2017-08-14, 00:01
Medlem
EvilCupcakes avatar
Hejsan på er!

Jag kan inte så mycket om datorer (det är lite därför jag är här) och jag har funderat på att köpa en dator som jag kan gamea på. Jag har inte så höga krav, jag behöver inte spela med epic grafik för att kunna njuta av spelet. Dock så vill jag att den ska klara av spel som The Witcher 3, GTA 5, osv osv, jag tror att ni förstår.

Till min fråga - jag har kikat ut en dator som jag tror kan vara något för mig! Nämligen Acer Aspire GX-781, har länkat en specifik.
Är det någon som har haft/har spelat på den? Eller någon kunnig som kanske kan lista ut om det är värt att köpa den

http://cdon.se/hemelektronik/acer-as...-781-p40251225

Tack på förhand!
MvH en okunnig som bara vill spela lite spel.
Citera
2017-08-14, 00:05
Bannlyst
Den är alldeles för klen för det.
Citera
2017-08-14, 06:46
Medlem
the juntos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiothick
Den är alldeles för klen för det.

Instämmer, du behöver mer kapacitet.
Citera
2017-08-14, 10:01
Medlem
EvilCupcakes avatar
Hmm okej.....
Den här känns lite bättre?

Som sagt jag har inga problem med att dra ned grafiken! Är van med att spela på ett litet fönster och low settings på grafiken haha...

https://www.netonnet.se/art/dator/st...t/240995.8943/
Citera
2017-08-14, 11:01
Medlem
Som tidigare sagts i många trådar, håll dig borta från märkesburkar och bygg själv.

Ska den klara GTA5, så behöver du en cpu med bra singlecore performance, helst en K-cpu
du kan överklocka.

1060 kortet duger om man håller sig till 1080 upplösning, men ska det bli någon njutsam
upplevelse så får man dra ner på grafikdetaljerna.

Du kan få till en kundvagn strax under 10k med en 7600k cpu och bättre moderkort.

Windows köper du för 300:- på tex Kinguin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in