2017-08-31, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä nä nä. Om jag kör på en människa så får jag inte göra mig av med personens kroppsdelar, eller hela kroppen. Eller om personen självdött. Du får inte ens göra dig av med djur som du kört på. Ditt resonemang håller inte.
För övrigt är det inte lagligt att dumpa hela kroppar i sjön. Man får sprida askan på vissa godkända platser, men verkligen inte kroppsdelar.
Citera
2017-08-31, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
När du hävdar att det är lika säkerställt som att solen går upp imorgon, att tand och hårborste faktiskt tillhörde Wall. Då min herre, har ni problem med edra kognitiva funktioner! (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Du är på ren svenska "dum i huvudet", och din märkvärdiga vokabulär gör dig inte mindre transparent, kom ner på jorden istället lille böbben.

KW s hår och tandborste hämtades hemma hos hennes föräldrar.Rätt övertygad om att det då är säkerställt att det är hennes
Citera
2017-08-31, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast just i det här fallet skulle Madsen bli väldigt mycket ställd till ansvars, då han inte bara var befälhavare på den aktuella turen, utan dessutom hade byggt ubåten och var ägare till den. Det kunde inte bli mer hans ansvar. Jag kan förstå hur han tänkte faktiskt, OM detta var vad som hände... att det inte är "rätt" är en annan sak.

Tja. Madsen äger ju inte båten. Han har inte heller byggt den ensam. Det har påståtts i tråden att han inte fick ha passagerare ombord, men jag har inte fått det bekräftat. Flera passagerare har varit ombord innan KW.

Madsen kanske skulle ha fått böter ifall det hade visat sig att säkerheten ombord inte höll. Nu riskerar han i värsta fall flerårigt fängelsestraff.
Citera
2017-08-31, 11:19
Medlem
Citat:
Fast just i det här fallet skulle Madsen bli väldigt mycket ställd till ansvars, då han inte bara var befälhavare på den aktuella turen, utan dessutom hade byggt ubåten och var ägare till den. Det kunde inte bli mer hans ansvar. Jag kan förstå hur han tänkte faktiskt, OM detta var vad som hände... att det inte är "rätt" är en annan sak.
Om jag hade börjat förstå hur han tänker /tänkte hade jag blivit rädd för mig själv !
Citera
2017-08-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
KW s hår och tandborste hämtades hemma hos hennes föräldrar.Rätt övertygad om att det då är säkerställt att det är hennes
Jag lyckades hitta en artikel igår att de även hittat hår- och tandborste i själva ubåten. Som bar hennes dna.
Citera
2017-08-31, 11:20
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Kolla från 13:10, där ser man roterande maskindelar. Kim hade långt hår, kan hon ha varit nyfiken, lutat sig fram, fastnat med håret och blivit skalperad? DET skulle kunna förklara varför Madsen måste göra sig av med huvudet!

Kan mycket väl vara något sådant, att det skulle vara planerat mord tror jag iallafall inte. Isåfall hade det varit betydligt smidigare att aldrig gå på ubåten, utan istället mörda i hamnmagasinet och hävda att hon aldrig dök upp...
Citera
2017-08-31, 11:21
Medlem
Citat:
Det måste man väl inte alls? Man kör in i hamn och kallar på hjälp. Alternativt ringer sjöräddningen. Normala människor gör sig väl inte av med kroppsdelar, eller hela människor för all del, bara för att folk råkar ut för olyckor? No way.

Jag har fetat nyckelordet i din text.
Citera
2017-08-31, 11:21
Medlem
Citat:
Nä nä nä. Om jag kör på en människa så får jag inte göra mig av med personens kroppsdelar, eller hela kroppen. Eller om personen självdött. Du får inte ens göra dig av med djur som du kört på. Ditt resonemang håller inte.
Tack o lov att någon här har ett normalt sunt tänkande.
Citera
2017-08-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
Kan mycket väl vara något sådant, att det skulle vara planerat mord tror jag iallafall inte. Isåfall hade det varit betydligt smidigare att aldrig gå på ubåten, utan istället mörda i hamnmagasinet och hävda att hon aldrig dök upp...
Om det skulle vara en olycka via roterande maskindelar så har polisen hittat spår/blod på dessa delar. Var så säker. Om jag förstått saken rätt så har Madsen berättat för polisen HUR olyckan gått till. Och detta måste på något sätt bevisas i så fall. Håller inte bevisen för Madsens berättelse så åker han dit så det stänker om det.
Citera
2017-08-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har fetat nyckelordet i din text.
Mmmm... ordet normal kanske man inte skall använda i samband med Madsen. Han måste vara otroligt skruvad.
Citera
2017-08-31, 11:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter

Hållerr med. Han har gjort det väldigt svårt och omständligt för sig om det är planerat mord. Snarare då ett impulsivt dråp eller vållande.
Eller så blev han förbannad under intervjun, och då fick ide att ta ut henne till sjöss och göra sig av med henne.
Citera
2017-08-31, 11:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det vet vi att man inte "får". Men vi gör alla saker som vi inte "får" - särskilt om det gäller att skydda oss själva, vår försörjning och vårt rykte. De flesta av oss behöver dock aldrig hamna i så här extrema situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in