2018-04-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du har säkert rätt och PhDSalander har en mycket mer trovärdig version.
Det jag skrev var efter att jag tittat på bilden av Madsens idol, porraktrisen Sasha som där hade munnen öppen och fixerad i det läget med något tortyrtillbehör som påminde om ett hästbetsel. Var metall, läderremar osv. Tänkte då att kanske Madsen fixerat Kims mun öppen på liknande sätt, d.v.s så att hon inte alls kan röra käkarna och inte heller bitas. En grotesk tanke bara av den groteska bilden.
Ska nog skippa sådana Madsen-favorit-bilder i fortsättningen, bäst för hälsan.
Att han istället använt bältet som #PhDSalander skrev låter helt logiskt, också med tanke på de skador Kim hade i munnen. Att bältets spänne skulle ha skavt och gett skador på tandkött och tänder låter rimligt. Av vad jag kan minnas sa väl också rättsläkaren något om att det syntes som märken efter något på halsen (el ansiktet?), som av ett skärp.

Att han skulle ha använt något som en ställföreträdande gagball eller sådan prylsom på bilden på Sasha känns inte helt otroligt, det håller jag med om. Lär ju både öka PMs makt- och kontrollkänsla och offrets rädsla. Minns inte heller om skärpmärkena var på hals eller huvud, har för mig huvud, men har inte tid att dubbelkolla nu eftersom jag måste gå hemifrån för 2 minuter sedan ;P Ska försöka komma ihåg att kolla upp detta imorgon.
Citera
2018-04-07, 13:01
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag tänker att hon kanske inte var sur på honom specifikt utan blev irriterad över att bli påmind om PMs äventyr med andra kvinnor och antingen varit oriktat ilsken (alltså inte mot en specifik person) eller kanske ställföreträdande riktat sina negativa känslor mot budbäraren istället för budskapet/den som egentligen orsakat situationen.
Det tror jag med.

Hon ropade ju ” sluta fråga om ubåten”. Det tolkar jag som att pojkvännen haft många frågor om den och att hon blev frustrerad, inte bara för att hon blev påmind utan även för att han redan frågat många gånger. Hon hade redan svarat honom att hon inget visste, eller visste mycket lite. Han frågade säkerligen om och om igen.
Citera
2018-04-07, 13:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag tänker att hon kanske inte var sur på honom specifikt utan blev irriterad över att bli påmind om PMs äventyr med andra kvinnor och antingen varit oriktat ilsken (alltså inte mot en specifik person) eller kanske ställföreträdande riktat sina negativa känslor mot budbäraren istället för budskapet/den som egentligen orsakat situationen.

Ja, inte alls orimligt!
Citera
2018-04-07, 13:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det faktum att frågan - huruvida hon kan anses vara partisk eller ej - överhuvudtaget kan ställas (av försvarsadvokaten) är i sig olyckligt och jag anser att det är ett tecken på ett misslyckande när det gäller val av expertvittne.

Den frågan kan ställas av varje försvarsadvokat, i varje rättegång, om varje expertvittne.

Att en person som är ett expertvitte en gång för 10-15-20 (?) år sedan i sin yrkesroll gjort en besiktning av en misstänkt gärningsmans farkost, ligger väldigt väldigt långt ifrån något som helst jäv eller partiskhet.

Som sagt, det finns visst en del här i tråden som har en personlig vendetta med varje besiktningsman på svensk bilprovning som någon gång underkänt deras bil
Citera
2018-04-07, 13:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nähä. Så du menar att du bara utgår från att det är fel och skriker om 'jäv' och 'hämndlystnad' utan att ens begripa vad hon vittnat om?

