2018-03-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att vi får höra Madsens sista försvarsförklaring i morgon.Samt väldigt mycket annat hoppas jag.
Det finns visst bara 4 platser för allmänheten. Tror nog man har det bäst hemma. Kan ju inte sitta i en rättssal och dra kappan över huvudet som jag gör på bio när det blir hemskt. Men hemma kan man springa iväg ut i köket. Som skribenten som kallar sig Trollet sa,-hala upp persiennerna lite försiktigt och kisa lite i taget. Man kanske inte vill veta allt i det här målet.
Det lär nog gallras rejält- vad åhörarna får se och veta,
De riktigt makabra inslagen-i brottet- har överlämnats till dem som ska hantera o besluta straffpåföljden.
Men otäckt brott från start till slut. Mycket detaljer har vi fatt.Vill inte veta fler detaljer.
Men undrar vad P.M kommer att presentera för gallimatias imorgon.FÖr så klart ska han vinkla till
det och hitta på nåt som han tycker låter käckt.
Ja bäst att följa i hemmets trygga vrå.
En åhörarsal med storbild-kommer att erbjudas vår GW.
Och älskarinnan lär vara på plats imorgon- den tokstollan.
Senast redigerad av moshes 2018-03-07 kl. 23:38.
Citera
2018-03-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej. Det var något han kom på efter att KiM helt plötsligt "fått en lucka i huvudet". Så därför begav han sig mot Östersjön för att göra slut på allt. Raket-Madsen var ju redan död pga katastrofen som "drabbat" honom helt oförhappandes. Så sin egen död hade PM inte planerat in.

Ja, men tror du på allvar att Peter hade en ny overall i tankarna eller en fogsvans? Bland sina Bra att Ha Saker?

Uppenbarligen vann fogsvansen.
Citera
2018-03-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Nämen, så intressant.. när tog Fånen avstånd från det? Vad sa Fånen då? Och vad sa ”nazistfadern” då? Sluta nu, du skriver ju lite som du själv vill ibland!
Det är nog jag som la mig i det där om nazist sympatier- och varifrån osv.
Lika bra att släppa-
blev spekulationer o ifrågasättande,
gubben är ju död, så vi vet ju inte hur han var funtad,
han heller.
Citera
2018-03-07, 23:41
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Madsen har nog kortsiktig planering, tänker kanske steg två men inte steg tre,fyra osv.
Han hade nog ändå inte blivit ren även om han bytt overall.
Måste fått spår efter Kim -på sin kropp, hår osv - och hade nog inte tid att duscha innan u-båten sänktes.
Det blev nog hektiskt för Madsen, när han eftersöktes. Så var inte hans planering.-
Imorgon på kvinnodagen startar det- antar att det bara presenteras imorgon.
Så några av er kanske ska försöka vara där? Lär bli stor publik.
Jag följer rapporteringarna via dansk tv- hoppas att få se närbild på Madsen.
”Via dansk tv.. närbild”. Men detta är ju så förvirrande. Ena stunden får vi inte ens ljudupptagning, nu visar de kanske rentav närbild på PM. Man vet inte vilka dagar/ dag som PM ska ge sin ”förklaring”. Någon nämnde något om att man kunde ”ta en öl och kolla storbilds-tv”, men VAR i så fall? Köpenhamns gator fylls väl av kringirrande svenskar som inte vet ett skit var, när eller hur de ska ta vägen
Citera
2018-03-07, 23:49
Medlem
Citat:
”Via dansk tv.. närbild”. Men detta är ju så förvirrande. Ena stunden får vi inte ens ljudupptagning, nu visar de kanske rentav närbild på PM. Man vet inte vilka dagar/ dag som PM ska ge sin ”förklaring”. Någon nämnde något om att man kunde ”ta en öl och kolla storbilds-tv”, men VAR i så fall? Köpenhamns gator fylls väl av kringirrande svenskar som inte vet ett skit var, när eller hur de ska ta vägen
Här Trollet. En ny artikel med lite skvaller om bl.a Gubben Madsen och en del om PM.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/ddbaWA/madsens-forandring--fran-innovator-till-misstankt-mordare
Citera
2018-03-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Varför tog han inte ett sms-lån och drog till nåt varmt land och där när pengarna var slut kunde han dränka sig själv?
Sexual-sadister- begår de självmord? Js hoppas att han inte kan skada fler människor.
Men han kommer att få ta emot besök,
och det kommer finnas kvinnor och män som bokar besök hos honom för sadistisk behandling .
Citera
2018-03-07, 23:58
Medlem
Citat:
Det är nog jag som la mig i det där om nazist sympatier- och varifrån osv.
Lika bra att släppa-
blev spekulationer o ifrågasättande,
gubben är ju död, så vi vet ju inte hur han var funtad,
han heller.
Det här om att han var pro nazist ska vi kanske låta vara osagt. Enär jag inte kommer ihåg källan. Trodde det var Djursing.
Men kan ej finna det.
Enligt PM var han en rasist iallafall. Och han jobbade med bygg för tyskarna under ocupationen.
Jag vill minnas att det var flyghangarer.(?) Någon som vet säkert?
Hans stora intressen var krigs och marinhistoria. Maskiner,teknik.
PM har aldrig besökt sin fars grav.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-08 kl. 00:10.
Citera
2018-03-08, 00:02
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Därför att begå detta brott var hans högsta dröm! Han njuter storligen av att se Kim lida ,,,, Att han har kontroll över liv och död.

