Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 03:13
  #1
Medlem
chronomasters avatar
Har rest runt i Thailand, Kambodja, Vietnam och Laos. Funderar på om jag ska besöka Bali också. Eller Malaysia? Om inte blir det nog en snabb visit till Tokyo och sen hem. Får inget riktigt grepp om Bali, är det likt Thailand osv eller mer unikt? Vill till Tokyo just för att jag vill ha nått nytt, men om Bali är tillräckligt unikt vill jag dit med, är det som de andra länderna jag nämnde så kanske jag skippar. Vad säger ni?
Citera
2017-08-15, 08:30
  #2
Medlem
YP4XQs avatar
Du verkar ju gilla såna länder så varför inte... Bali är(var? 10 år sedan jag var där) fint, men jag hade hellre valt Tokyo eller varför inte Australien som ligger 1.5 timme vidare bort från Bali, Darwin är nice. Hyr en bil där och se dig om lite utanför Darwin också. Australiensarna är sköna som fan som omväxling
Citera
2017-08-15, 08:38
  #3
Medlem
Bali är i mina ögon passé. Var där för cirka tio år sedan och igen för två månader sedan. Visst, det går fortfarande att surfa men det är långt ifrån det paradis det en gång var. Jag föredrar Fillipinerna.
Citera
2017-08-15, 08:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Bali är i mina ögon passé. Var där för cirka tio år sedan och igen för två månader sedan. Visst, det går fortfarande att surfa men det är långt ifrån det paradis det en gång var. Jag föredrar Fillipinerna.

Word +
Citera
2017-08-15, 09:06
  #5
Medlem
Åkte till Bali på smekmånad förra året, värt varje krona . För mig var det rena paradiset , ganska fint och fullt med aktiviteter . Bra billigt också .
Citera
2017-08-16, 12:20
  #6
Medlem
Är det någon här som vet om det går att hitta bra tandläkare på Bali? Jag skall åka om sex veckor och tror att jag har ett hål. Frågan är bara om jag skall gå till min väldigt bra men dyra tandläkare här eller om jag kan hitta lika duktiga men till betydligt lägre pris där?
Någon som har någon erfarenhet av detta?
Citera
2017-08-22, 14:44
  #7
Medlem
Frozzzts avatar
Hur är Bali i mitten av December? Vädermässigt + nattliv

Vi söker mest beach, natur och party.
Citera
2017-08-22, 17:06
  #8
Medlem
Min åsikt är om man ska besöka Bali då ska man även ta Australien. Bali ligger så pass långt bort att det då är värt att åka vidare. Alltså, ta Bali som en mellan landning och stanna där en tid innan Australien.

Bali är australiensarnas Mallorca. De åker dit för att festa och bada utan att vara orolig för hajar.
Citera
2017-10-15, 09:38
  #9
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Hur är Bali i mitten av December? Vädermässigt + nattliv

Vi söker mest beach, natur och party.

Var är bäst att bo på Bali för nattliv, inhemska damer och samtidigt bra strand?

Någon som kan rekommendera ett hotell nära ovan, som har strandläge och "nära till allt"?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2864199

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback