Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, jag gissar faktiskt på något sådant, M är inte mördartypen, jag tror han talar sanning om olycka. Men samtidigt en olycka av ett sådant slag att han som befälhavare, ägare och konstruktör av ubåten skulle åka dit ändå, och dessutom förlora sitt anseende.
Men visst kan man tänka sig ett scenario där hon säger "hur djupt kan den dyka?", han säger (med stolthet) "100 meter!", hon säger "kan vi inte göra det nu, bara du och jag?", han säger "jag får egentligen inte med dig ombord, och det kan vara farligt", hon säger "äh kom igen nu, lev livet lite" - och där kanske hon skakade på håret och log förföriskt, eller lyfte på kjolen till och med...
Efter någon veckas tugg av vilda mord, sex, satanism, blodsugare och annat, ser jag till min glädje att diskussioner och spekulationer börjar sansa sig något. Det blir sakta fler som börjar inse att det blir mycket svårt att döma PM för mord eller dråp, även om det kan ha varit det. Dom och vad som egentligen hänt, kan komma att skilja, och det är bara PM som vet!
Jag saknar diskussioner kring MOTIV, en mycket viktig indicie, om åklagaren ska få ihop till mord. Det man närmast tänker på, är något med reportaget som skulle handla om PM. Jag skulle inte bli förvånad, om polisen har något material och/eller vittnesmål ( dator, fotografen eller pojkvännen) som kan ge ett motiv. Intressant blir då om KW var medveten om hur PM brukade ta motgångar, när hon steg på båten, middagsklädd. Vad jag kommer ihåg från tidigare i tråden, hade hon kontakt med pojkvännen via sms eller pratade med honom under kvällen.