2018-08-16, 11:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det är intressant. Jag har hela tiden tänkt att han på nåt sätt kan känna sig dålig.
Det enda som är intressant med den forskaren är att han är psykopat själv...
Skräpartikel med andra ord och självklart stick i stäv med det mesta kring psykopati.

En grandios psykopat känner sig aldrig underlägsen, ser ner på omgivningen och enda lidandet är via självömkan. Författaren dravlar om medlidande för psykopater, botande och annat skit.
Det är en autobiografi.

Den sk forskningen och artikeln från 2006 är på Dahmer och Nilsen som är omdiskuterade med andra diagnoser och via hans andra bok "The Notebooks of a Successful Psychopath" så framkommer följande:
Citat:
I worked for decades as psychoanalyst and researcher in forensic psychiatric settings with psychopaths. I was fascinated by those psychopaths who were cured and wrote my PhD-thesis about remission in psychopaths, which is a very rare phenomenon, indeed. I was astonished about the simplicity of ideas and misconceptions about psychopathy of other scholars. I knew from my own and other psychopaths experiences that the reality of the psychopathic condition was much more complex than they ever could conceive. This motivated me the write a number of articles in international journals in order to make an attempt to correct and complement current theories of psychopaths. I am retired now since 5 years and I enjoyed to be in the circumstance to focus myself completely on my old passion, namely composing of music. However, my repose was disturbed by a well-known scholar and friend who asked me to write a book about my own experienced as a psychopath.
https://books.google.se/books/about/The_Notebooks_of_a_Successful_Psychopath.html?id=w cYmBgAAQBAJ&redir_esc=y
Enda gången en psykopat lider är via självömkan.
Citera
2018-08-16, 11:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skräpartikel med andra ord och självklart stick i stäv med det mesta kring psykopati.

En grandios psykopat känner sig aldrig underlägsen, ser ner på omgivningen och enda lidandet är via självömkan. Författaren dravlar om medlidande för psykopater, botande och annat skit.
Det är en autobiografi.

Den sk forskningen och artikeln från 2006 är på Dahmer och Nilsen som är omdiskuterade med andra diagnoser och via hans andra bok "The Notebooks of a Successful Psychopath" så framkommer följande:

Och djävlar vad det ynkas då, offerkoftan är påtagen och alla attribut för självömkan används flitigt.

Och har det inte ljugits tillräckligt innan djävlar vad lögnerna trillar ur munnen och pennan, likt pärlor på ett radband så kommer lögn på lögn allt i syfte att väcka sympati hos den stackare som drabbas.

Inga lögner är för låga, döda barn eller svårt sjuka, allt kan användas utan skrupler.

Nej, lås in de djävlarna, finns ingen bot för en psykopat.
Citera
2018-08-16, 11:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och djävlar vad det ynkas då, offerkoftan är påtagen och alla attribut för självömkan används flitigt.

Och har det inte ljugits tillräckligt innan djävlar vad lögnerna trillar ur munnen och pennan, likt pärlor på ett radband så kommer lögn på lögn allt i syfte att väcka sympati hos den stackare som drabbas.

Inga lögner är för låga, döda barn eller svårt sjuka, allt kan användas utan skrupler.

Nej, lås in de djävlarna, finns ingen bot för en psykopat.
Vid studier av psykopater med höga poäng så framkommer detta markant. Offren är som en irriterande fluga på sin höjd och beskrivs kallt och mekaniskt - offren är av sekundär art medan det är ett jävla malande om dem själva.

PM gör samma sak, han återkommer ideligen till sitt eget svårmod i rättegången och är som en kulspruta när han får prata om sig själv och sina enorma framgångar med advokaten.
Psykopaten är grandios, narcissistisk och empatistörd.

