Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-27, 21:18
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, det psykologiska är svårt. Man kan mest bara försöka förstå att vi alla är olika, och att en del inte blev skapta riktigt så som det nog var tänkt. Det finns ju tyvärr gott om folk i världen som helt tycks sakna empati för andra människor. Tänker inte minst på alla galningar i diverse krig, etniska rensningar osv.
Det ska tydligen vara något i storleksordningen 1 av 100 som är psykopat, och madsen lär nog vara just den gubben.
Citera
2017-10-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kunde inte öppna tatueringsbilden Vad var det för något?

Låt mig stilla din nyfikenhet... FWIW tror jag bara att det är en kul grej hon gjorde i svart bläck och ingen tatuering...

https://minfil.org/i4HbN4c3b0/sirid_rocket.jpg
Citera
2017-10-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En sån utbildning tyckte nog PM var helt onödig. Han visste ju bäst själv. "Kan själv", som små barn brukar säga.

EXAKT. Han växte aldrig in i Overallen ... typ.
Citera
2017-10-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, det leder rakt mot mörkret, helvetet, hämnden/återställandet av jaget, död och pina.

När den känslomässigt störde narcissisten Madsen känner motgångar istället för medgångar och hyllningar, växer den sexualsadistiska driften sig än starkare. Är så förbannat plågsamt att anses som en looser. Egot måste ju gödas, måste få näring. De sjuka sexualsadistiska drifterna pockar på.
Känslan av att få makt och kontroll över en annans människas liv. Se livet försvinna i offrets ögon.
Se paniken. Se rädslan. Känna offrets olidliga smärta. Känna makten.
Att få leka Gud och Djävulen på samma gång.
Eufori.
Ta tillbaka känslan av makt igen.

Känslan av förlorad kontroll och att bli sviken frammanar undantryckta känslor från hans barndom.
Kärlekslös uppväxt. Ensam utan vänner. "Övergiven" av mamma som ändå var en "betydelselös" figur.
Pappan som enda vän. En gammal och känslomässigt hämmad pappa som präglat sonen med en primitiv kvinnosyn.
En rasist som levde i sin egen verklighet och berättade historier som pendlade mellan små lögner och rent vansinne.
Som Madsen berättat för författaren Thomas Djursing.
(Från Aftonbladet Plus)

Jag tror att Madsen blivit empatistörd under barndomen. Självbevarelsedrift har gjort honom avtrubbad, känslomässigt. Han har säkert tidigt flytt in i fantasier för att skydda sig.
När han blir lite äldre utvecklas fantasierna till sexualsadistiska scenarion.
Att han utåt sett bryr sig så lite över att mamman "försvann" visar nog på en mycket onormal reaktion. Han undantränger en djup saknad. Vänder det till ett kvinnohat, ett kvinnoförakt.
Han skall minsann aldrig bli beroende av en kvinna. Kvinnor sviker, som mamman.
Jag tror att offret symboliserar hans mamma.
Han plågar och plågar, om igen.
Dödar. Styckar.
Den ultimata skändningen och hämnden.
Näring till hans sadistiska fantasier.
Nu blev han MAN igen.
Inte den lille övergivne, svikne pojken.

Ja, allt handlar om en liten, känslomässigt hämmad liten kille.

DET ursäktar inte hans handlingar det minsta.

Han är sannerligen inte unik på det sättet. Många barn bär på den erfarenheten av att växa upp i ett skilsmässoförhållande.

Det enda UNIKA med Madsen är väl snarast att han brutalt sexualmördar och styckar en oskyldig ung kvinna på detta sätt.

Dessutom är han, inte ens Unik där heller ...
Citera
2017-10-28, 00:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagarna ser på resultatet av en försvunnen journalist, som är styckad i 6 delar, med en mängd stickskador på torson, har funnit i stort sett alla stympade kroppsdelarna, samt 10 stickskador i underlivet varav 4 i vaginan, ett stick i lungan. Dessutom är alla järnbestyckade, dumpade och återfinns i samma närhet som Nautilus bevisligen var fyra timmar i uläge.

