2017-09-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppedeppe
var detta aldrig ge upp veckan eller vad?

Befälen sa att det var ett kort smakprov på vad som komma skall.
Citera
2017-09-09, 12:19
Medlem
jeppedeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harzdorf

aha, tack för att du delar med dig!
Citera
2017-09-09, 23:30
Medlem
peeaceholms avatar
Citat:

Aldrig Ge Upp kommer att vara värre. Men sen är det bra att minnas att det är en Lägsta nivå för vad som väntas av en soldat.
Citera
2017-09-10, 23:55
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peeaceholm
Aldrig Ge Upp kommer att vara värre. Men sen är det bra att minnas att det är en Lägsta nivå för vad som väntas av en soldat.

Fan, ni gubbar skrämmer en ju rejält här 1 vecka innan inryck..

Nåväl, får väl hoppas att inte kroppen krackelerar första veckan åtminstone..
Citera
2017-09-11, 21:08
Medlem
CheeseHDs avatar
Tar de pisstest och dylikt vid testerna? Lite orolig för spår av cannabis från en utomlandsresa.
Citera
2017-09-12, 00:07
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Det var ett litet mindgame från befälen, då vi istället marschade till vårdlokalen, där vi påbörjade vård och återhämtning.

Kort sammanfattning: det är förjävligt att vara kall, blöt och hungrig, och det tar emot att prestera. Dock mår man så himla bra nu när man är tillbaka i en varm säng med mat. Ett dygn kanske inte låter så mycket, men för mig som inte är van vid sånt var det jävligt tungt.

Klassiker. Som du beskriver är det jävligt skön känsla när man väl är klar med tuffa övningar. Med tiden lär man sig gilla det kärva också.

Fortsätt kötta!
Citera
2017-09-13, 16:07
Medlem
Som jag skrivit innan i tråden ska jag in på amf1 snart, brukar folk misslyckas på utbildningarna och hoppa av? Vad händer lixom om man inte klarar vissa av proven?
Citera
2017-09-13, 16:51
Medlem
jeppedeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cox1
Som jag skrivit innan i tråden ska jag in på amf1 snart, brukar folk misslyckas på utbildningarna och hoppa av? Vad händer lixom om man inte klarar vissa av proven?

vad jag förstått så är det väldigt många som hoppar av i början, det sa det redan på min introhelg.
Citera
2017-09-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppedeppe
vad jag förstått så är det väldigt många som hoppar av i början, det sa det redan på min introhelg.

Jo de har jag också fått uppfattningen om. Men jag tänker mera när man är några månader in i befattningsutbildningen och absolut inte klarar av vissa prov, vad händer i sådana fall? Blir man underkänd och får välja en ny befattningsutbildning? Får man göra om proven ett visst antal gånger? Försvarsmakten har ju redan lagt ner en hel del resurser på en då..
Citera
2017-09-13, 18:08
Medlem
peeaceholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cox1
Jo de har jag också fått uppfattningen om. Men jag tänker mera när man är några månader in i befattningsutbildningen och absolut inte klarar av vissa prov, vad händer i sådana fall? Blir man underkänd och får välja en ny befattningsutbildning? Får man göra om proven ett visst antal gånger? Försvarsmakten har ju redan lagt ner en hel del resurser på en då..

Det är inte längre tillåtet att hoppa av. Har man accepterat och påbörjat sin utbildning så har man en skyldighet att slutföra den.

Vad för prov är det du tänker på?
Citera
2017-09-13, 18:24
Medlem
jeppedeppes avatar
Citat:
Det är inte längre tillåtet att hoppa av. Har man accepterat och påbörjat sin utbildning så har man en skyldighet att slutföra den.

Börjar inte det gälla efter årsskiftet?
Citera
2017-09-13, 19:14
Medlem
Citat:

Är kanske lite oklar, jag har ingen som helst uppfattning om hur en befattningsutbildning går till.
Men tänker t.ex om man är ute i flera dagar på en övning, men man inte kan slutföra övningen helt för att man kollapsar av utmattning. Har man då "failat" övningen? Det måste ju finnas vissa krav för att man ska klara en utbildning, eller? Vad händer om man inte klarar dessa krav efter 9 månader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in