2018-04-08, 19:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Synd att det inte satt någon med som kan läsa på läppar hade varit så otroligt intressant att få veta exakt hur hans tankar gick där.
Ja, mer än intressant. Han satt nog och gjorde besvärjelser.
Det var ju ett vittne som sett hon cykla då han var förbannad och trodde ingen såg honom och då skällde han på växter och nåt mer.
Hahahahaha.
Citera
2018-04-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ja, såklart finns det sådana möjligheter. Frågan är om han har kontakter med tillräckligt avancerade kunskaper inom detta som även skulle vara villiga att redigera en snuff-film. Eller tänker du att han själv skulle ha gjort det, om han nu hade spelat in en sådan?

Av de som arbetar hos Madsen var en både duktig fotograf och redigerare. Hon var inbjuden som en av tre till den snuff-movie de diskuterade. Den delen hade nog löst sig.
Citera
2018-04-08, 19:47
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är just detta som jag ställer mig tveksam till jag också.
Han hade klassats som megapredatorn no 1.. yummie för både ÅK och media.
Med tanke på att det andra i smsväg dem emellan är återskapat (cookies, ubåten är redo) så undrar jag vart då detta sms tog vägen?
Vore bra med mer källor - eftersom det finns andra som säger helt tvärtom.

Läste också igenom ekstabladets live från rätten och det verkar minst sagt konstigt med så motstridiga citeringar!

I intervjun medcpojkvännen, som jag länkade förut, som är den som ligger som grund för dokumentären som ligger på dplay, så har pojkvännen sagt att samtalet föregicks av ett sms.

Svårt att se hur ett sms kan komma upp utan ursprung i någon källa?

Släpper det sålänge. ☺️
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-08 kl. 19:50.
Citera
2018-04-08, 19:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi vet att jakten på kvinnor ökade just slutet på juli/början augusti. Han hade redan bläddrat bakåt i sin kalender till maj månad - tjejen han kontaktade 8 augusti. Kim messade honom i Mars/April med en önskan om intervju. Nu hade han bläddrat en till månad tillbaka. Hamnat på Kims förfrågan om intervju. Han kontaktade henne (min tro).

Peters uttalande om att han inte visste då att Kim var den journalisten (Wired) kan därför vara sant. Det kanske visade sig först vid the-koppen. Inte undra på att han blev "all-over-the place". Och bjöd in henne på en tur i Nautilus.
Tror han väntade ut henne; höll henne lite på halster; hon var viktig att få dit han ville. Men kan behöver inte ha känt till den planerade Kina-flytten - och under tiden använde han sig av div. andra tjejer för att trimma in sin uppgraderade ubåt till dagen D (som han redan börjat förbereda). - Nu när KW oförhappandes ringde honom fick han bråttom att komplettera det han tidigare inte hunnit med.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen härbärgerar ett djupt och innerligt Hat mot CB, som bara en KRÄNKT Psykopat och Narcissist kan bära på i evinnerlighet.

TVÅ flugor i en smäll!!! Kräver minst Gifflar.
Han hatar journalister också - och särskilt mycket torde han ha hatat KW som i mångt och mycket representerade mycket av det han inte tålde eller aldrig skulle få. - Så fort han hörde "Wired" bör han ha uppsökt närmaste dator eller bibliotek och läst in sig på sitt offer.
Senast redigerad av letsdoit 2018-04-08 kl. 19:55.
Citera
2018-04-08, 19:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag läste intervjun med pojkvännen flera gånger och detta stämmer inte alls med hans berättelse i artikeln. jag är 100 på att där berättar han att det var PM som plötsligt messade och Kim blev entusiastisk eftersom hon haft svårt att få tag på honom. Hon ringer därefter upp honom 16.38 och blir bjuden upp till hangaren på the. Sen går hon tillbaka till festen o pojkvännen och berättar att han det blir viss diskussion om hon ska lämna festen för en ubåtstur.

Men försök att leta upp liven från EB och BT eller DR🙄. så tror jag det framgår under hans vittnesmål.

Låter fullkomligt ologiskt att hon skulle ringa Madsen mitt under festförberedelserna när hon är inställd på den och att ta emot sina gäster.

Exakt! Detta läste jag också om och om igen och jag är också 100 på att pojkvännen sagt att det var Madsen som plötsligt tog kontakt. Han ville plötsligt ge intervjun och den skulle ske samma dag.
Citera
2018-04-08, 19:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[Min fetning]
De dök ned 20.43 och kom upp igen 23.05.
Sms:et till frun skickades 23:25:
”S*rid, jeg er lidt på eventyr med Nautilus. Har det godt. Sejler i havblik i månelys. Dykker ikke. Knus og kram til misserne" (följt av en rad med hjärtan).

KW:s sista 4 sms: 20:15-16. Ett 5:e sms (som ej kunnat återskapas) skickades förmodligen nerifrån ubåten. 20:29 registreras från KW:s mobil några sekunders internetaktivitet som inte har kunnat klarläggas.

Åklagaren rapporterade också att PM skickat ett meddelande till KW medan hon förmodligen befunnit sig på ubåten. De kan inte se vad meddelandet innehöll, men det var ett MMS.

Från 20:43 försökte KW:s pojkvän skicka sms men fick aldrig något svar.

20;15 sista sms från KW till pojkvännen
20:29 registreras från KW:s mobil några sekunders internetaktivitet
20:43 dyker ubåten ner KW:s pojkvän försökte skicka sms men fick aldrig något svar.
23:05 kommer ubåten upp till ytan
23;25 skickar Madsen sms till sin fru.
02.15 ubåten ligger still i 50 min- 03:05
4:43-08.22 går ubåten i undervattensläge i Kögebukt.
08.22-10.18

Finns det mer här att fylla i?