Endast 2 personer var ombord på Nautilus, som aldrig fått besök eller varit i kontakt med land.
Endast 1 överlevde. Madsen.

Det lutar jag mig mot. Fakta.

Du "lutar dig inte mot fakta".
Gör man det är man betydligt mer noggrann med sina formuleringar och skriver väldigt förskiktigt om det man inte kan veta. Då stövlar man inte på med uttalanden ex om att "man funnit i stort sett alla kroppsdelar" - vilket man inte har ellar att kroppen var styckad i 6 delar - något som vi faktiskt inte heller kan veta.

KWs armar saknas och är tyvärr mycket viktiga för att klarlägga om hon ex . varit bunden, slagits för sitt liv eller om han torterat henne genom att kapa av ett finger i taget. Kroppen kan mycket väl vara styckad i 12 delar till eller ännu fler delar.
Citera
2017-10-28, 00:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Gör man det är man betydligt mer noggrann med sina formuleringar och skriver väldigt förskiktigt om det man inte kan veta. Då stövlar man inte på med uttalanden ex om att "man funnit i stort sett alla kroppsdelar" - vilket man inte har ellar att kroppen var styckad i 6 delar - något som vi faktiskt inte heller kan veta.

KWs armar saknas och är tyvärr mycket viktiga för att klarlägga om hon ex . varit bunden, slagits för sitt liv eller om han torterat henne genom att kapa av ett finger i taget. Kroppen kan mycket väl vara styckad i 12 delar till eller ännu fler delar.

Precis, å vi vet inte heller om Nautilus fått besök eller inte, däremot vet vi att hon varit i kontakt med land. PM SMS'ade kompisar i land under kvällen och ställde in den planerade turen påföljande dag.

Som sagt, man ska vara ytterst försiktig när man uttalar sig om vad man de facto vet. Jag skrev ett inlägg häromdagen med den ambitionen, och än så länge har ingen klankat ner på något, så jag tror jag lyckades
Citera
2017-10-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Alla kroppsdelar, bortsett då från två armar, har befunnit sig i ett stycke. Du menar att dessa två armar, är uppdelade i flera styckdelar? Vad får dig att tro det.

Polisen delar inte ditt intresse för just armarna. Annat än att dom vill att föräldrarna skall få begrava Hela Dottern.
Citera
2017-10-28, 01:05
Medlem
Jag har sökt på flera filmer där PM sjösatte Nautilus. I tråden sägs det att PM inte kan låta bli att "ta" eller söka fysisk kontakt med kvinnor som deltar.
I ingen av de filmer jag sett har det funnits kvinnor. Vilken film skulle det vara?
En annan sak, PM sägs ibland vara utan känslor. Men i filmen där han blivit "räddad" och är på väg till polisbilen, visar han en reaktion när han påtalar Nautilus "förlisning". Då sänker han armarna och drar huvudet bakåt i två sekunder, jag får för mig att han där inser att han inte kommer att återse sin kära ubåt och känner för det.
Sekunden efter blir han medveten om sin situation, och börjar lägga ut texten om vad som "hänt".
Så han tycks ha en enda reaktion, och det hade med den "förlista" ubåten att göra.
Citera
2017-10-28, 01:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla kroppsdelar, bortsett då från två armar, har befunnit sig i ett stycke. Du menar att dessa två armar, är uppdelade i flera styckdelar? Vad får dig att tro det.

Polisen delar inte ditt intresse för just armarna. Annat än att dom vill att föräldrarna skall få begrava Hela Dottern.

Men snälla nån, hur svår kan det vara att förstå? Ingen har påstått ATT armarna är styckade i flera delar. Däremot KAN det mycket väl vara så, VI VET INTE, det är hela grejen, VI VET INTE.