Alla människor ses som objekt utan urskiljning och det gäller även i relationer. Går man på psykopatens superlativ om att "älska" sin partner är man totalt grundlurad. Han eller hon älskar enbart sig själv och relationer handlar om ägandeskap. Därav kan det verka som en psykopat bryr sig om sin familj när denne försvarar familj. Det handlar dock om revir. Psykopatens syn på omvärlden är att han/hon är förmer än alla andra och inte ett dugg annat. Psykopaten har inte en låg självkänsla.
Nedstämdhet är via att denna grämer sig för att ha åkt fast eller misslyckats på nån front vilket visar sig via extrem självömkan.
För att sen få med sig omgivningen är det melodramatiska utlägg, det är överdrifter och lögner för att beskylla motpart.
Psykopaten manipulerar och är en patologisk lögnare. Eftersom denna inte har minsta skrupler kan den dra till med vilken rövarhistoria som helst och söker alltid vinstvinning.

Psykopaten är även lättkränkt och reagerar som en reptil.
DÄR har du psykopaten i ett nötskal och det är en stor fet offerkofta som dras på när fullblodsegoisten tycker synd om sig själv.
Senast redigerad av develi 2018-08-16 kl. 12:51.
Citera
2018-08-16, 12:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag säger bestämt nej. Hade han haft KWs DNA runt munnen hade det naturligtvis tagits upp och redogjorts för vid kroppsbesiktningen. Inte en chans att man skulle missa det. Att han i brevet till journalisten pratar om att "känna hennes ande" har bara med hans störda psyke att göra. Det lät bra just där och då för honom. Han säger ju om sig själv på Facebook: "By heart I am a storyteller" - och ja, det stämmer ju.
Det har endast framkommit på de ställen (nacke, näsa, hand) du säger samt revor på underarmarna och jag tror inte det minsta på nån kannibalism.

Jag tror däremot inte att det bara är sagt för att nåt lät bra utan att det handlar om hans utomordentligt sjuka förmåga att fantisera.
Det ses mycket tydligt på bloggen när han nästintill går i trans gällande det han brinner för, en extrem inlevelseförmåga ihop med att han har psykopatens verbala svada som kommer på pränt.
Han tolkas som entuiasmerande men det ligger mer bakom och är vanligt förekommande vid ledarskap där det handlar om personlighetsstörningar. Han är medtryckande och det är en egenskap kopplat till hans manipulativa förmåga. Folk som inte inser skillnaden (eller faran) förblindas av dessa utopier som är medryckande.

När det gäller perversa sexualsadister är det ett faktum att de kan leva sig in så att det nästintill blir verklighet; morden rent av upplevs igen. Offren blir levande.
Eller som Rader sa - fantasin överträffar verkligheten eftersom allt är perfekt i denna parallella värld de med lätthet glider in i.
Därför tror jag det är sagt med inlevelse och för att PM är mycket störd.
Senast redigerad av develi 2018-08-16 kl. 13:23.
Citera
2018-08-16, 16:38
Medlem
Citat:

Det är en autobiografi.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/vetenskap/psykopater-kan-kanna-empati-om-de-maste
Citera
2018-08-16, 17:01
Medlem
develis avatar
Citat:
https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/vetenskap/psykopater-kan-kanna-empati-om-de-maste
Det du länkar till om empati har inte ett dugg med det jag skriver om.
Jag skriver att en självömkande störd psykopat har skrivit artikeln ur sitt perspektiv.

Empati är rätt och slätt en inlevelseförmåga och härrör ur ordet *inkännande*.

Självklart har psykopater kognitiv empati men skiter fullständigt i den andre - bryr sig inte ett skvatt pga empatistörning.
Det är diametrala motsatsen till affektiv som väcker en påföljande medkänsla som handlar om vilja att te.x. hjälpa den andre (medkännande).
Allt bullshit som PM dravlar om i form att vilja lindra, att han bryr sig om offer kommer från den kognitiva delen:
They know the words but not the music.

Psykopaten är med andra ord en självgod fullblodsegoíst (narcissistiska drag) som har hybris eller storhetsvansinne (grandios) - dvs för hög självuppskattning.

