2017-08-11, 15:52
Medlem
Hej,
Som rubriken lyder. Om jag flyttar dvs säljer mitt isk sparande på swedbank och öppnar ett nytt isk konto på ex avanza el nordnet blir jag "dubbel schablonskattad" då?
Citera
2017-08-12, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reppan
Hej,
Som rubriken lyder. Om jag flyttar dvs säljer mitt isk sparande på swedbank och öppnar ett nytt isk konto på ex avanza el nordnet blir jag "dubbel schablonskattad" då?

https://www.avanza.se/mina-sidor/fly...rdepapper.html

Du flyttar dina värdepapper, inte pengarna. Därav så blir du inte beskattad. Dock kan Swedbank ta ut en avgift.
Citera
2017-08-12, 09:55
Medlem
Alternativt utför du detta manuellt vid slut/start av nytt kvartal. T.ex. ta ut allt från swedbank före/under sista september, sätt in det på nytt ISK konto på/efter 1:a oktober.
Citera
2017-08-12, 10:04
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Alternativt utför du detta manuellt vid slut/start av nytt kvartal. T.ex. ta ut allt från swedbank före/under sista september, sätt in det på nytt ISK konto på/efter 1:a oktober.

Lite väl omständigt att sälja, invänta likvid, flytta och köpa när det finns den smidigare funktion.

Om TS dessutom har aktieinnehav så innebär det courtage, I Swedbank har man ändrat villkoren för värdepapperstjänsten, så är man under 25år och har depå vars värde understiger 100 000 SEK så betalar man 1kr/affär i 500 affärer/år.

Kan dessvärre inte Avanzas exakta villkor gällande när man får "lågt courtage", googla
Citera
2017-08-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryqon
https://www.avanza.se/mina-sidor/fly...rdepapper.html

Du flyttar dina värdepapper, inte pengarna. Därav så blir du inte beskattad. Dock kan Swedbank ta ut en avgift.

Någon som vet om Swedbank tar ut en avgift? Ser ingen info om det på deras sida.
Citera
2018-05-17, 22:39
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Någon som vet om Swedbank tar ut en avgift? Ser ingen info om det på deras sida.

Tar upp en gammal tråd. Men någon som har svaret på denna fråga? Klockan är 22:42 och Swedbanks kundtjänst har stängt.
Senast redigerad av shadew 2018-05-17 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in