2017-08-13, 13:06
Medlem
Hej,

Någon som har erfarenhet av trading genom web-crawling på avanza/nordnet? Är det tillåtet? Står inget specifikt om detta i deras avtal om användning...
Citera
2017-08-13, 14:40
Medlem
Ganska säker på att de skriver uttryckligen att det inte tillåtet, men hur skulle de upptäcka det?
Citera
2017-08-15, 21:30
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
I vilket syfte?
Citera
2017-08-16, 19:54
Medlem
Vill implementera en trading-strategi som jag vill kunna exekvera var 10 min. Vill inte sitta framför datorn att göra det...

Har allt programmerat och färdigt... Var ganska enkelt att bygga lösningen.
Citera
2017-08-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagaTheBlack
Vill implementera en trading-strategi som jag vill kunna exekvera var 10 min. Vill inte sitta framför datorn att göra det...

Har allt programmerat och färdigt... Var ganska enkelt att bygga lösningen.

Hur automatiserar du då? Jag har sysslat mycket med automatiserad handel via en webbläsaren på både avanza och nordnet. Om du inte gör något extremt som en människa inte skulle göra, typ spamma dom med requests, så tror jag inte de bryr sig nämnvärt. Nordnet har för övrigt en API.
Citera
2017-08-17, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phynance
Hur automatiserar du då? Jag har sysslat mycket med automatiserad handel via en webbläsaren på både avanza och nordnet. Om du inte gör något extremt som en människa inte skulle göra, typ spamma dom med requests, så tror jag inte de bryr sig nämnvärt. Nordnet har för övrigt en API.

Nej, är ganska snäll. Kollar varannan minut.
Citera
2020-03-04, 13:41
Medlem
infoinfos avatar
Tja, hur gick det för dig? Jag har gjort en liknande app som visar en bättre graf och lite andra medelvärde på deras instrument. Jag är lite osäker om man vågar köra den, den läser bara av elementen på sidan som uppdateras automatiskt av dem. Jag sitter ju inte och spammar "refresh" men är ändå osäker då jag saknar full kunskap.
Jag har skrivit strategier som gör fake-trades gjort den dynamisk på olika vis, jag kan ställa in en egen frekvens å allt. Även stop-loss och take-profit funktion på instrument där detta inte kan erbjudas.
Någon som har bra koll på Selenium eller liknande automatiserad webbläsare ?

edit*
[som exempel så läser mitt program ut köp / sälj i ett värdepapper typ turbo long x5 utan att uppdatera sidan, siffrorna uppdaterar sig själv. Så själva frågan är egentligen om man belastar hemsidan mer en vanligt surfande på detta vis?]
Senast redigerad av infoinfo 2020-03-04 kl. 13:50.
Citera
2020-03-04, 22:23
Medlem
Varför använder du inte bara Nordnets API?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in