Du har alltså inside information från polisen? Då kanske du kan berätta VARFÖR de inte är intresserade av armarna? Eller drar du bara ännu en gång till med en gissning och presenterar som fakta?
Personligen tror jag nog att polisen är mycket intresserad av armarna. Ingen vet vilka bevis de kan tänkas bära på, och det kan vara en hel del. Åsså är det väl bäst då att vara övertydlig. Jag säger alltså inte ATT armarna bär på en massa bevis, bara att de KAN göra det. PM's DNA under naglarna t.ex. PM kanske har tagit en munsbit av en arm, någon tokstolle här i tråden var ju inne på att han är en kannibal också, då kanske de hittar bitmärken som kan matchas mot hans tandavtryck. Bara för att ta några mer eller mindre långsökta exempel på vad som skulle kunna finnas.
Citera
2017-10-28, 01:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
Jag har sökt på flera filmer där PM sjösatte Nautilus. I tråden sägs det att PM inte kan låta bli att "ta" eller söka fysisk kontakt med kvinnor som deltar.
I ingen av de filmer jag sett har det funnits kvinnor. Vilken film skulle det vara?
En annan sak, PM sägs ibland vara utan känslor. Men i filmen där han blivit "räddad" och är på väg till polisbilen, visar han en reaktion när han påtalar Nautilus "förlisning". Då sänker han armarna och drar huvudet bakåt i två sekunder, jag får för mig att han där inser att han inte kommer att återse sin kära ubåt och känner för det.
Sekunden efter blir han medveten om sin situation, och börjar lägga ut texten om vad som "hänt".
Så han tycks ha en enda reaktion, och det hade med den "förlista" ubåten att göra.

Ja, för sin ubåt hade han säkert känslor, egoistiska känslor.
Det är empatisk förmåga han saknar. Han är ledsen för sin egen skull, att han inte får se ubåten igen.
Citera
2017-10-28, 01:50
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hon har en skiss av (nyårs)raketen med Randy i position, den täcker i princip hela överarmen. Inte speciellt uppseendeväckande för mig. Hon var ju engagerad i Rymdlabbet och hade tagit cert för att arbeta med pyroteknik. Rakettens motor startes pyroteknisk, og til at overse arbejdet med de dele har Rumlaboratoriet nu tre certificerede pyroteknikere, Søren, Flemming og Sirid - min hustru - som har taget uddannelsen. Tidligere havde vi kun Søren, og han fik sit certifikat fornyet i denne omgang. Det skal man hvert femte år. https://ing.dk/blog/naar-vi-flyver-a...tmadsen-202643 Varför hade Raket Madsen himself inget sådant cert undrar jag då? Så intresserad som han var av pyroteknik?
Jo det är JÄVLIGT uppseendeväckande! En ung, ganska snygg tjej, snyggt klädd. Med EN FRUKTANSVÄRT ful tatuering som täcker hela överarmen! Nää, det är helt enkelt TOTALSJUKT att tillåta någon att VANSTÄLLA sig på detta viset. RUBBAT, är lindrigt uttryckt och snedbalansen i deras förhållande är otäck.
Citera
2017-10-28, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men snälla nån, hur svår kan det vara att förstå? Ingen har påstått ATT armarna är styckade i flera delar. Däremot KAN det mycket väl vara så, VI VET INTE, det är hela grejen, VI VET INTE.

Du har alltså inside information från polisen? Då kanske du kan berätta VARFÖR de inte är intresserade av armarna? Eller drar du bara ännu en gång till med en gissning och presenterar som fakta?
Personligen tror jag nog att polisen är mycket intresserad av armarna. Ingen vet vilka bevis de kan tänkas bära på, och det kan vara en hel del. Åsså är det väl bäst då att vara övertydlig. Jag säger alltså inte ATT armarna bär på en massa bevis, bara att de KAN göra det. PM's DNA under naglarna t.ex. PM kanske har tagit en munsbit av en arm, någon tokstolle här i tråden var ju inne på att han är en kannibal också, då kanske de hittar bitmärken som kan matchas mot hans tandavtryck. Bara för att ta några mer eller mindre långsökta exempel på vad som skulle kunna finnas.

ALLA Kroppsdelar (4 st av 6 st för att vara övertydlig) har varit i ett helt stycke.

Visst, jag vet INTE exakt hur många delar armarna är uppdelade i. MEN ...

sannolikheten talar inte för det. Polisen har Torson och Huvudet, mer behövs inte. Allt i ett enda stycke (var för sig).

Du får nog övertyga mig varför armarna skulle vara styckade i 3 delar/st.

[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in