DN
Citat:
Köpenhamnspolisens teori är att Kim Walls kropp blivit styckad under de fyra timmar ubåten befunnit sig i undervattensläge och sedan dumpad när ubåten kommit upp till ytan.
Senast redigerad av Moosky 2018-04-08 kl. 20:20.
Citera
2018-04-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Exakt! Detta läste jag också om och om igen och jag är också 100 på att pojkvännen sagt att det var Madsen som plötsligt tog kontakt. Han ville plötsligt ge intervjun och den skulle ske samma dag.
Det framkommer inte riktigt i hans vittnesmål i rätten. Men kanske i intervjuer. Men det är inte viktigt för själva domen. Skulle man gå in i detaljer så skulle de behöva ytterligare 30 förhandlingstillfällen.
Citera
2018-04-08, 19:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Läste också igenom ekstabladets live från rätten och det verkar minst sagt konstigt med så motstridiga citeringar!

I intervjun medcpojkvännen, som jag länkade förut, som är den som ligger som grund för dokumentären som ligger på dplay, så har pojkvännen sagt att samtalet föregicks av ett sms.

Svårt att se hur ett sms kan komma upp utan ursprung i någon källa?

Släpper det sålänge. ☺️
Ja, jag läser som sagt kors och tvärs mellan många live och tycker det borde förankrats betydligt bättre. För att inte tala om innehåll som jag efterlyser?
De kan liksom inte skita i att återge det troligen viktigaste innehållet från en sexuell predator som då uppenbart ägnar sig åt sk trolling.

Det vore ypperligt i ett sammanhang men rättsfall brukar inte funka med easy way out.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tidigt i den här utredningen kom det fram att Madsen helt plötsligt ändrat sig gällande intervjun och då kontaktat KW. Det är väl en avskedsfest med vännerna inför flytten, så varför skulle hon kontakta honom just då? Det är han som kontaktar hennes först. KW hade länge försökt att få en intervju med PM men han hade avböjt fram tills den här dagen.

Exakt, jag håller med dig. Journalister kan inte översätta eller så skriver de för snabbt. Fast han är körd nu..läste precis sydsvenskan o det som står där så åker han in. Gillar egentligen inte dödsstraff, men den här idioten skulle behöva ha ett riktigt grymt dödsstraff.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Nej, det var långt senare han erkände styckningen. När det fastställts att det var Kims torso och att hon styckats med "meningen" sa Madsen fortfarande att "när jag begravde henne så var hon hel". Men andra ord - nån annan måste ha styckat henne. Ska försöka ta reda på NÄR han erkände styckningen.

Tillägg: 30 okt: https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-nya-forklaring-sa-dog-kim-wall/
Peter Madsen har tvärvänt i nya förhör med dansk polis.
Han erkänner nu att det var han som styckade Kim Wall och hävdar att den svenska journalisten dog av kolmonoxidförgiftning ombord på ubåten Nautilus.

Ja, det är ju det jag säger. Efter att de hittat torson. Jag svarade en postare som menade att det var innan. Jag la ingen tidsram i min kommentar annat än att det var efter.☺️

Edit: det är ofta besvärligt med det skrivna ordet i sådana här diskussions forum. Vi hör inte betoning på ord osv. Jag skriver oftast kortfattat eftersom jag alltid skrivef från min mobil och då är det lätt att missuppfatta.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-08 kl. 20:03.
Citera
2018-04-08, 20:01
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka

Hittade även detta nu : en analys av sms:ets betydelse av att brottet var planerat

Tidligere efterforsker: Pludselig sms fra Peter Madsen til Kim Wall viser noget helt afgørende

https://www.bt.dk/krimi/tidligere-efterforsker-pludselig-sms-fra-peter-madsen-til-kim-wall-viser-noget-helt

Jan Jarlbæks vurdering sker til trods for, at SMS’en fra Peter Madsen, der fortsat nægter sig skyldig i drabet på Kim Wall, kom pludselig og umiddelbart helt uden varsel.

»Det underbygger mistanken om, at det er planlagt, at han kontakter hende. At det skulle være netop der, kan skyldes, at han var stålsat på, at det skulle være nu, hvis det skulle gennemføres,« siger han Jarlbæk.

Ifølge Kim Walls danske kæreste kom tekstbeskeden fra Peter Madsen samtidig med, at det unge kærestepar var ved at afholde en privat farvelfest i anledning af, at de få dage senere skulle flytte til Kina sammen, har han fortalt til tv-programmet Station 2.

Det är alltså Station 2 som är källa till uppgiften om sms:et och som sen flyttat runt i media, både svensk som dansk.

Det som står i live från rätten , ekstrabladet, är motstridigt. Säger inget om sms, men transkriberingarna är inte heller exakta på live.

Antingen är Station 2 rätt källa eller så är det miss i transkriberingarna på EB, eller så är det fel i Station 2:s återberättande.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-08 kl. 20:05.
Citera
2018-04-08, 20:01
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Det framkommer inte riktigt i hans vittnesmål i rätten. Men kanske i intervjuer. Men det är inte viktigt för själva domen. Skulle man gå in i detaljer så skulle de behöva ytterligare 30 förhandlingstillfällen.
Ja, jag vet att det inte riktigt framgick i rätten. Det är ju just det jag och PhSalander diskuterar, vi har läst artikeln med intervjun av pojkvännen och då läst att han säger ( journalisten skriver) att det var PM som klntaktade Kim först, den 10e.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-08 kl. 20:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in