2017-10-20, 14:14
Medlem
LeeVans avatar
Kolla Madsens känslomässiga reaktion när han överraskande får en puss av sin fru, efter ”flygturen” i centrifugen.

Det är ett barns reaktion .. någonstans där ligger också delar av felet på honom. Han är nog ingen fullblodspsykopat.

https://www.pixeltopic.com/files/2017/10/hpdrodlnvdblwo.jpg
Senast redigerad av LeeVan 2017-10-20 kl. 14:29.
Citera
2017-10-20, 14:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tror du att en människa som är någorlunda normal skulle kunna begå ett så groteskt brott och agera så som vi sett PM göra?

Varför inte inhämta lite vetenskapligfakta rörande psykopater och andra abnorma tillstånd? Att lära är att växa😊

Nja jag tror dock inte som ”Trollet” att man bara på en individs gångstil kan avgöra om en person är psykopat (eller har adhd eller bara har väldigt ont om tid) eller ej ;-)

Som ”Bertrand Russell så klokt uttryckte det
-”Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.”
Citera
2017-10-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kolla Madsens känslomässiga reaktion när han överraskande får en puss av sin fru, efter ”flygturen” i centrifugen.

Det är ett barns reaktion ..

Tror det är en reaktion efter "flygturen" faktiskt.
Citera
2017-10-20, 14:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Nej, det framgår om du ser filmen att det inte är. Det är en spontan reaktion på pussen.
Citera
2017-10-20, 14:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tror du att en människa som är någorlunda normal skulle kunna begå ett så groteskt brott och agera så som vi sett PM göra?

Varför inte inhämta lite vetenskapligfakta rörande psykopater och andra abnorma tillstånd? Att lära är att växa😊

Deg är såklart inte friskt att göra vad PM har gjort.

Men det var inte huruvida PM är psykopat eller inte mitt svar till Trollet handlade om utan dennes diagnoskriterier. Där ingick gångstil.
Citera
2017-10-20, 14:56
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Självklart måste man vara störd för att kunna stycka en människa, en som man precis mördat. Va?

Alla psykopater eller störda människor styckar naturligtvis inte andra. Det är ju en självklarhet som jag inte trodde behövdes nämnas.
Man behöver inte vara störd för att stycka en människa... Det hjälper förstås, särskilt då en "normal" människa skulle ha svårt att leva vidare med det hemska dåd han gjort sig skyldig till. Psykopaten lyckas nog leva vidare med det... Kanske opåverkad av det han utfört. Det är vad jag tror... Är ingen psykiatriker dock.
Citera
2017-10-20, 14:57
Medlem
Citat:
Nej, det framgår om du ser filmen att det inte är. Det är en spontan reaktion på pussen.
Då borde du kanske lagt ut filmen och inte ett random foto? Bara en ödmjuk tanke.
Citera
2017-10-20, 15:01
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Det är ett barns reaktion .. någonstans där ligger också delar av felet på honom. Han är nog ingen fullblodspsykopat.

Jag anser inte att någonting i hans reaktion talar emot att han har psykopatiska drag. Han är i sitt esse i den där situationen. Det är i precis sådana sammanhang som hans grandiosa självbild bekräftas. Vi ser ingenting av hans psykopatiska person men nu med facit kan vi faktiskt se allt.
Citera
2017-10-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag anser inte att någonting i hans reaktion talar emot att han har psykopatiska drag. Han är i sitt esse i den där situationen. Det är i precis sådana sammanhang som hans grandiosa självbild bekräftas. Vi ser ingenting av hans psykopatiska person men nu med facit kan vi faktiskt se allt.

Vad tänker du på då? Allt? Gällande vad?
Citera
2017-10-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det var ju "typ" det häftigaste han varit med om. Undrar hur det känns...karusell gånger hundra
Citera
2017-10-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solisinnet123
Ja, det var ju "typ" det häftigaste han varit med om. Undrar hur det känns...karusell gånger hundra
Jag hade nog också sett ut så där efter den där flygturen med g-krafter man aldrig upplevt innan. Så häftigt! Och så en puss på det så är lyckan total. :-)
Citera
2017-10-20, 15:22
Medlem
Jag vet att Madsen begått vidriga akter. Men att försöka se ett stort lyckligt smile som en psykopats känns som häxjakt. Det finns gott i alla människor. Det är bara det att man inte orkar se det när sånt här händer. Att Madsen ser lycklig ut på en film/foto får tydligen folk att rasa där också. Är det människans sätt att ta fokus från annat? Nu har vi fått vårt eget hatobjekt, och då går det inte att se det minsta gott hos honom. För det FINNS faktiskt. Det finns inte en enda människa med enbart ont i sig.

Men jag begriper reaktioner av fasa. Jag känner samma. Vem är han denne person som klarar av att göra det han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in