Citat:
Ursprungligen postat av
mainfurer
Som exempel har ni frst "vlgrenhet" som det kallas:
Vlgrenhet
1. BAKA (Svensk) , en nystartad kopia av originalet BACA
2. TACA, same shit
Frikarklubb:
SCRC: Bra klubb, ovanstnde bestr av detta samt annat patrask
Wannabee:
In your way
Vi brjar s
Utveckling av ditt inlgg:
Det finns ett rejlt steg mellan vanlig mc och 1% mc. Bda kan finnas inom SBM, IMA eller kra sitt eget race (t.ex Satudarah).
Steget r ngot mindre mellan mc och mcc.
Och ytterligare ett steg mellan mcc och rc.
Den "stora massan" r nd oberoende motorcyklister som r ofta med i SMC (Sveriges Motorcyklister). Gubbar och tanter som kr sina touring hojar till olika fikamten. Absolut ingenting med klubbar att gra.
Sedan har vi nmnda vlgringhetsprojekt som t.ex BAKA. Dessa ska man inte blanda ihop med ngot av de jag listade ovan. Du kan vara med i en mc och ven deltar i BAKA. BAKA och liknande handlar om stllningstagsnde, de r inte en mc/mcc/rc klubb. Det finns ocks mngder av "Facebook" klubbar som kr till och med ryggmrken och imiterar hela mc-konceptet.
Det r en salig soppa med skrivna och oskrivna regler. Dessa tolkas ibland vldigt annorlunda ven av gamla rvar.
Notis: jag ser ofta hr p FB hur tangetkrigarna kallar folk inom mc fr patrask och allt mjligt.
Ja, det r ofta det ngot rare material som hittar sin ro inom mc men tro mig, inom klubbar finner man precis hela skalan av mnniskor frn ansvarsfulla och skna snubbar till riktiga vrak.