Citat:
Ursprungligen postat av
xenomorph-ball
Jag syftar på er tystnad. Ni fortsätter mala på om hur skrattretande det är med nazister, och visst, håller med om att skinheads är skrattretande, men har hört det redan nu sedan 90-talet, jag hör er. Svarta nationalister förlöjligar ni aldrig, de är bra mycket lättare byte i dagsläget, speciellt då de inte är ett ämne som har tjatats ut i allehanda medier och skolor.
Varför är alla motdebattörer i denna tråd sinnessjukt efterblivna?
1. Denna tråd handlar om Fashwave (det vill säga Fascistisk Synthwave/Vaporwave), och på så vis är det mest relevant att ta upp nazister, fascister och andra vit makt-förespråkare/högerextremister i tråden.
2. Jag har redan påpekat hur efterblivna svart makt-förespråkare som Svarta Pantrarna och Nation of Islam är, när du väl tagit upp dem vid ett tidigare tillfälle:
Citat:
"Precis! De är lika dubbelmoraliska och mentalt handikappade som vit makt-förespråkare."
-
(FB) Fashwave - En högerextrem kopia av Vaporwave
Citat:
"Om en människa förespråkar icke-vit makt och samtidigt påstår sig hata vit kultur samtidigt som den använder bilar, flygplan eller datorer, och bär klädstilar som är hämtade från vit kultur så är de minst lika efterblivna och dubbelmoraliska som vit makt-förespråkare som påstår sig hata svart kultur samtidigt som de älskar musik som vuxit fram ur svart kultur. Har jag påstått att Nation of Islam och Black Panthers inte är lika efterblivna och dubbelmoraliska som vit makt-rörelsen? "
-
(FB) Fashwave - En högerextrem kopia av Vaporwave
Jag är den första att kritisera Svarta Pantrarna, eftersom det är en våldsbejakande, odemokratisk, och rasistisk rörelse. Nation of Islam är också en rasistisk och odemokratisk skitrörelse, som förtjänar att förlora relevans bland framtida generationer. Problemet är bara att denna tråd primärt handlar om en högerextrem och fascistisk musikgenre som har vit-makt budskap, men visst vi kan jämföra dem med svart makt-förespråkare hur mycket du vill och så länge ingen moderator anser att det är OT.
Sen är det inte bara skinheads som är skrattretande, utan alla former av vit makt-förespråkare som uppskattar fashwave, vit makt-rock/punk/oi, och black/death metal.
Men det enda ditt argument egentligen mynnar ut i är: "AH MEN KOLLA PÅ SVART-MAKT FÖRESPRÅKARE DÅ?!". Bara för att fega PK-fundamentalister inte vågar kritisera rasistiska svart-makt förespråkare ("eftersom bara vita kan vara rasister"), så betyder det inte att svart makt-förespråkare ej skulle vara efterblivna, dubbelmoraliska och skrattretande.
Citat:
Än en gång: Jag hörde er redan på 90-talet, det har gått över 20 år nu, förstår att ni vill blanda humor med politiskt engagemang, men humorbiten slits lätt ut och passerar bäst före datum.
Samma sak gäller att tro att man är ball och rebellisk för att man hävdar hur onda vita är och att man som vit själv minsann skäms, det var något punkare på 90-talet ägnade sig åt och långt ifrån nytt, hippt och revolutionerande.
Humor? Jag är fullkomligt allvarlig i allt jag skriver, men om du uppfattar det som "humoristiskt" är det endast en icke-relevant sidoprodukt av min argumentering. Sen bara för att du har hört eller sett något i över 20 år, så betyder det inte att dej ej skulle vara sant eller relevant än idag, med tanke på att vi nu diskuterar en musikgenre som har uppstått de senaste 3 åren. Jag skäms inte över att jag är vit, och tycker inte att jag är "ball" och "rebellisk" för att jag påpekar hur efterblivna, dubbelmoraliska och skrattretande vit makt-förespråkare är.
Jag skäms inte över min hudfärg, men jag skäms över alla hemskheter som begåtts av människor med vit hudfärg, på samma vis som jag skäms över vad icke-vita har gjort för hemskheter under världshistorien. Psykopatiska vit makt-förespråkare trivialiserar exempelvis alltid den vita slavhandeln, men gråter ut varje dag om den muslimska, och samtidigt så trivialiserar psykopatiska PK-fundamentalister och svart makt-förespråkare den muslimska och afrikanska slavhandeln, samtidigt som de gråter ut varje dag om den vita slavhandeln.
Det åsido är jag näst intill hundra procent säker på att du tror att du är extremt "ball" och "rebellisk" för att du hävdar ur dig hur "onda icke-vita" är och att man som "vit minsann inte ska skämmas", även fast det är något man har hållit på med i den västerländska civilisationen så länge någon kan minnas, och är definitivt inget "nytt", "hippt" och "revolutionerande" ur en historisk kontext.
Citat:
Det är inte lika mycket ditt självhat eller åsikter som upprör mig som din tro hur originell och fyndig du är, du lever kvar på 90-talet, du är i själva verket ett fossil.
Jag hatar inte mig själv eller min egna etnicitet, och jag hatar inte någon annan etnicitet heller. Jag har aldrig inbillat mig själv att jag är originell och fyndig, men jag tycker det är väldigt fascinerande hur du kallar mig för en "fossil" samtidigt som dina åsikter med största sannolikhet härstammar från inavlade och vidskepliga bondefolk som levde för 800 år sedan.