Det är ett riktigt sjukt mord. Hennes sista timmar var nog inte roliga... får väl se i någon kommande film - hur det kunde vara fast i en; ’light version’.
Citera
2018-03-08, 00:10
Medlem
Citat:
Det ska finnas en extra sal för allmänheten- i den ska finnas en storbild-kamera.
Hur många personer som får plats i denna sal sas inte-
hoppas inte svenskar åker till morgondagens rättegångsdag.
Tror det blir mer lyckat att välja någon dag "senare in i rättegången."
Den ska pågå in i April.
Bevakningen från svensk tv- kommer att vara bra- Brottscentralen ska sända, TV 4 är där.
Rapportering från kvällstidningar likaså.
Hoppas inte det blir en massa förvirrade svenskar som irrar runt Ströget och tror att det är storbildskameror ute i staden.
Dessutom ska man nog inte vara säker som svensk att ta sig till K-hamn, det är rejält snöfall i MAlmö nu och mer lär det komma under natten. Öresundsbron kanske stängs imorgon-bitti.
Vänta till en annan dag.
Rättegången kommer att bli hetare framöver för Madsen.
Om Danskarna har storbilskamera i rättegångssalen så är det troligt att Madsen kommer att visas upp -han vill ju själv visa upp sig.
Senast redigerad av moshes 2018-03-08 kl. 00:13.
Citera
2018-03-08, 00:15
Medlem
Citat:
Sexual-sadister- begår de självmord? Js hoppas att han inte kan skada fler människor.
Men han kommer att få ta emot besök,
och det kommer finnas kvinnor och män som bokar besök hos honom för sadistisk behandling
.

Dessvärre har du nog rätt. Alla skall ersätta mamman och trösta lille Peter alt. beundra Store Kapten Peter.
Citera
2018-03-08, 00:15
Medlem
Citat:
]Det ska finnas en extra sal för allmänheten- i den ska finnas en storbild-kamera.[/b]
Hur många personer som får plats i denna sal sas inte-
hoppas inte svenskar åker till morgondagens rättegångsdag.
Tror det blir mer lyckat att välja någon dag "senare in i rättegången."
Den ska pågå in i April.
Bevakningen från svensk tv- kommer att vara bra- Brottscentralen ska sända, TV 4 är där.
Rapportering från kvällstidningar likaså.
Hoppas inte det blir en massa förvirrade svenskar som irrar runt Ströget och tror att det är storbildskameror ute i staden.
Dessutom ska man nog inte vara säker som svensk att ta sig till K-hamn, det är rejält snöfall i MAlmö nu och mer lär det komma under natten. Öresundsbron kanske stängs imorgon-bitti.
Vänta till en annan dag.
Rättegången kommer att bli hetare framöver för Madsen.
Om anskarna har storbilskamera i rättegångssalen så är det troligt att Madsen kommer att visas upp -han vill ju själv visa upp sig.
Är du helt säker på detta? Livesändning alltså. Om jag förstått det rätt är det förbjudet att spela in något. Och hur kollar man det då med mkt.folk och livesändning? Eller har jag fått något om bakfoten?
Annars borde vi kanske ta oss dit (en dag i April så man slipper frysa ihjäl.)
Citera
2018-03-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det är ett riktigt sjukt mord. Hennes sista timmar var nog inte roliga... får väl se i någon kommande film - hur det kunde vara fast i en; ’light version’.

Dessvärre talar det mesta för motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in