Grejen är att hennes vittnesmål har sammanfattats väldigt slarvigt i alla tidningar. Antingen för att reportern trodde att ingen var intresserad av de tekniska detaljerna, eller för att h*n själv inte förstod dem, och därför var rädd för att återge dem felaktigt. Men jag letar fortfarande efter en mer uttömlig källa. Jag fattar inte varför inte exempelvis Ingeniøren kunde skicka en reporter, helst en som redan skrivit om Nautilus, till den rättegångsdagen? Det kunde de väl ha gjort, när de följt M så länge och gett honom massa utrymme i många år.
Citera
2018-04-07, 13:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
SUCK. För sista gången.
Hon kan inte ha dött kl 23 och styckats kl 07 -----> enligt PM's version.<---------

Det är det hellre aldrig någon som har påstått. Du slåss med det argumentet mot väderkvarnar!

Du har däremot ihållande påstått att rättsläkaren påstått detta, och nu senare att rättsläkaren dementerat att det skulle kunna vara så.

Ska vi tolka dina svängningar i detta som att du till sist medger att rättsläkaren inte alls påstått det du så länge hävdat men vägrat belägga?
Citera
2018-04-07, 13:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den frågan kan ställas av varje försvarsadvokat, i varje rättegång, om varje expertvittne.

Att en person som är ett expertvitte en gång för 10-15-20 (?) år sedan i sin yrkesroll gjort en besiktning av en misstänkt gärningsmans farkost, ligger väldigt väldigt långt ifrån något som helst jäv eller partiskhet.

Som sagt, det finns visst en del här i tråden som har en personlig vendetta med varje besiktningsman på svensk bilprovning som någon gång underkänt deras bil

Fast du VET ju hur Madsen ser på sina farkoster. De är hans barn, de är en del av honom (ordagranna citat). Du VET hur hatisk och hotfull han blev mot ubåtsföreningen när de försökte ta N ifrån honom. Och TILL detta har vi episoden där han bjöd in Ditte till hangaren i tron att hon var en kvinna. Vad som sas mellan dem när han fick veta vem hon var, kan man liksom bara föreställa sig. Om man "känner" M, och det gör vi ju nu...

Jag tänker att det även för åklagarsidan måste vara en fördel, om det inte finns skuggan av misstanken om jäviga vittnen. Eller..?

Ja Peter Madsen hade nog upplevt det som en personlig vendetta med bilprovningsmannen. Och nu är det Peter Madsen det gäller.

EDIT: du bryr dig inte om ifall M får en rättvis dom eller inte, va? Bara han blir fälld så helgar ändamålen medlen?
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-07 kl. 13:16.
Citera
2018-04-07, 13:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Var framkommer hatkänslor förutom skapat i din hjärna?
Var hon avundsjuk på PM som hade en penis när han föddes?
Var hon avvundsjuk att han byggt en prototyp vid namn Freya?

För kännedom så är hans penis mer än bara snedvriden till höger eller vänster - hans sexualitet är en fullständig katastrof.
Hon har långt mer erfarenhet, ubildning och titlar än PM som inte har nåt annat än påbörjade utbildningar.
Hon har åkt i betydligt vassare ubåtar än han nånsin kommit att göra.

Hon har med andra ord ingen anledning att hysa hatkänslor mot honom och hans hemmabygge för att hon ansåg den vara en säkerhetsrisk.

Det har jag väl aldrig sagt heller? Jag talar om episoden där han bjöd in en användare med kvinnligt namn i en Facebookgrupp om raketbränslen till hangaren, förmodligen för att han hoppades att hon skulle bli elskerinde nummer 348. Och så visade det sig vara Ditte. Har du sett hur hon ser ut - hon ser hemsk ut, inte alls kvinnlig, snarare som ett stort, bastant, tvåkönat bergtroll med oklar könstillhörighet. Vad som sades mellan de två då... helt säkert med tanke på M:s temperament och D:s stora känslighet för sitt underliv, sin kropp och sitt kön - har nog utlöst ett livslångt hat.
Citera
2018-04-07, 13:24
Medlem
trngws avatar
Citat:
SUCK. För sista gången.
Hon kan inte ha dött kl 23 och styckats kl 07 -----> enligt PM's version.<---------

Jag inser att jag får korrigera mig själv lite här.

