2018-03-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han avkrävs ett val som absolut inget barn ska behöva göra. Under hot från en auktoritär far som sen applicerar sin vidriga kvinnosyn. Fullständigt vedervärdigt och den lilla grabben tycker jag synd om. Han var helt i sin fars våld. Däremot tycker jag inte ett dugg synd om den vuxne mannen utifrån det fullständigt horribla han gjort.
Det värsta är väl ändå att han talar med sin lilla son om vuxensaker. Sina bokband om andra världskriget
med dokumentära bilder, inte bara om vapen och maskiner kanske, krigshistoria, marinhistoria mm.
Att de dricker kvällskaffe tillsammans vid midnatt är väl kanske inte fel så. Men det verkar inte som Pappan har anpassat sig efter ett barns behov. Utan mer att barnet tvingats leva sin åldriga faders liv och fått dela dennes intressen samt behov.
Och att aldrig tala om känslor. -Saknar du Mamma? Den frågan har Carl aldrig ställt,aldrig ens tänkt.
Han har sett sin lille son själviskt som en förlängning av sig själv. Det som är bra och rätt för Carl är bra och rätt för hans son.Punkt.
Citera
2018-03-19, 21:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Så det finns ingen anledning att ens fundera på PMs anknytning med modern i de kritiska uppväxtåren, och PMs sexualsadism är helt och hållet utvecklad ifrån faderns galenskap?
Fundera på du, inte mig emot. Hittar du nåt konkret är jag som sagt intresserad.
Men hittills har du inte levererat nåt som har bäring i mitt tycke - jag saknar nämligen förankring till det du påstår. Jag ser överanalys utifrån i stort sett ingenting.

Att som barn vara i hans våld, att konstant se våld mot mamman och fyllas med stereotypa synsätt om kvinnor gör att det då rakt inte ligger fjärran från det han utfört.
Han bär säkert på ett pyrande hat mot kvinnor under skalet - kan mycket väl handla om modern - hur fri han än framställer sig sexuellt, hur romantiserande han än må tala om kvinnor, hur charmerande vissa kvinnor än såg honom.
Hans extrema övervåld, filmer, sms, sökord ger en viss vägledning.
Citera
2018-03-19, 21:40
Medlem
Citat:
Just detta har jag funderat på. Detta kringflackande, denna rotlöshet är nämligen en ofta sedd gemensam nämnare beträffande mördare (förutom annat där taskig barndom framkommer). Det är flera olika komponenter som påverkar. Sjävklart kan barn klara av att flytta runt men då ska det till annan form av stabilitet som kompenserar (typ homeostas).
Jag tänker på unga Mamman här. Kan ju inte haft så stor kontaktyta med ständiga flyttningar.
Vem skulle hon fråga till råds? Att leva rätt så isolerat med denna tyrann.
På den tiden var hushållsarbete krävande.
Ingen frys och inga frysta halvfabrikat. Kläder var ofta inhemsk produktion och svindyrt. Därför var det mycket hemsytt och hemstickat. Hemmaklippt hår. Hemmafruarna hade fullt upp med handtvätt,inläggningar,bakning tom hemkonservering förekom. Så jag tror att hon hade små möjligheter att påverka sin och barnens situation. Carl hade pengarna och makten.
Citera
2018-03-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Dina åsikter påminner väldigt mycket om åsikter som ultrakonservativa, vita,obildade medelålders män ger uttryck för. De män som hatar kvinnor, ser dem som lägre stående individer utan samma rättigheter som män. De män som utan att blinka ser det som en självklarhet att frikänna en våldtäktsman om kvinnan hade kort kjol och var berusad.
Det är såna ultrakonservativa, äckliga, omänskliga åsikter som låter unga killar förstå att det är helt ok att ropa HORA till tjejer i skolan som de vet eller tror haft mer än en sexpartner, medan de själva knullar runt hur mycket som helst och är stolta för det för de är ju KILLAR.

