2017-08-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Kan någon vara vänlig och förklara det gigantiska intresset kring att någon kvinna försvunnit och drunknat?

Vad är grejen med hela den här historien? Att någon uppfinnare eventuellt är inblandad i att dränka någon?

Varför var ett rån mot en värdedepå i Västberga en världsnyhet?

Där har du svaret..
Citera
2017-08-13, 00:32
Medlem
RobertoSavianos avatar
Vad jag hört ska den här Peter Madsen vara i stort sett asexuell, vilket tyder på att det knappast är ett sexuellt motiv till mordet.
Citera
2017-08-13, 00:32
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Kan någon vara vänlig och förklara det gigantiska intresset kring att någon kvinna försvunnit och drunknat?

Vad är grejen med hela den här historien? Att någon uppfinnare eventuellt är inblandad i att dränka någon?

Ubåt är sexigt, antar jag.
Citera
2017-08-13, 00:33
Medlem
Hur många krävs det att framföra ubåten? På typ de filmer man sett från andra världskriget då står kaptenen i tornet. Väl nere i själva kroppen är det minst en navigator.
Eller är det nåt jag missat?
Dvs måste finnas fler personer som saknas...
Citera
2017-08-13, 00:35
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Varför var ett rån mot en värdedepå i Västberga en världsnyhet?

Där har du svaret..

Ett spektakulärt värdedepårån är väl inte riktigt samma sak som en...

Jag vet inte? Vållande av annans död på sjön?
Citera
2017-08-13, 00:35
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har också kollat igenom bilderna på denna sida och han verkar omge sig med flera unga tjejer som några slags adepter som är med honom på olika aktiviteter. Flera bilder visar tjejernas blickar som "beundrande" osv, som då för mig tyder på att han haft förmågan att imponera och göra intryck på yngre kvinnor.

Flera bilder utöver det som kom i tidigare inlägg finns med en rödhårig tjej med tofs som fotar honom bl a i en gummibåt som här :

https://www.flickr.com/photos/rmlspacelab/35438320894/in/photostream/lightbox/
https://www.flickr.com/photos/rmlspacelab/35876480110/

ÄR det Kim på bilderna så betyder det att de känner varandra och att det i så fall troligen inte var första gången hon åkte med i ubåten
eller så har hon jobbat med sitt reportage under en tid o följt honom o nu var det dags att åka på en tur-

Min teori är att de kan ha haft en typ av attraktionsförhållande och att det i så fall rör sig om en våldtäkt som gått riktigt snett.
Troligtvis ligger hon strypt därinne i något utrymme.

Tror inte det där är Kim Wall.

Citat:

Skrev du så i Lisa Holm tråden också?
Citera
2017-08-13, 00:36
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Ubåt är sexigt, antar jag.

Ubåten? Alltså att det blir som en Hollywood-rulle?

Skulle det vara samma intresse om han dränkte henne i en dykarklocka?
Citera
2017-08-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vad jag hört ska den här Peter Madsen vara i stort sett asexuell, vilket tyder på att det knappast är ett sexuellt motiv till mordet.

Kan han inte då vara en som tänder på sjuka saker? Så som i vissa fall mördare går igång på mordet i sig

I övrigt riktigt sorgligt hur man ser att vissa spekulationer mer är rena påhopp på Kim eller hennes pojkvän när det är dansken som är i fokus och inte verkar ha alla hästar i stallet
Citera
2017-08-13, 00:39
Medlem
Ganska stort projekt detta.

I Sverige hade man väl fortfarande diskuterat vem som skulle bärga den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Du tänker på när de tog upp den från botten, och raft3780 menar att nu lyfter de upp den ur vattnet i Nordhavn. Men du behöver inte titta om du inte vill.
Fick upp fel sida när jag öppnade länken. My bad, sorry.
Citera
Medlem
Polisen måste ju vara övertygade om att KW inte längre är i livet. Man har då ingen större brådska att ta sig in i ubåten. Alla resurser för att öppna den borde givetvis finnas på plats sedan länge.
Citera
2017-08-13, 00:41
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tror inte det där är Kim Wall.

Skrev du så i Lisa Holm tråden också?

Lisa Holm var väl pretty-white-girl-komplexet. Det här är ju en kvinna 25+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera