Citat:
Tjohej, magica. Det enda hon torde kunna gå på är deras (i mitt tycke konstiga) sätt att resonera kring rättspraxis vid livstidsdom - men jag hoppas de tar hänsyn till hans planering, de extremt svåra omständigheterna och det fasansfulla sexuella övergrepp han begått i form av tortyr. Har svårt att förstå vad försvaret har att vinna på att dels påpeka att detta mord inte skett under värre omständigheter än andra mord. Inga speceiellt försvårande omständigheter alls, liksom.
Sen, att hon motsätter sig en förvarvaringsdom då lille Peter inte alls är en fara för sin omgivning. Typ.
Ursäkta mig, men jag finner hennes argumentation under all kritik, rent av löjeväckande och korkad och torde snarare ha motsatt verkan än ursprungliga syftet.
Men, det blir väl kanske så när man försvarar någon vars straff aldrig kan bli nog hårt för det fasansfulla han gjort mot en försvarslös kvinna. Inlåst för alltid, finns inget alternativ. Omvärlden ska skyddas mot det som han är.
Sen, att hon motsätter sig en förvarvaringsdom då lille Peter inte alls är en fara för sin omgivning. Typ.
Ursäkta mig, men jag finner hennes argumentation under all kritik, rent av löjeväckande och korkad och torde snarare ha motsatt verkan än ursprungliga syftet.
Men, det blir väl kanske så när man försvarar någon vars straff aldrig kan bli nog hårt för det fasansfulla han gjort mot en försvarslös kvinna. Inlåst för alltid, finns inget alternativ. Omvärlden ska skyddas mot det som han är.
Samt Retslægerådets rekommendationer utifrån den skarpa mentalerklæringen som i sig beskriver vilken kall, slug och cynisk person han de facto är.
Visst har hon svårt att försvara en sån som PM, det begriper vem som helst, men att förvränga domen från byretten kan knappast ge stilpoäng och de avslutande orden är ju inte imponerande..
"Byrettens resultat var "helt skævt", siger Betina Hald Engmark under sin afsluttende procedure som forsvarer for Peter Madsen under ankesagen i Østre Landsret." live bt