2018-02-17, 08:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag håller med dig. Det var planerat så tillvida att han länge fantiserat om det och förberett ett sådant dåd.

Detta skrev jag den 12e oktober.
Citera
2018-02-17, 08:22
Medlem
Trollet3s avatar
PMs enda redskap nu är:
1. Penna
2. Papper
Nu har PMs jakt på fler startat.
3. May Jeong, Kims journalistväninna.
4. ?
5. ?
.....
May Jeongs artikel är fantastiskt bra och PM kommer inte att bli besviken på den enastående boken om sig själv, som hon kommer att skriva åt Det. PM har en större plan för denna önskan till kontakt. Sanna mina ord, som Krösamaja sa.
Edit: det var nog May som var besökaren som PM inte tilläts träffa.
Senast redigerad av Trollet3 2018-02-17 kl. 08:31.
Citera
2018-02-17, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det är jag övertygad om att han hade.

Kvinnan i imessenger konversationen började med att säga att han skulle hota henne. Hon ville få inspiration eftersom hon kört fast. Det var då han skrev om planen att mörda någon i ubåten. Jag ska läsa stycket igen så att jag inte återger felaktig information.
Ja. Så var det. Läskigt. Och han beskrev också vilka verktyg han skulle ta med sig. Detta var ju dessutom bara ett par dagar innan Kim. Frågan är om han redan då bestämt sig att utföra mordet.
Citera
2018-02-17, 08:28
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag har skrivit om det förut och jag er även mer säker nu. Deidre visste om Madsens mörka sida. Antagligen mycket mer enn det som kommit fram. Det att hon snabbt stod fram och försvarade Madsen i media tycker jag också verkar vara suspekt. Alla med lite vett i skallen hadde ju tagit ett steg bakåt, när dom såg hur saken utvecklade säg. Men inte Deidre nej ,nej hon spratt fram som ett troll ur en låda för at försvara Madsen. Jag undrar också vilket innehåll den där hästvideon hadde. Får lite konstiga vibbar där faktiskt.
Tror också att fler visste mer än de medger. Alltid mycket skam inbyggt i sådant. Att inte vågat säga ifrån, stoppa något, anmäla mm. Bättre för sitt eget ego då att låtsas oförstående. Och ja, den där videon på hästar ger mig kramp i magen.
Citera
2018-02-17, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Tror också att fler visste mer än de medger. Alltid mycket skam inbyggt i sådant. Att inte vågat säga ifrån, stoppa något, anmäla mm. Bättre för sitt eget ego då att låtsas oförstående. Och ja, den där videon på hästar ger mig kramp i magen.
Pratar ni ev tidelag här eller tortyr på hästar?
Citera
2018-02-17, 08:47
Medlem
miss-fires avatar
Jag drar en hel del paraleller mellan Madsen och Rurik Jutting, om ni läst om denna vidriga sexualsadist som mördade 2 prostituerade i Hongkong. Jag tror att rättegången är över och han sitter inlåst för resten av sitt liv.

Han ville ju leva ut sina inre vidriga sexualsadistiska lustar, där han införskaffade tortyrliknande föremål, där han bla köpte dildos och klistrade på sandpapper, för att köra in i kvinnorna. Om de sa nej bestraffades de med slag eller att han körde in sin näve och fistade de stackars kvinnorna tills de sa ja. Han torterade dessa två kvinnor innan han slaktade dom brutalt. Ända skillnaden var att han angav sig själv och tog emot polisen leende när de ankom.

Den första kvinnan tvingade han att äta hans avföring ur toaletten, innan han dödade henne. Som han uttryckte sig i förhöret. "And during the time she ate my feces, she look up at me and smiled like she had done something good. Like she thought she would survive for being good. She was a remarkable woman!" och därefter log han brett mot poliserna. Samma sjuka hjärna och typ av personlighet som Madsen. Att han fick leva ut sina innersta drömmar och känna sig tillfredsställd med att ha kontrollerat hela förloppet mellan liv och död.

Sjuka djävlar det finns.
Citera
2018-02-17, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag drar en hel del paraleller mellan Madsen och Rurik Jutting, om ni läst om denna vidriga sexualsadist som mördade 2 prostituerade i Hongkong. Jag tror att rättegången är över och han sitter inlåst för resten av sitt liv.

Han ville ju leva ut sina inre vidriga sexualsadistiska lustar, där han införskaffade tortyrliknande föremål, där han bla köpte dildos och klistrade på sandpapper, för att köra in i kvinnorna. Om de sa nej bestraffades de med slag eller att han körde in sin näve och fistade de stackars kvinnorna tills de sa ja. Han torterade dessa två kvinnor innan han slaktade dom brutalt. Ända skillnaden var att han angav sig själv och tog emot polisen leende när de ankom.

Den första kvinnan tvingade han att äta hans avföring ur toaletten, innan han dödade henne. Som han uttryckte sig i förhöret. "And during the time she ate my feces, she look up at me and smiled like she had done something good. Like she thought she would survive for being good. She was a remarkable woman!" och därefter log han brett mot poliserna. Samma sjuka hjärna och typ av personlighet som Madsen. Att han fick leva ut sina innersta drömmar och känna sig tillfredsställd med att ha kontrollerat hela förloppet mellan liv och död.

Sjuka djävlar det finns.
Han, Rurik, hade dessutom dolumenterat allt i sin mobil. Detta visades upp i rätten också. Vi kanske ska vara tacksamma att inte Madsens mobil hittats.
Citera
2018-02-17, 08:55
Medlem
Citat:

Sjuka djävlar det finns.

Intressant parallellfall. Ja, Madsen befinner sig säkerligen i samma zon som Rurik, och efterspelet (böcker rättegång brevväxling etc) blir bara ännu en kick, en grandios tripp för Madsen, som kommer att hålla igång cirkusen i åratal.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-02-17 kl. 08:56. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-02-17, 08:56
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han, Rurik, hade dessutom dolumenterat allt i sin mobil. Detta visades upp i rätten också. Vi kanske ska vara tacksamma att inte Madsens mobil hittats.
Helt sant och som sagt vi ska nog vara tacksam som du säger. De båda händelserna har varit utdragna tortyrförlopp, där offren känt enorm rädsla och dödsångest.
Citera
2018-02-17, 08:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja.
Citera
2018-02-17, 09:02
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Intressant parallellfall. Ja, Madsen befinner sig säkerligen i samma zon som Rurik, och efterspelet (böcker rättegång brevväxling etc) blir bara ännu en kick, en grandios tripp för Madsen, som kommer att hålla igång cirkusen i åratal.
Det bästa vore ju om karl inte fick ha mänsklig kontakt och brevväxla, men det går väl emot de mänskliga rättigheterna. Madsen borde låsas in och glömmas bort av omvärlden, då skulle han kvävas till döds av att inte få uppmärksamhet.
Citera
2018-02-17, 09:05
Medlem
Citat:
Det bästa vore ju om karl inte fick ha mänsklig kontakt och brevväxla, men det går väl emot de mänskliga rättigheterna. Madsen borde låsas in och glömmas bort av omvärlden, då skulle han kvävas till döds av att inte få uppmärksamhet.
Tja, så länge han han har penna och papper så kan han uppenbarligen brevväxla med journalister och få ut sina ord i artiklar i evinnerlig tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in