Du har faktiskt fel fortfarande! Och nu blir det väl ett jävla liv igen.
Men, rätt ska vara rätt.

Hon kan visst ha dött kl 23 och styckats kl 07, enligt PM's utsago!

Vad som däremot INTE kan ha skett, är att hon har dött kl 23, och sedan pikerats kl 07. Vilket PM påstår. Så på den punkten ljuger han. Vi vet att minst ett eller två av sticken som KW utsattes för, skedde i samband med döden. Så om hon dog 23, då skedde de två sticken kl 23, om hon dog 07, så skedde de två sticken kl 07.

KW kan mycket väl ha dött 23 och styckats 07, så som PM hävdar. Hon kan bara inte, i sådant fall, ha fått samtliga stick i samband med styckningen. Men det i sig hindrar inte att död och styckning har kunnat inträffa vid av PM nämnda tidpunkter.
Senast redigerad av trngw 2018-04-07 kl. 13:32.
Citera
2018-04-07, 13:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ge dig. Din fantasi skenar och du låtsas det blir argument av det. Om det finns några känslor alls mellan Madsen och Dyreborg lär de vara helt enkelriktade från Madsens sida. Dyreborg har ju endast agerat utifrån sin myndighetsroll.

Fast nu tyckte ju även Betina som jag. Jag undrar bara varför hon inte reagerade INNAN vittnet släpptes fram till skranket?

Ska bli intressant att se vad rätten beslutar, för jag har inte sett något beslut än. Det finns fortfarande två rättegångsdagar kvar, så de hinner fixa en annan ubåtsexpert.
Citera
2018-04-07, 13:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det faktum att frågan - huruvida hon kan anses vara partisk eller ej - överhuvudtaget kan ställas (av försvarsadvokaten) är i sig olyckligt och jag anser att det är ett tecken på ett misslyckande när det gäller val av expertvittne.

Exakt. Och om misstaget inte korrigeras genom att vittnesmålet stryks, eller att rätten i alla fall anmodas att ha jävskälen i åtanke när de värderar vittnesmålet, samt en ny expert som inte känner M sedan förr flygs in från utlandet, så kommer detta att följa med fallet som en möjlig felkälla i alla århundraden som det skrivs artiklar och böcker och görs TV-program om det. Så onödigt.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-07 kl. 14:03.
Citera
2018-04-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast du VET ju hur Madsen ser på sina farkoster. De är hans barn, de är en del av honom (ordagranna citat). Du VET hur hatisk och hotfull han blev mot ubåtsföreningen när de försökte ta N ifrån honom. Och TILL detta har vi episoden där han bjöd in Ditte till hangaren i tron att hon var en kvinna. Vad som sas mellan dem när han fick veta vem hon var, kan man liksom bara föreställa sig. Om man "känner" M, och det gör vi ju nu...

Jag tänker att det även för åklagarsidan måste vara en fördel, om det inte finns skuggan av misstanken om jäviga vittnen. Eller..?

Ja Peter Madsen hade nog upplevt det som en personlig vendetta med bilprovningsmannen. Och nu är det Peter Madsen det gäller.

EDIT: du bryr dig inte om ifall M får en rättvis dom eller inte, va? Bara han blir fälld så helgar ändamålen medlen?
För mig verkar det som om du inte förstått att PM knivstack, plågade, skrämde, torterade Kim! Du anser att det är förmildrande omständigheter eftersom hon befann sig på hans ubåt. Han borde inte ens fått förmånen till vare sig rättegång eller advokat. Han bör få smaka på samma jävligheter som han utsatte Kim för. Han har svår brist på empati och bryr sig inte om någon annan än sig själv. Ungefär som du.

Sen bör du läsa på om jäv. Du har uppenbarligen ingen aning om vad ordet betyder.
Där fick du mitt sista svar. Framöver kommer jag inte ens läsa dina otroligt korkade inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in