Eller på ren svenska: En kroniskt arrogant skitstövel och i sin värsta form rent farlig eller urondskan per se.
Citera
2018-08-16, 17:08
Medlem
Citat:
Det du länkar till om empati har inte ett dugg med det jag skriver om.
Jag skriver att en självömkande störd psykopat har skrivit artikeln ur sitt perspektiv.

Empati är rätt och slätt en inlevelseförmåga och härrör ur ordet *inkännande*.

Självklart har psykopater kognitiv empati men skiter fullständigt i den andre - bryr sig inte ett skvatt pga empatistörning.
Det är diametrala motsatsen till affektiv som väcker en påföljande medkänsla som handlar om vilja att te.x. hjälpa den andre (medkännande).
Allt bullshit som PM dravlar om i form att vilja lindra, att han bryr sig om offer kommer från den kognitiva delen:
They know the words but not the music.

Psykopaten är med andra ord en självgod fullblodsegoíst (narcissistiska drag) som har hybris eller storhetsvansinne (grandios) - dvs för hög självuppskattning.

Eller på ren svenska: En kroniskt arrogant skitstövel och i sin värsta form rent farlig eller urondskan per se.

Ja självklart är en psykopat farlig det har vi fått flera exempel på. De har en extrem empati av och på-knapp. De flesta människor stänger av sin empati emellanåt, men om man är normal så reagerar min spontant om något är berörande känslomässigt. Psykopater kan tydligen uppleva nån form av berördhet men endast vid uppmaning. Och kanske knappt då.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-08-16 kl. 17:15.
Citera
2018-08-16, 17:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja självklart är en psykopat farlig det har vi fått flera exempel på. De har en extrem empati av och på-knapp. De flesta människor stänger av sin empati emellanåt, men om man är normal så reagerar min spontant om någon är berörande känslomässigt. De kan tydligen uppleva nån form av berördhet men endast vid uppmaning. Och kanske knappt då.
Förutsättningen för manipulation ligger i empatin - de VET hur slipstenen ska dras. Fortsättningsvis så är de copy cats och lär sig härma empati.
En psykopat har givetvis känslor men de är flacka/ytliga och inte i närheten av normalitet och via deras självgodhet och egoism ser de ner på andra människor och anser sig själv som förmer.

Att ens snacka om empati kring de här är som att gulla med en kobra. Då får man ha klart för sig vad begreppen innebär.
De kan inte ens jämföras med att "stänga av" empati som krävs i en profession - dvs för att vara klarsynt i ett akut skede eller för att inte gå i symbios med en klient och ha distans.

Sen är det PM som diskuteras. Han har säkerligen höga poäng iom att det pratas om svår psykopati.
Citera
2018-08-16, 17:18
Medlem
Citat:
Förutsättningen för manipulation ligger i empatin - de VET hur slipstenen ska dras. Fortsättningsvis så är de copy cats och lär sig härma empati.
En psykopat har givetvis känslor men de är flacka/ytliga och inte i närheten av normalitet och via deras självgodhet och egoism ser de ner på andra människor och anser sig själv som förmer.

Att ens snacka om empati kring de här är som att gulla med en kobra. Då får man ha klart för sig vad begreppen innebär.
De kan inte ens jämföras med att "stänga av" empati som krävs i en profession - dvs för att vara klarsynt i ett akut skede eller för att inte gå i symbios med en klient och ha distans.

Sen är det PM som diskuteras. Han har säkerligen höga poäng iom att det pratas om svår psykopati.

Känner du empati när du ser en uteliggare?
Citera
2018-08-16, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Känner du empati när du ser en uteliggare?
Ja, det gör jag. Vad nu det har med diskussionen att göra.
Däremot har jag lång erfarenhet att distansera mig vid behov via min profession. I förlängningen är det dock rätt sorts empati gällande sistnämnda eftersom grunden handlar om en vilja att hjälpa och det vore fatalt om två drunknar.
Se det symboliskt - drunkar i emotioner.

