryck.
Citera
2017-09-06, 03:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Lägger mig inte i eran diskussion. Men vad säger inte att jazznegrerna blev inspirerade av de vita kompositörerna Wagner och Beethoven. Och är rätt säker på om Hitler hade varit 100 år yngre hade han lyssnat på Black Metal och band som Aburd och Burzum.
Citera
2017-09-06, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Lägger mig inte i eran diskussion. Men vad säger inte att jazznegrerna blev inspirerade av de vita kompositörerna Wagner och Beethoven. Och är rätt säker på om Hitler hade varit 100 år yngre hade han lyssnat på Black Metal och band som Aburd och Burzum.

Kan ju vara en bra idé att läsa igenom tråden så du eventuellt får svar på din jazzfråga, men återigen:

Jag har aldrig påstått att jazz är 100% svart kultur, och om du kollar på exempelvis "kulturmarxistiska Wikipedia som är ett propagandaorgan åt den judisk-sionistiska världskonspirationen, och allt som står där är desinformation så länge jag inte håller med om vad som står skrivet", så kan man läsa vart Jazzen har sitt stilursprung.

Blues (svart) = "undermänskligt", "degenererat" och "urartad"
Ragtime (svart) = "undermänskligt", "degenererat" och "urartat"
Spiritual (svart) = "undermänskligt", "degenererat" och "urartat"

+

Folk (vit) = "Acceptabelt"
Marschmusik (vit) = "Acceptabelt"
Klassisk Musik (vit) = "Acceptabelt"

= https://en.wikipedia.org/wiki/Degenerate_music#/media/File:Entartete_musik_poster.jpg

Förstår du inte problematiken som uppstår här för en nazist som påstår sig vara emot "undermänsklig", "degenererad" och "urartad" musik, så är det för att du är inavlad eller druckit för mycket blekningsmedel i din barndom.

Ja, de blev med andra ord säkert inspirerade utav Mozart och Wagner, men det spelar liksom ingen roll eftersom Jazz är en "undermänsklig", "degenererad" och "urartad" musikgenre. Om jag exempelvis kopierar en staty av nazistiska Arno Breker, och sedan gör en egen version där jag målar karaktären svart och ger han afrikanska kläder, så har ju åtminstone dess stilursprung vuxit fram ur nazistisk kultur som inspirerats utav klassisk västerländsk kultur. Är det då "okej" för en Nazist som påstår sig vara emot svart kultur att uppskatta detta utan några som helst tvivel?

Och jag är rätt säker på om Hitler hade varit 100 år yngre hade han varit en homosexuell hipster i Berlin med bajsfetisch som älskar att frystorka sina egna bajskorvar och penetrera sin judiska pojkväns anus med dem, samtidigt som han producerar atonal musik och ser Frankfurtskolan som sin ultimata livsfilosofi.

Att tala i dessa teoretiska tidstermer är extremt ointressant och icke-relevant, och man kan applicera detta på i princip vem och vad som helst och i vilken tidskontext som helst. Du har inte en jävla aning om vad Hitler hade lyssnat på idag och hur han hade varit som person, och att framföra dessa spekulativa resonemang är lika givande då som att jag skulle skriva: "Och jag är rätt säker på att om JojjeMeduza hade varit 100 år äldre hade han inte uppskattat Black Metal och band som Aburd och Burzum."

Något som dock är mer säkert, är att om Hitler hade gått in i en tidskapsel och vaknat upp idag och du hade kommit och spelat Black Metal och Aburd och Burzum för honom så hade han strypt ihjäl dig, eftersom han skulle tycka att du var en "degenererad", "undermänskligt" och "urartat" skräpindivid som hör hemma i ett koncentrationsläger.
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-09-06 kl. 04:31.
Citera
2017-09-06, 15:38
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Kan ju vara en bra idé att läsa igenom tråden så du eventuellt får svar på din jazzfråga, men återigen:

Jag har aldrig påstått att jazz är 100% svart kultur, och om du kollar på exempelvis "kulturmarxistiska Wikipedia som är ett propagandaorgan åt den judisk-sionistiska världskonspirationen, och allt som står där är desinformation så länge jag inte håller med om vad som står skrivet", så kan man läsa vart Jazzen har sitt stilursprung.

Blues (svart) = "undermänskligt", "degenererat" och "urartad"
Ragtime (svart) = "undermänskligt", "degenererat" och "urartat"
Spiritual (svart) = "undermänskligt", "degenererat" och "urartat"

+

Folk (vit) = "Acceptabelt"
Marschmusik (vit) = "Acceptabelt"
Klassisk Musik (vit) = "Acceptabelt"

= https://en.wikipedia.org/wiki/Degenerate_music#/media/File:Entartete_musik_poster.jpg

Förstår du inte problematiken som uppstår här för en nazist som påstår sig vara emot "undermänsklig", "degenererad" och "urartad" musik, så är det för att du är inavlad eller druckit för mycket blekningsmedel i din barndom.

