2017-08-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Restaurangen som har övervakningskameror vilka kan ha filmat UC3 ska heta så. Refshaleøen är platsen och området(eller vad det nu kallas) heter Amager.

Amager är ön Kasrup ligger på
Citera
2017-08-14, 23:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Har gjort en karta: http://imgur.com/9s1En8h

1. 19:30 Avsegling
2. 20:15 Ubåten siktas av ungdomar och både Kim och Peter är i tornet.
3. ca: 00:00 Ubåten håller på att kollidera med ett lastfartyg. Ubåten har riktning Sverige.
4. 10:30 Ubåten observeras nära Drogden Fyr
5. 11:00 Peter sänker ubåten och blir upplockad av en fritidsbåt.

Ett genuint tack ! (detta hjälper att få en bild över Ubåtens färd.)

Spontant när jag ser på det, så tror jag att Petter inte skulle vilja dumpa kroppen vid närheten av bron..

En fråga till den som känner sig manad att svara : detta "ålagräs" som endel hävdar att skulle vara ett bra ställe att dumpa kroppen på. Hur stort är detta område, var på kartan är det, djupet.., och är det troligt att Petter skulle känna till denna plats ?
Citera
2017-08-14, 23:17
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
I det här fallet litar jag faktiskt mer på Aftonbladet som ändå haft direktkontakt med vittnena på handelsfartyget. Jag skulle tro Ekstrabladet tagit uppgiften från AB och knasat till det i översättningen.
Enligt Jens Möller hos polisen i DK så fick de kännedom om vittnet via AB.
Citera
2017-08-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej gott folk. Mina damer och herrar samt mittemellan.

"Nu har han ändrat den och säger inte längre att han lämnade Kim Wall i Köpenhamn 22.30 i torsdags."

Han har tagit tillbaka sitt första uttalande att han lämnat av henne. Han ljög alltså först.

Och man undrar ju vad dessa mystiska utfall i utredningen är?!

Edit; nu kommer någon säga "nämen han kanske ändrat till att han lämnade henne kl 22.40?!". Dra nåt gammalt över er isåfall.

I min värld försöker han få polisen att tro att hon lever då? Han verkar tro att han är untouchable och mycket grandios.
Citera
2017-08-14, 23:20
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Spontant när jag ser på det, så tror jag att Petter inte skulle vilja dumpa kroppen vid närheten av bron..

En fråga till den som känner sig manad att svara : detta "ålagräs" som endel hävdar att skulle vara ett bra ställe att dumpa kroppen på. Hur stort är detta område, var på kartan är det, djupet.., och är det troligt att Petter skulle känna till denna plats ?

Dumpningen vid "ålagräset" skulle kunna förklara varför ubåten åker österut vid en tidpunkt som KW skulle varit hemma, med släckta lanternor, samt den konstiga rutten österut och sist varför han sänker båten.

Troligen åkte man i u-läge på hemvägen efter att tysken observerat ubåten 20.30 och ubåten begav sig söderut, hem mot Köpenhamn igen. Färden tillbaka i u-läge gick inte som planerat och ålagräset blev hennes viloplats.
Citera
2017-08-14, 23:21
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"På måndagen uppgav dansk polis att undersökningen visat att ubåten sänktes avsiktligt. Undersökningen är gjord tillsammans med experter från danska Försvarsmakten. Båten sjönk som en följd av en avsiktlig handling, uppger polisen.
"En betydande mängd elektronik från farkosten har säkrats och skickats vidare för vidare undersökning för att möjliggöra en rekonstruktion av ubåtens rutt och tidslinje för färden", skriver Köpenhamnspolisen i ett pressmeddelande."

Det vore ju guld om man kan fastställa en rutt i efterhand. Men den elektroniken har ju legat under vatten en jävla massa timmar. Men vet inte vad man kan rädda nuförtiden.

Har gpsen varit påslagen så är det extremt stor sannolikhet att man får fram en en exakt plot med 3-5m marginal.
Inga problem att läsa ur minnen på fast det gätt betydligt ängre tid.
Det handlar nu bara om enheten var påslagen och hur den var konstruerad
när det gäller arbetsminnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

"Hur stort är detta område?"

Lika stort som hela Saltholmen. Ungefär.

var på kartan är det?

Mest öster och men även lite norr om Saltholmen.

Djupet?

Ca 1-4 meter beroende på hur nära Saltholmen man kör.

och är det troligt att Petter skulle känna till denna plats ?

Svårt säga. Men kör man mycket i området så vet man att man ska undvika detta område om man har en båt som går djupare än två meter. Då får man runda området.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du glömde att det sommartid även finns 1000 kor där.

Bild från ön:http://static.panoramio.com/photos/original/9373660.jpg

I det relativt grunda vattnet med "ålagräs" kring ön kan man dumpa en kropp, osannolikt att någon råkar dyka på ett lik just där.

Bland ålgräset är det dessutom gott om marint liv som kanske skyndar på nedbrytningen av en kropp.
Citera
2017-08-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Så var det. Jag menade att det inte var självklart att PM var på väg just till Sverige eftersom polisen kontaktade svenska myndighet p.g a de östliga strömmarna med anledning av Pm,s sista kända position under natten.
Nej det enda vi vet är ju att han så småningom dyker upp långt söderut efter många timmar. Var har han varit under den tiden. Hur är det möjligt att han passerat bron utan att ses av broresenärerna. Även nattetid är det ganska trafikerat på bron. Man ser en en liten jolle på långt håll. Ingen skulle missa en ubåt. Inte ens en nedsläckt då det är månsken. Men han kanske gick i undervattensläge då. Men säkert har danska polisen kontaktat dem som körde över under natten får man ju hoppas.
Citera
2017-08-14, 23:22
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det beror på att ni inte läst om det. http://www.kristianstadsbladet.se/trelleborg/journalisten-kim-wall-forsvunnen-i-ubatsdrama
Mamman I*grid W*ll, kommunchef i Trelleborg säger att de inte ger upp hoppet...etc etc

I*grid W*ll, Kommunikationschef

Hela familjen är inom media, fadern o brodern är fotografer.

Pojkvännen o Von B (PM's tidigare "vapendragare") verkar ha en liknande mix av teknikintresse o mediaintresse. Jag tror att det är där vi finner kontaktytan mellan PM o KW.

EDIT: Några länkar...

https://da.wikipedia.org/wiki/Kristian_von_Bengtson

https://dk.linkedin.com/in/konradstudio
Senast redigerad av Max3x 2017-08-14 kl. 23:38.
Citera
2017-08-14, 23:23
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Amager är ön Kasrup ligger på
Ja.
I norra änden av ön ligger Refshaleøen. Jag kommer bara inte på vad man kallar Amager för. Stadsdel. Ö. Morgongasapåmaxvägens paradis (Amager strandvei).
Citera
2017-08-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Dumpningen vid "ålagräset" skulle kunna förklara varför ubåten åker österut vid en tidpunkt som KW skulle varit hemma, med släckta lanternor, samt den konstiga rutten österut och sist varför han sänker båten.

Troligen åkte man i u-läge på hemvägen efter att tysken observerat ubåten 20.30 och ubåten begav sig söderut, hem mot Köpenhamn igen. Färden tillbaka i u-läge gick inte som planerat och ålagräset blev hennes viloplats.

Jag tvivlar starkt att han kört i u-läge överhuvudtaget i detta område. Jäkligt mycket trafik och inte jättedjupt. Jag tror inte han kört i underläge en enda gång under denna tur. Jag tror inte han kört mycket i underläge överhuvudtaget med denna u-båt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in