"Om" nu alla barnen till PM:s mamma hade olika pappor så, istället för att förfasa sig över henne, kan man istället ställa frågan: Var i helvete tog dessa pappor vägen? Varför tog de inget ansvar? Vad var det för jävla skitstövlar som lämnade en ensam kvinna kvar som de gjort gravid?

Och, varför gifte sig PM:s far med henne när han visste att hon hade barn med flera fäder?
Har han tagit beslutet att gifta sig med henne så finns det inga som helst ursäkter till att han i efterhand har rätt att känna svartsjuka, då skulle han aldrig valt henne från början.
Dina unkna, föråldriga kommentarer om mamman samt att du rättfärdigar pappans svartsjuka, med allt vad den innebar där säkert också misshandeln av "hennes" barn (oäktingarna) och förmodligen både fysisk och psykisk misshandel av henne - det är sådana fördomar och åsikter som är farliga i vårt samhälle, som förhärligar och accepterar våld mot kvinnor som ska "sättas på plats" och där MANNEN har den totala makten och rätten att "skipa rättvisa" i sin familj.
FY FAN, säger jag.

Det är väl ingen här som ha påstått att mamman inte skulle ha fått ”knulla runt”. Själv undrar jag bara varför hon skaffade BARN med dessa knullkompisar??
Har man valt fel låst oss säga 2 ggr i sträck – ska man då inte ha lärt sig en läxa och börja använda preventivmedel? Eller sterilisera sig.

Anna Wahlgren skaffade ungar till höger och vänster, men det har ju visat sig att dessa män hade olika slags problem. Exempelvis missbruksproblem – som dessutom delades av Anna Wahlgren själv.

Därför säkert många har undrar vad för slags problem som Madsens mamma led av. Var hon också missbrukare som DÄRFÖR inte klarade av att planera sin familjebildning? Hade hon psykiska sjukdomar? Var hon efterbliven?

Att män stoppar in den i princip vilket hål som helst är ett känt faktum. Men att kvinnan låter sig göras gravid med ”vem som helst” är nog mer ovanligt. För det striden mot naturen. Kvinnan har mer att förlora med ständiga graviditeter med frånvarande män än tvärtom.

Och tyvärr kan din ”feminism” inte påverka biologin..

Varför PM:s pappa gifte sig PM:s mamma kan bero på att han inte heller var så attraktiv på den äktenskapliga marknaden. Han verkar ju ha varit helknäpp. Han var ju dessutom i en ålder som inte längre är så eftertraktad – om man nu inte råkar vara en miljardär..eller röra sig i kungliga kretsar..
Citera
2018-03-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tänker på unga Mamman här. Kan ju inte haft så stor kontaktyta med ständiga flyttningar.
Vem skulle hon fråga till råds? Att leva rätt så isolerat med denna tyrann.
På den tiden var hushållsarbete krävande.
Ingen frys och inga frysta halvfabrikat. Kläder var ofta inhemsk produktion och svindyrt. Därför var det mycket hemsytt och hemstickat. Hemmaklippt hår. Hemmafruarna hade fullt upp med handtvätt,inläggningar,bakning tom hemkonservering förekom. Så jag tror att hon hade små möjligheter att påverka sin och barnens situation. Carl hade pengarna och makten.

Desto mer förvånande att hon valde att skaffa så många ungar med män som inte var något att ha..
Citera
2018-03-19, 21:53
Medlem
Citat:
Så det finns ingen anledning att ens fundera på PMs anknytning med modern i de kritiska uppväxtåren, och PMs sexualsadism är helt och hållet utvecklad ifrån faderns galenskap?
Hur tror du ett barn utvecklas om det matas med "krigshistoria". Vem vet vad PMs pappa visat för dokumentära bilder för sonen när han talat om sitt stora intresse bl.a andra världskriget? Han har nog talat mycket om Nazism och om när han jobbade för Nazisterna under kriget.
Citera
2018-03-19, 22:02
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Fundera på du, inte mig emot. Hittar du nåt konkret är jag som sagt intresserad.
Men hittills har du inte levererat nåt som har bäring i mitt tycke - jag saknar nämligen förankring till det du påstår. Jag ser överanalys utifrån i stort sett ingenting.