Jag står inte för vad nazisterna tycker är "undermänsklig", "degenererad" och "urartad" musik.
Mig behöver du inte läxa upp. Men jag menar att musikens ursprung är ju vit från början. Sedan förstår jag din poäng, för rockmusiken kommer helt klart från bluesen som är svart musik.

Citat:
Ja, de blev med andra ord säkert inspirerade utav Mozart och Wagner
Det var min poäng i det hela.

Citat:
Och jag är rätt säker på om Hitler hade varit 100 år yngre hade han varit en homosexuell hipster i Berlin med bajsfetisch som älskar att frystorka sina egna bajskorvar och penetrera sin judiska pojkväns anus med dem, samtidigt som han producerar atonal musik och ser Frankfurtskolan som sin ultimata livsfilosofi.

Att tala i dessa teoretiska tidstermer är extremt ointressant och icke-relevant, och man kan applicera detta på i princip vem och vad som helst och i vilken tidskontext som helst. Du har inte en jävla aning om vad Hitler hade lyssnat på idag och hur han hade varit som person, och att framföra dessa spekulativa resonemang är lika givande då som att jag skulle skriva: "Och jag är rätt säker på att om JojjeMeduza hade varit 100 år äldre hade han inte uppskattat Black Metal och band som Aburd och Burzum."
Det är bara min tanke, har ju så klart ej någon aning om hur Hitler tänkte då jag ej någonsin träffat honom. Men visst Hitler hade kanske varit en whigger och älskat hiphop, vem vet? Men min teori är att han skulle lyssna på Black Metal om han hade varit 100 år yngre. Tror ju knappast att han hade lyssnat på klassisk musik i alla fall.

Citat:
Något som dock är mer säkert, är att om Hitler hade gått in i en tidskapsel och vaknat upp idag och du hade kommit och spelat Black Metal och Aburd och Burzum för honom så hade han strypt ihjäl dig, eftersom han skulle tycka att du var en "degenererad", "undermänskligt" och "urartat" skräpindivid som hör hemma i ett koncentrationsläger.

Det är helt sant, sedan så lyssnar jag gärna på "degenererad" musik. Har inget emot att lyssna på Jimi Hendrix eller Chuck Berry. Tycker det är väldigt löjligt att inte kunna lyssna på musik bara på grund av att den som spelar är svart. Men det är väl mer om mig än om de som du skriver om.
Citera
2017-09-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Men jag menar att musikens ursprung är ju vit från början. Sedan förstår jag din poäng, för rockmusiken kommer helt klart från bluesen som är svart musik.

Jazz har inte enbart sitt ursprung från vit kultur, men skulle väl kanske säga att det är runt 40% vit kultur och 60% svart kultur. En inavlad och hjärnskadad nazist tror dock att detta innebär att det är "ok" att lyssna på Jazz till följd av detta, eftersom "ah, men det är ju vit kultur då!".

Om du kollar på Wikipedia så har Rock and Roll sitt stilursprung i musikgenres som:

Blues (svart)
Rhythm and Blues (svart)
Gospel (svart)
Boogie-Woogie (svart)
Eectric Blues (svart)
Jump Blues (svart)
Chicago Blues (svart)
Swing (svart)

+

Folk (vit)
Western swing (en vit cowboy version av svart swing, samtidigt som den delvis har sitt stilursprung ur svart blues och Dixieland)
Country (vit genre som delvis har sitt ursprung i svart blues)

= http://www.dw.com/image/16827974_303.jpg

Citat:
Det var min poäng i det hela.

Ja, men det betyder inte att det är "ok" för en nazist att uppskatta Jazz ur alla objektiva kriterier

Citat:
Det är bara min tanke, har ju så klart ej någon aning om hur Hitler tänkte då jag ej någonsin träffat honom. Men visst Hitler hade kanske varit en whigger och älskat hiphop, vem vet? Men min teori är att han skulle lyssna på Black Metal om han hade varit 100 år yngre. Tror ju knappast att han hade lyssnat på klassisk musik i alla fall.

Jag har träffat på väldigt många nazister på internet som påstår sig endast lyssna på klassisk musik och marschmusik, och om de ljuger eller trollar kan jag ju inte riktigt avgöra, men uppenbarligen så verkar de finnas. Jag skulle vilja kalla dessa för äkta nazister när det kommer till deras kulturkonsumtion om de inte uppskattar andra "degenererade", "urartade" och "undermänskliga" kulturuttryck, men generellt sätt brukar de avsky skinheads och andra liknande element inom den nazistiska rörelsen.

