• 1
  • 2
2017-08-13, 23:56
Medlem
Hej!

(Hoppas det är rätt kategori då kantarell kan räknas som en frukt , hittade inget bättre)

Jag och en vän tänkte sälja lite kantareller på allmän plats och jag undrar om sådan försäljning är laglig? Kantarellerna kommer vara färska och inte tillagade på något vis.

Hur ska vi sälja de, tänkte mig plastpåsar? Har ni bättre förslag?
Hur ska vi skydda de mot solen, det stället vi har valt har tyvärr inga täckande träd.

Andra bra tips uppskattas!

Tack!
Citera
2017-08-14, 00:01
Medlem
199797s avatar
Parasoll, och lägg kantarellerna i såna här lådor som folk säljer jordgubbar i.
Citera
2017-08-14, 00:08
Medlem
Parasoll är inte ett alternativ, det ska vara lätt och enkelt inte så otympligt. Jordgubbslådor har vi inte tillgång till.

Tack ändå!
Citera
2017-08-14, 00:13
Medlem
Kinkminks avatar
Jag tror helt ärligt att små papperspåsar (tänk lunchpåse till skolan i amerikanska serier) är bättre än plastpåsar. Speciellt om ni inte har något mot solen, för att slippa kondens och liknande.
Citera
2017-08-14, 00:18
Medlem
Inte plastpåsar då de gör svampen slemmig, papper som nån sa nedan.
Citera
2017-08-14, 00:20
Medlem
Var hittar jag sådana papperspåsar?

Tack!
Citera
2017-08-14, 00:30
Medlem
Kinkminks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanerman
Var hittar jag sådana papperspåsar?

Tack!

Det borde du kunna hitta i en vanlig livsmedelsbutik.
Citera
2017-08-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinkmink
Det borde du kunna hitta i en vanlig livsmedelsbutik.

Jag har letat online i Icas butiker bland annat, hittar inget, om du vet något bra ställe som inte är online. (Jag köper helst i en affär).

Tror du det skulle gå att vika påsar av bakplåtspapper och tejp?

Tack!
Citera
2017-08-14, 00:45
Medlem
Kinkminks avatar
Citat:
Jag har letat online i Icas butiker bland annat, hittar inget, om du vet något bra ställe som inte är online. (Jag köper helst i en affär).

Tror du det skulle gå att vika påsar av bakplåtspapper och tejp?

Tack!

I lite större välsorterade livsmedelsbutiker så finns det sådana påsar som du använder när du ska köpa svamp. Ta ett par sådana och gå till kassan. Sådär som föräldrarna gjorde med godispåsar när man skulle ha kalas.

Nej, det tror jag inte fungerar speciellt bra. Kommer troligtvis bli för likt en plastpåse med tanke på det glatta materialet.
Citera
2017-08-14, 00:47
Medlem
Tack så mycket! Har du andra förslag på solskydd?
Citera
2017-08-14, 00:58
Medlem
För att klargöra så kommer kantarellerna vara i en hink ända tills då kunden köper de. Därför jag tänkte att plastpåsar skulle vara perfekt!
Citera
2017-08-14, 01:03
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
För att klargöra så kommer kantarellerna vara i en hink ända tills då kunden köper de. Därför jag tänkte att plastpåsar skulle vara perfekt!

Tror kunden blir nöjdare om de får en påse som de kan ha kvar svamparna i . Godispåsar borde väl funka även om det nog ser rätt konstigt ut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in