Citat:
Det tycker jag att du ska upplysa honom själv om. Du har inte presenterat något CV på dina meriter men om man är så okunnig att man inte ens vet att vissa parafilier kan leda till mord, så är det ingen som tror att du är professor i rättspsykiatri iallafall.
Eftersom du klarar att googla kan du själv leta fram info om PM sexliv från 20-års åldern och framåt.
Att sitta på höga hästar och KRÄVA att andra ska förse dig med info som finns tillgänglig på nätet,
när du troligtvis inte ens kommer att läsa det innan du förkastar det. Jag tycker att du beter dig som ett troll,inte seriöst alls. Och därmed är jag färdig med dig.
Eftersom du klarar att googla kan du själv leta fram info om PM sexliv från 20-års åldern och framåt.
Att sitta på höga hästar och KRÄVA att andra ska förse dig med info som finns tillgänglig på nätet,
när du troligtvis inte ens kommer att läsa det innan du förkastar det. Jag tycker att du beter dig som ett troll,inte seriöst alls. Och därmed är jag färdig med dig.
Du kanske kunde ta och fundera lite över hur du formulerar dig. När du skriver sådär låter det som att det är parafilierna i sig som leder till mord, men det är väl snarare ett flertal faktorer som måste uppfyllas för att ett mord ska begås. Vad jag menar är att det inte räcker med att ha en parafili för att bli en mördare. Så låter det dock på dig, även om jag tvivlar på att det är det du faktiskt menar. Skulle vilje ge samma uppmaning angående det du skrev om pikering, att det ingår i sadomasochism - det kan utgöra en del av det men det är ju inte obligatoriskt. Skriver du att det ingår låter det snarare som det senare, och då är det inte konstigt att människor reagerar, kanske framförallt om man själv är involverad i BDSM eller har fetischer eller av annan anledning känner sig träffad.
Vissa är känsligare för kognitiv dissonans än andra, andra klarar av att värdera rimlighet och sannolikhet trots motsägelsefull eller oönskad information.. Andra inte