Översänder en annan dansk i sammanhanget:
Citat:
Senast redigerad av develi 2018-08-16 kl. 17:46.
Citera
2018-08-16, 18:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Man har ju sagt var på kroppen han hade hennes DNA (ena handen, näsan, nacken). Varför i hela friden skulle man "mörka" om det varit runt just munnen? Finns ju andra, mer troliga förklaringar, till hur det hamnat just där i så fall än kannibalism. Nej det går fetbort för mig i alla fall, dessutom finns ju inget om det i hans "historik" och sökningar på nätet.

Nej, så är det, men nåt konstigt är det endå. Om man tittar på bild 1, i Magicas innlegg nr 59379, ser man små vita prickar i Madsens venstra ögonvrå(heter så eller?). Dom prickarna är benfliser från då han parterade/sågade i kroppen. Dessa har han inte lyckats ta bort.
Jag tror det är så här: Madsen torterade/ dödade/parterade och "packeterade" henne. Vi vet han har haft henne inne på badet. Efter dessa "seanser" tror jag han har varit alldeles innsmetad i blod, i ansikte, hender, kläder ja allt. Totalt innsmord. Sen byter han kläder och tvettar sig, ja han tvettar sig som bare fan Madsen.
Det blod dom hittar på honom, är blod han fick på sig när han bar ut henne och slengde henne i sjön. Typ nacken, handen, nesan(pillade sig lite i nesan med blod på handen)
Dom enda spåren som finns kvar på honom från själva tortur/mord/slakt är benflisarna som sprutade upp i hans ansikte när han sågade upp henne. Dessa sågspån från ben är mycket skarpa (som metallspån) och setter sig nestan bättra fast om man tvettar sig. Dessa missade han (antagligen för att det er ganska kasst ljus om bord på Nautilus.)
Jag tror inte på kannibalism/vampyrism/bloodsports, men det är endast för att han(så långt vi vet) inte kollade på sånt på nätet.
Blod och DNA har han haft överallt.
Senast redigerad av kugutt 2018-08-16 kl. 18:12.
Citera
2018-08-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt

Nej, så är det, men nåt konstigt är det endå. Om man tittar på bild 1, i Magicas innlegg nr 59379, ser man små vita prickar i Madsens venstra ögonvrå(heter så eller?). Dom prickarna är benfliser från då han parterade/sågade i kroppen. Dessa har han inte lyckats ta bort.
Jag tror det är så här: Madsen torterade/ dödade/parterade och "packeterade" henne. Vi vet han har haft henne inne på badet. Efter dessa "seanser" tror jag han har varit alldeles innsmetad i blod, i ansikte, hender, kläder ja allt. Totalt innsmord. Sen byter han kläder och tvettar sig, ja han tvettar sig som bare fan Madsen.
Det blod dom hittar på honom, är blod han fick på sig när han bar ut henne och slengde henne i sjön. Typ nacken, handen, nesan(pillade sig lite i nesan med blod på handen)
Dom enda spåren som finns kvar på honom från själva tortur/mord/slakt är benflisarna som sprutade upp i hans ansikte när han sågade upp henne. Dessa sågspån från ben är mycket skarpa (som metallspån) och setter sig nestan bättra fast om man tvettar sig. Dessa missade han (antagligen för att det er ganska kasst ljus om bord på Nautilus.)
Jag tror inte på kannibalism/vampyrism/bloodsports, men det är endast för att han(så långt vi vet) inte kollade på sånt på nätet.
Blod och DNA har han haft överallt.

Jag hade gärna varit en liten fluga på väggen när den där kroppsbesiktningen gjordes. Tänk dig Madsens min när topsen kommer fram, förs till nästippen och vips - blod på topsen. Han stod nog då med förvåningens finger i häpnadens mun. Inte undra på att han ser helt knäckt ut när han, iklädd den blå pappersoverallen, lufsar ut från Rättsmed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in