2017-09-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Den såg han hade ombord var tydligen en fogsvans. Det krävs en hel del för att klara av att stycka en människa med en sådan.

Nja, en vass fogsvans går nog rätt så lätt att stycka en människa med i synnerhet om man vet var man ska lägga snitten.
Citera
2017-09-05, 16:56
Medlem
okok1s avatar
SVT uppdaterar live: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ny-haktningsforhandling-for-madsen-i-dag
Citera
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Trække vejret, kan väl även betyda "orka prata"?

I min värld betyder det andas.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hårband väl?

Hårförlängningar. Den tjocka manen hon hade var inte hennes eget hår (eller bara delvis)!
Citera
2017-09-05, 16:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
KW's hårlockar, strumpbyxor o trosor har hittats i båten! AB mörkade genom att säga klädesplagg...

http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece

Ser man på. Bevis på att han helt omotiverat klädde av henne före den fina havsbegravningen. Varför inte lägga henne i vattnet med kläderna på? Vad jag vet ingår inte avklädning vid begravning till havs. Det fanns verkligen inget skäl till att klä av henne. Jo, kanske för att underlätta styckningen som han inte verkar kännas vid.
Citera
2017-09-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så sa han inte alls. Han sa tvärtom att Nautilus inte var en värdig gravplats för Kim, (nu underförstår jag) för att den hade dödat henne. Det var värdigare att hon fick sin gravplats i havet självt.
Ännu konkretare i den andra citeringen om samma citat:
"- Kim Wall er styrtet ned, og ligger med benene præcis i den position, hvor tårnlugen er. Jeg vil gerne have det døde menneske fra bord. Jeg synes ikke, at hun skal med på min tur. Jeg er selvmordstruet og fuldstændig i opøsning. Jeg hiver hende op via et reb. Kim er en spinkel pige, så det kan godt lade sig gøre. Det foregår, mens jeg græder, siger han."

Hon ligger död, han tycker det är jobbigt att hon är där. Han vill inte hon ska vara med i ubåten när han dör så han hivar henne överbord. Inget om att han tycker att Nautilus är ovärdig gravplats för henne, snarare att hon är ovärdig för Nautilus/honom.
Citera
2017-09-05, 16:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Och vad säger att Madsen inte gör det?

För då hade det hänt tidigare. Han är 46, i den åldern har de flesta överfallsvåldtäktsmän slutat med det.
Citera
2017-09-05, 16:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Alltså bytt - för tre veckor sedan så var både åklagare och försvarsadvokat kvinnor.
Jag har också för mig att det var en kvinnlig åklagare förut men den nya snubben är typ chefsåklagare som kommer in och tar över de största fallen.
Citera
2017-09-05, 16:59
Medlem
PhDSalanders avatar
Och trosorna hittades i maskinrummet. En bra bit bort från torntrappan då eller ?

Citat:
Anklager Jakob Buch-Jepsen er nu færdig med at gennemgå obduktionsrapporten. Han går videre til de dna-undersøgelser, som er foretåget i selve ubåden. Her har man fundet blod med dna-match til Kim Wall. I selve maskinrummet har man fundet de dametrusser, som ifølge Peter Madsen faldt af sammen med Kim Walls strømpebukser, da han ville bære hendes lig over bord.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-09-05 kl. 17:02.
Citera
2017-09-05, 17:00
Medlem
Citat:
Nä, men då är ju inte båten hela deras liv och utkomst, heller. För övrigt verkar det inte som att han har styckat henne. Det måste vara någon sjuk person som har hittat liket flytande och passat på.

Nu börjar jag på allvar undra om du är ett troll, men du får nog förklara ditt tycke för PM för mig så att till och med jag förstår.

Sannolikheten att någon annan än PM styckat kroppen är typ i storleksordningen 1 på 100 000. Ändå, efter hela den rad av lögner den människan kastat ur sig (och som är bevisade) så köper du hans historia, och inte bara det, du extrapolerar den...?

Hur tänker du egentligen?
Citera
2017-09-05, 17:00
Medlem
Max3xs avatar
Frågan om han bytt kläder, har besvarats.

Citat:
Han har selv forklaret, at han skiftede til en anden dragt, fordi der var blod på den første efter Kim Wall.

Trosorna låg i maskinrummet. Blod i duschen.

Citat:
Oplæsningen af obduktionserklæringen er slut. Anklageren dokumenterer nu, hvor der er fundet Kim Walls blod i ubåden. Det er blandt andet i messen, hvor der er fundet størknet blod. Der er også fundet strømpebukser og en kontaktlinse, der hvor Peter Madsen har forklaret, at Kim Wall lå død. Der er fundet størknet blod og hår i badrummet. I maskinrummet er der fundet Kim Walls trusser.

Ref. http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Citera
2017-09-05, 17:01
Medlem
Citat:
Det kan ju inte du veta. M verkar dessutom ha fått sex så att det räcker. Både med frun och andra. Varför skulle han ha varit tvungen att tilltvinga sig det? (Jag vet att INGEN har någon rätt att tilltvinga sig sex, men jag menar nu ur en ensam, sexlös mans perspektiv kan det kanske kännas så.)
Att han får tillräckligt med kvinnor-" undergivna" i u-båten-kan väl inte heller du veta.
Förhören kommer att fortsätta och mer fakta kommer att komma fram.
Han har tagit av henne kläderna. Om Trosorna varit på så hade det inte förhindrat hans styckning- han högg av nedanför, delar av låren fanns kvar på torson.
Jag har uppfattningen att tjejtrosor sitter stramt-inte att de ramlar av hur som helst.
Dessutom borde de ha blivit blodiga och klibbat fast.
Nog om detta.
Senast redigerad av moshes 2017-09-05 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in