Okej, så om vi lämnar PM för en stund, och talar om fenomenet sexualsadistiska mördare.

Anknytningen med modern är inte av någon som helst vikt menar du?
Citera
2018-03-19, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Desto mer förvånande att hon valde att skaffa så många ungar med män som inte var något att ha..
Hon kanske var BARNKÄR. En del människor drömmer om en stor lycklig familj med många barn.
Sedan är det alltid lätt att vara efterklok. Men många gånger är det partnern som vill ha ett "eget" barn.
Och på grund av hänsyn till partnern blir det så ytterligare ett barn. Sedan har ingen av oss en spåkula.
Hur vet man om partnern är något att ha? En del människor delar huvudkudde hela livet men det behöver inte betyda att de KÄNNER varandra. De tror kanske det. Varför valde de här männen att skaffa fler barn med henne kan du ju lika gärna fråga? Det är inte så att kvinnan klonar sig själv. Det är två personers ansvar om ett barn föds.
Citera
2018-03-19, 22:03
Medlem
Citat:

Märkligt att mamman valde att inte försvara sina ungar. Eller påpeka om orättvisorna mellan barnen.

Vissa här vill ju göra henne till ett offer som inte "vågade" säga ifrån, men en riktig mamma skulle naturligtvis ha försvarat sin avkomma även med sitt liv om så krävdes.

Däremot vågade hon vara otrogen. Mycket märkligt med tanke på att oavsett om hon råkade vara efterbliven då måste hon ha fattat att det skulle skapa vrede utan dess lika hos denne elake mannen.
Citera
2018-03-19, 22:04
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Hur tror du ett barn utvecklas om det matas med "krigshistoria". Vem vet vad PMs pappa visat för dokumentära bilder för sonen när han talat om sitt stora intresse bl.a andra världskriget? Han har nog talat mycket om Nazism och om när han jobbade för Nazisterna under kriget.

Har barnet växt upp säkert och tryggt i övrigt, med fungerande känslomässig kontakt med sina föräldrar osv. så lär det antingen hata krigshistoria för resten av sitt liv, eller så kanske det blir Professor i Historia...

Citera
2018-03-19, 22:06
Medlem
Citat:
Hon kanske var BARNKÄR. En del människor drömmer om en stor lycklig familj med många barn.
Sedan är det alltid lätt att vara efterklok. Men många gånger är det partnern som vill ha ett "eget" barn.
Och på grund av hänsyn till partnern blir det så ytterligare ett barn. Sedan har ingen av oss en spåkula.
Hur vet man om partnern är något att ha? En del människor delar huvudkudde hela livet men det behöver inte betyda att de KÄNNER varandra. De tror kanske det. Varför valde de här männen att skaffa fler barn med henne kan du ju lika gärna fråga? Det är inte så att kvinnan klonar sig själv. Det är två personers ansvar om ett barn föds.

Så enligt din teori var hon barnkär - trots att hon lät sina barn misshandlas? :-o

Ingen av oss är en spågumma, men det är just därför man ska använda preventivmedel så att lär känna sin partner innan man bildar familj med honom.
Citera
2018-03-19, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Okej, så om vi lämnar PM för en stund, och talar om fenomenet sexualsadistiska mördare.
Anknytningen med modern är inte av någon som helst vikt menar du?
Diskutera Bowlby eller annat du lärt dig inom psykologi med Merwinna eller varför inte sno? Det måste väl vara betydligt mer givande än mig.
Jag har gjort klart min ståndpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in