2017-08-31, 11:30
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det skulle vara en olycka via roterande maskindelar så har polisen hittat spår/blod på dessa delar. Var så säker. Om jag förstått saken rätt så har Madsen berättat för polisen HUR olyckan gått till. Och detta måste på något sätt bevisas i så fall. Håller inte bevisen för Madsens berättelse så åker han dit så det stänker om det.

Han lär ju åka dit oavsett. Är väl inte tillåtet att börja stycka människor och göra sig av med kroppsdelar både här och där samt ljuga för polis, även om det skulle vara en olycka.
Citera
2017-08-31, 11:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag lyckades hitta en artikel igår att de även hittat hår- och tandborste i själva ubåten. Som bar hennes dna.

Verkligen? Länk! OM det du skriver är sant, så verkar det inte bättre än att hon lämnade möjligheten öppen, att övernatta på ubåten tillsammans med den spännande ubåtskaptenen...
Citera
2017-08-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Verkligen? Länk! OM det du skriver är sant, så verkar det inte bättre än att hon lämnade möjligheten öppen, att övernatta på ubåten tillsammans med den spännande ubåtskaptenen...
Jag har också tandborste i min väska eftersom jag borstar tänderna efter jag ätit (även vid lunch). Så det handlar inte alls säkert om övernattning.
Citera
2017-08-31, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
Han lär ju åka dit oavsett. Är väl inte tillåtet att börja stycka människor och göra sig av med kroppsdelar både här och där samt ljuga för polis, även om det skulle vara en olycka.
Nej, och därför ÄR det ingen olycka.
Citera
2017-08-31, 11:40
Medlem
Citat:
Jag letar efter artikeln. Men det kan ju också vara en språkförbistring. De svenska journalisterna är inte så bra på danska.
Citera
2017-08-31, 11:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag letar efter artikeln. Men det kan ju också vara en språkförbistring. De svenska journalisterna är inte så bra på danska.

Det är därför det inte är någon idé att läsa de svenska tidningarna i det här fallet.
Citera
2017-08-31, 11:45
Medlem
Citat:
Det är därför det inte är någon idé att läsa de svenska tidningarna i det här fallet.
Du har helt rätt. De har översatt fel flera gånger på väsentliga saker.
Citera
2017-08-31, 11:51
Medlem
Om det varit en olycka så begriper jag inte meningen med att stycka henne och slänga hennes kläder. Varför dölja en olycka? Varför då ljuga att han satt av henne på land kvällen innan? Varför då sänka ubåten?
Hela ärendet stinker mord.
Citera
2017-08-31, 11:52
Avslutad
Citat:
Nej, och därför ÄR det ingen olycka.
DU har helt rätt Picasso2 , vi vet att antingen var det en olycka eller hänsynslöst mord.
Själv trodde jag att det var en olycka, men det håller inte eftersom Polisen är så fötegen.

Måste ha hänt något helt annat iform av uppsåtligt mord. dock ej planerat, men med PMs extrema humörsvängningar.
Citera
2017-08-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
DU har helt rätt Picasso2 , vi vet att antingen var det en olycka eller hänsynslöst mord.
Själv trodde jag att det var en olycka, men det håller inte eftersom Polisen är så fötegen.

Måste ha hänt något helt annat iform av uppsåtligt mord. dock ej planerat, men med PMs extrema humörsvängningar.
De har ju fått en förklaring av Madsen. De har hittat blod i ubåten som har Kims dna. De har rekonstruerat hur hon borde legat i ubåten (enligt Madsens berättelse), och var de funnit hennes blod. Det resultatet har inte tillkännagivits.
Citera
2017-08-31, 12:06
Avslutad
Citat:
De har ju fått en förklaring av Madsen. De har hittat blod i ubåten som har Kims dna. De har rekonstruerat hur hon borde legat i ubåten (enligt Madsens berättelse), och var de funnit hennes blod. Det resultatet har inte tillkännagivits.
Exakt! rätt tänkt! Polisen är ovanligt förtegen.
Citera
2017-08-31, 12:07
Medlem
Från presskonferensen den 23 aug 2017 09:09
Om två till tre veckor kommer polisen kunna berätta om det fanns*blod från Kim Wall på Peter Madsens kläder.
Vilket då innebär att om nån vecka får vi veta om Kims blod fanns på de kläder Peter bar vid räddningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in