2017-08-14, 21:46
Medlem
Av någon anledning nojjar jag mig över att jag är gravid.. Har ätit p-piller i några år nu och alltid funkat bra så vet inte varför jag nojjar men. Om jag är gravid nu så är jag i vecka 16 och skulle inte påstå att jag ser tjock ut eller har gravidmage. Under dessa sjutton veckor har jag också ätit p-piller och fått mensen på sockerpillerna, även om den kommit lite innan jag tagit de pillerna (antagligen för jag hoppat över för länge). Om man blir gravid på p-piller hur fungerar mensen då?

Jag borde nog egentligen inte oroa mig över att vara gravid men jag tänker ändå på det hela tiden. Om jag fortsätter vara osäker ska jag köpa ett test men bor på en liten ort så vill helst inte köpa här..
Blev ett rörigt inlägg men kände ändå att jag behövde skriva av mig lite.
Citera
2017-08-14, 21:47
Medlem
enkeltulipans avatar
Beställ ett test på nätet...
Citera
2017-08-14, 21:50
Medlem
MoaLjungs avatar
Sådär har jag också varit dom gångerna jag hoppat kondom. Paranoid i månader, klämmer på magen och kollar efter minsta tecken på något. Man liter inte på att pillerna gjort sitt jobb där inne i en.
Citera
2017-08-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Sådär har jag också varit dom gångerna jag hoppat kondom. Paranoid i månader, klämmer på magen och kollar efter minsta tecken på något. Man liter inte på att pillerna gjort sitt jobb där inne i en.

Precis så jag känner! Går och kollar i spegeln och inbillar mig.. Vet egentligen och hoppas att det inte är något för jag vet att jag tagit pillerna, men så hör man att kvinnor blir gravida ändå
Citera
2017-08-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladblomma
Av någon anledning nojjar jag mig över att jag är gravid.. Har ätit p-piller i några år nu och alltid funkat bra så vet inte varför jag nojjar men. Om jag är gravid nu så är jag i vecka 16 och skulle inte påstå att jag ser tjock ut eller har gravidmage. Under dessa sjutton veckor har jag också ätit p-piller och fått mensen på sockerpillerna, även om den kommit lite innan jag tagit de pillerna (antagligen för jag hoppat över för länge). Om man blir gravid på p-piller hur fungerar mensen då?

Jag borde nog egentligen inte oroa mig över att vara gravid men jag tänker ändå på det hela tiden. Om jag fortsätter vara osäker ska jag köpa ett test men bor på en liten ort så vill helst inte köpa här..
Blev ett rörigt inlägg men kände ändå att jag behövde skriva av mig lite.
beställ online eller betala nån att gå köpa till dig. antingen är du gravid eller inte, gör det inte krångligare än det är
Citera
2017-08-14, 21:59
Medlem
SkepticalHippos avatar
Men har du tagit ett graviditetstest? I den veckan du befinner dig ska de vara idiotsäkra.

Kan dock INTE lugna dig genom att berätta att då jag var i vecka 16 så hade jag ingen mage och hade gått ner sex kilo från datumet då jag blev gravid. Första gången som man är gravid så växer magen sämre. Men istället kräktes jag som en hund hela tiden och hade en slags molande, mensliknande värk under första delen av graviditeten.
Citera
2017-08-14, 22:00
Medlem
321js avatar
http://www.apotea.se/sok/?q=gravidtest
Citera
2017-08-14, 22:04
Medlem
Jag får nog göra ett test för att sluta oroa mig. Får se om jag beställer kanske, bor hemma så vill inte att familjen ska få reda på något heller..
Citera
2017-08-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Men har du tagit ett graviditetstest? I den veckan du befinner dig ska de vara idiotsäkra.

Kan dock INTE lugna dig genom att berätta att då jag var i vecka 16 så hade jag ingen mage och hade gått ner sex kilo från datumet då jag blev gravid. Första gången som man är gravid så växer magen sämre. Men istället kräktes jag som en hund hela tiden och hade en slags molande, mensliknande värk under första delen av graviditeten.

Jag har mått bra och inte märk av något annat heller. Hur märkte du att du var gravid?
Citera
2017-08-14, 22:08
Medlem
Var på VC för att jag mådde illa (brukar må illa så beror nog inte på graviditet) där tog de ett urinprov men vet inte vad de kollade dock, undra om det kan ha kollat graviditet också?
Citera
2017-08-14, 22:09
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladblomma
men så hör man att kvinnor blir gravida ändå

Ja, det finns tyvärr inga garantier förutom att inte ha sex.
Citera
2017-08-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Men har du tagit ett graviditetstest? I den veckan du befinner dig ska de vara idiotsäkra. ...
Finns det verkligen idiotsäkra tester? Hör det inte till allt mänskligt att det kan finnas felmarginaler? Hade jag varit orolig kvinna hade jag skaffat minst två tester av olika fabrikat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in