Har nog inte varit länkat tidigare:
"Spaningsledaren
Jens Møller Jensen, 60, vid Köpenhamnspolisen har under utredningen av mordet på Kim Wall fått en nära relation till hennes föräldrar.
– Vi pratar i telefon flera gånger om dagen, säger han till det danska magasinet Euroman.
Møller Jensen har även besökt familjen i deras hem i Skåne.
Fallet Kim Wall har nått upp i domstol efter sju månaders utredningsarbete. Den första rättegångsdagen i Köpenhamn i torsdags följdes av ett mycket stort medieuppbåd.
Trycket har varit hårt på spaningsledaren Jens Møller Jensen – men han har ändå under hela utredningsperioden ansträngt sig för att hålla offrets familj informerad.
Deras täta kontakt uppstod egentligen mest av en slump – eftersom Jens Møller Jensen inte hade tillräckligt med personal i tjänst fredagen den 11 augusti när allt började.
Jens Møller Jensen berättade för familjen att han ett par gånger om året brukar fiska lax i farvattnen alldeles utanför deras hem.
Enligt tidningen erbjöd sig Kims pappa då att vid tillfälle ta med Møller Jensen ut i båt och fiska.
Jens Møller Jensen berättar att han hanterat tunga utredningar om mord på unga människor även tidigare under sin långa karriär som polis.
Men det grova våldet i mordet på Kim Wall och föräldrarnas sorg har ändå påverkat honom. Han säger nu att det här fallet kanske blir hans sista större utredning.
– Jag går i pension senast när jag fyller 62. Då har jag jobbat i 37 år. Jag tycker att det känns för tungt att fortsätta med det jag gör i dag, säger Jens Møller Jensen."
https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-ar-han-van-med-kim-walls-foraldrar/