2017-12-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fryspase
Mönstrade med plikt tidigare i år och för mig blev det Jägarsoldat AJB 11månader, inryck 11Juni och KP i april.
Spännande Bra jobbat, va fick du för resultat på mönstringen om man får fråga?
Citera
2017-12-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulManglarn
Spännande Bra jobbat, va fick du för resultat på mönstringen om man får fråga?
Heh det skadar väl inte att skriva.. hoppas jag😅, 9-9-8-8 tjänstbarhet A
Citera
2017-12-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4tusen
Du har mycket att se fram emot! Lycka till
Tackar så mycket! Blir verkligen roligt!
Citera
2017-12-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fryspase
Heh det skadar väl inte att skriva.. hoppas jag😅, 9-9-8-8 tjänstbarhet A
Snyggt helt ok resultat
Citera
2017-12-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadarleken
Hej, det här står under sängen över mig, någon som vet vad kb betyder? Google gav inget.
https://i.imgur.com/PsdTGdjh.jpg

Ser ut som någon som var värnpliktig stabsass som värnpliktig och muckade 2000. För att sedan över 9 år senare åter dra på sig gröna kläder som KB elev
Senast redigerad av znabela 2017-12-14 kl. 21:30.
Citera
2017-12-14, 22:26
Medlem
Hur går det till när ni som mönstrar med plikt får er tjänst? Pekar mönstringsförrättaren med hela handen och säger "det blir Boden i 11 månader för dig" eller har ni något att säga till om? Jag som mönstrade för ca 2 år sen fick välja utifrån en lista på de befattningar jag uppfyllde kraven för. Ser det annorlunda ut för de som mönstrar frivilligt?
Citera
2017-12-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CD40
Hur går det till när ni som mönstrar med plikt får er tjänst? Pekar mönstringsförrättaren med hela handen och säger "det blir Boden i 11 månader för dig" eller har ni något att säga till om? Jag som mönstrade för ca 2 år sen fick välja utifrån en lista på de befattningar jag uppfyllde kraven för. Ser det annorlunda ut för de som mönstrar frivilligt?
Jag som mönstrade till värnplikt fick säga vad jag ville utbilda mig inom och var (skyttesoldat) då sa han vilka förband det fanns lediga platser på och vart jag hade störst chans att komma in på. Så man fick väl ganska mycket att säga till om
Citera
2017-12-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulManglarn
Jag som mönstrade till värnplikt fick säga vad jag ville utbilda mig inom och var (skyttesoldat) då sa han vilka förband det fanns lediga platser på och vart jag hade störst chans att komma in på. Så man fick väl ganska mycket att säga till om
Härligt
Citat:
Ursprungligen postat av znabela
Ser ut som någon som var värnpliktig stabsass som värnpliktig och muckade 2000. För att sedan över 9 år senare åter dra på sig gröna kläder som KB elev
Förutom att det knappast fanns några KB elever 2010 och ytterts tveksam att man hade några repövningar då heller
Citera
2017-12-15, 17:13
Medlem
Civvares avatar
Mönstrade för värnplikt under hösten och ska tydligen bli militärpolis. Någon som vet vad man gör under bfu?
Citera
2017-12-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civvare
Mönstrade för värnplikt under hösten och ska tydligen bli militärpolis. Någon som vet vad man gör under bfu?

Det jag kan komma på på rak arm är möjligtvis: Pistolutbildning, förarbevis för fordon som kan anses vara lämpliga, själva militärpolisutbildningen som är 16 veckor om jag inte misstar mig. Eventuellt praktik hos polisen, vet att anställda militärpoliser har det efter godkänd utbildning men vet ej om det ingår under värnplikten.
Citera
2017-12-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CD40

Som jag förstod det så var vi som var pliktade "tvingade" att välja en tjänst innan vi for därifrån, detta gällde inte frivilliga som inte behövde vara inskrivna på en tjänst vid hemfärd. Annars var det exakt samma.
Citera
2017-12-19, 11:01
Bannlyst
Är paranoid inför psykologen, har ingen anledning att vara det men är det ändå. Hur ska man bete sig? säg inget negativt och var tydlig med ens planer? Just ja, sen undrar jag lite om vad man ska träna på inför teoritestet? Och vilka förband ska man helst försöka undvika för att slippa "PK:n" ?
Senast redigerad av NotAnAverageMan 2017-12-19 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in