Om Hitler skulle fötts idag och ha exakt samma personlighet och liknande kulturprogrammering, så är nog chansen väldigt stor att han endast skulle uppskatta klassisk och marschmusik. Om du frågar mig personligen dock tror jag det finns väldigt stora skäl att misstänka Hitler och Goebbels för att de faktiskt var garderobshomosexuella, och uppskattade modern konst, svart jazz och blues i hemlighet, och att detta manifesterade sig i ett maniskt och dubbelmoraliskt projektionshat. Misstänker samtidigt starkt att väldigt många av dagens hiphophatande och antihomosexuella nazister i själva verket älskar att köra upp främmande föremål i anus och lyssna på hiphop, för de överkompenserar alldeles för mycket i sitt motstånd.

Samma sak när Hitler, Goebbels och nutida nazister springer omkring och kallar andra för "undermänskliga", och jag vet för ett faktum att detta grundar sig i en form av grov existentiell osäkerhet och känsla av svaghet, och om man stirrar på ett porträtt av exempelvis Goebbels eller Hitler i 5 minuter så blir det väldigt tydligt att det stämmer. Hade de två levt idag så hade de med största sannolikhet varit misslyckade skolskjutningsarketyper, och det finns en anledning varför denna typ av misslyckade förlorare som Dylan Roof och Elliot Rodger drar sig till nazismen och högerextremistiska rörelser.

Citat:
"Fanatismen är den enda viljestyrka som också de svaga och osäkra kan mönstra." - Friedrich Nietzsche

Citat:
Det är helt sant, sedan så lyssnar jag gärna på "degenererad" musik. Har inget emot att lyssna på Jimi Hendrix eller Chuck Berry. Tycker det är väldigt löjligt att inte kunna lyssna på musik bara på grund av att den som spelar är svart. Men det är väl mer om mig än om de som du skriver om.

Ja, så länge du inte påstår dig vara emot svart kultur på samma gång så är det ju inte dubbelmoraliskt, skrattretande och efterblivet.
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-09-06 kl. 17:51.
Citera
2017-11-14, 02:20
Medlem
Tror nog många kommunister lyssnar på Wagner, om än i lönndom.

Nu är jag varken fascist eller nazist men uppfattar inte Vaporwave som varken marxistisk eller postmodern. Detta verkar vara något man försökt fästa vid genren i efterhand. Den bästa vaporware förstärker ju i själva verket det den avbildar och lägger på ytterligare lager. Jag uppfattar det mer som intelligent, lekfull nostalgi än något annat. Har inga problem att förstå varför genren tilltalar alla möjliga sorters människor. Ser den som i grunden opolitisk.
Citera
2018-04-07, 23:10
Medlem
SmokeOns avatar
Rätt död tråd kanske, och det här inlägget är väl inte så OT, men skit samma.

Citat:
Det finns nog inte något som är mer tragkomiskt och dubbelmoraliskt än Nazister och Fascister som påstår sig vara emot "kulturmarxism" och "degenererad konst" som samtidigt lyssnar på musik som under alla objektiva kriterier skulle bör klassas som det ur deras synvinkel.

Om nazister inte är riktiga nazister om de lyssnar på Black Metal så kan man väl knappast påstå att en strukturbekämpande aktivist är är en riktig strukturbekämpande aktivist om denne lyssnar på något annat fullständig tystnad eller en ljudmassa av alla hörbara frekvenser spelade simultant.
Citera
2018-04-08, 00:15
Medlem
Kan nån förklara för mig om det jag lyssnar på är fascistiskt, fashwave eller dylikt. Jag är populistiskt inriktad och gillar Judas Priest, Maiden, ABBA, Smiths, Arcade Fire och annan main stream muzak. Har det att göra med fashwave eller är det mer hipsterinriktat? Måst man ha såna där lasersvärd som man viftar på konserter eller? (Gigs heter bland er hipsters). Jag vill bara veta om jag är hip eller totalt ute. Det är viktigt att veta det på min high school, så att jag kan få många lajks.
Citera
2018-04-08, 02:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Kan nån förklara för mig om det jag lyssnar på är fascistiskt, fashwave eller dylikt. Jag är populistiskt inriktad och gillar Judas Priest, Maiden, ABBA, Smiths, Arcade Fire och annan main stream muzak. Har det att göra med fashwave eller är det mer hipsterinriktat? Måst man ha såna där lasersvärd som man viftar på konserter eller? (Gigs heter bland er hipsters). Jag vill bara veta om jag är hip eller totalt ute. Det är viktigt att veta det på min high school, så att jag kan få många lajks.
Du är inte ens ute. Du är i vakuum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in