2017-08-12, 11:34
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRagon
Lyssnar på TV4 live och de påstår att danska polisen har fått in övervakningskamerafilmer och ska granska dessa ang PMs vittnesmål om att han släppt av kvinnan på ett visst ställe. En krogägare har kameror som "borde ha fångat kvinnan" om hon släppts av där det sägs.

Den kvinnliga TV4-reportern envisas med att tjata om att filmerna skulle kunna visa om PM ljuger. Undrar lite vad för nivå det är på reportern. Filmen bör kunna indikera om PM talar sanning, inget annat. Hon bör ju rimligen kunnat undgå att komma med på bild.

Man får hoppas att dom ser till att de Svenska journalisterna håller sig på behörigt avstånd från den danska polisutredningen.
Citera
2017-08-12, 11:35
Medlem
Han sänker ubåten i tron att han kan gömma kroppen.Hör ni inte hur dumt det låter?Killen har förmodligen en högre IQ än dom flesta här i tråden.Och vem av er skulle komma på samma lysande ide och göra samma sak under liknande omständigheter?
Citera
2017-08-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej, det är för att man vill ha lugn och ro när man arbetar (båtar lämnar som bekant svall). Ubåten betraktas som brottsplats dessutom.

Att båtar beordrades bort från området visste jag men inte att man nu upprättat ett skyddsområde på 500 meter, det borde väl betyda mer än att "håll er borta"?
Citera
2017-08-12, 11:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
http://www.liveartinstallations.com/art/?p=178
madsen har tydligen varit inblandad i märkligheter tidigare
länken visar ubåtsballet
mycket besynnerlig man, men vidhåller att jag är tveksam att han dräpt någon
Han verkar vara en helt extremt arbetsam man, jobbar i mani, kör över folk och jag har svårt att tro att han inte kan bli jävligt förbannad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Gör dom? Det har jag helt missat? Vart hittade du det?

Jag började med att läsa tråden...

De har gått ut till allmänheten och efterfrågat vittnen som sett henne efter den påstådda landstigningen, och de har pratat med personalen och hämtat in övervakningskamerabilder från restaurangen där hon skulle ha släppts av. De har inte gått ut med varje detalj om var de letat, men har de tänkt så långt är det uppenbart att de tagit en sväng eller två längs Refshalevej och dessutom kollat övervakningskamerorna hos restaurang Amass som har öppet till midnatt och ligger längs promenadvägen från Halvandet till busshållplatsen.
Citera
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Kan vi inte tills vidare släppa de här teorierna om sambon? Det finns ju absolut ingenting på honom än så länge. Vi har alltså en snubbe som sänkt en ubåt som kvinnan färdades med & nu sitter denne inplockad hos polisen. Att då börja dra upp teorier kring sambon blir långsökt när det bränner som tusan kring Madsen.

När det gäller mord och dråp så är ofta gärningsmannen en person som kände offret. Ofta rör det sig om en familjemedlem, nära släkting eller gammal vän. Därför bör vi misstänka sambon. Förhoppningsvis tänker dansk polis i samma banor - skulle tro att de håller ett öga på sambon. Kanske har de redan tagit in honom. Kanske sitter han i detta nu och svettas i ett förhörsrum.
Citera
2017-08-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Han sänker ubåten i tron att han kan gömma kroppen.Hör ni inte hur dumt det låter?Killen har förmodligen en högre IQ än dom flesta här i tråden.Och vem av er skulle komma på samma lysande ide och göra samma sak under liknande omständigheter?

Hög IQ har varit lika med hög intelligens ända sedan det första IQ-testet skapades för över hundra år sedan. Svaret på frågan om hur man mäter intelligens har nästan varit som skrivet i sten, men flera forskare hävdar nu att man inte ska blanda ihop IQ med intelligens. IQ-testet mäter inte alls intelligens utan snarare en skicklighet som är fastställd av dem som utvecklat testet. Dessa forskare menar att IQ bara är ett mått på en persons förmåga att använda en viss del av sin intelligens för att lösa logiska problem.

IQ-testetet ger bara ett mått på korttidsminne, ordförråd och så kallad spatial resonemangsförmåga, men säger inte något om en persons kreativa fantasi, ledarskapsförmåga, sociala sensibilitet, kommunikationsförmåga, konstnärliga eller musikaliska förmåga, anlag för teknik och mekanik och praktisk förmåga.

Så ligger det till.
Citera
2017-08-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Intressant, tack! Vet du om det finns någon motsvarande karta (motsvarande AIS) på nätet som bygger på radar, där man kan se var alla fartyg befinner sig just nu?

Tyvärr inte. Primäradarn i luften är hemlig. Civila flygtrafiken har endast transpondrar. Flygtrafikledare på en flygplats ser bara transpondrar när de dirigerar flygplan. Försvaret ser allt från sina ledningscentraler. Ryska militärflygplan brukar flyga utan transpondrar men FM ser ju dem ändå.

Gissningsvis är marin radarövervakning också hemlig.
Citera
2017-08-12, 11:41
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Jag började med att läsa tråden...

De har gått ut till allmänheten och efterfrågat vittnen som sett henne efter den påstådda landstigningen, och de har pratat med personalen och hämtat in övervakningskamerabilder från restaurangen där hon skulle ha släppts av. De har inte gått ut med varje detalj om var de letat, men har de tänkt så långt är det uppenbart att de tagit en sväng eller två längs Refshalevej och dessutom kollat övervakningskamerorna hos restaurang Amass som har öppet till midnatt och ligger längs promenadvägen från Halvandet till busshållplatsen.

Så sant så sant! Jag låste in mej på den klassiska skallgångskedjan med hund!

Dock till mitt försvar så kan jag tycka att det är lite tunt för att kalla det "leta" efter henne.. det är ju ändå en människas liv! Men som jag har skrivit innan så tror jag polisen är 100% säkra på att hon inte gått i land så dom gör inte mer än vad dom behövde för att bli 100%
Citera
2017-08-12, 11:44
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:

Snarare så att kvinnan håller sig undan för att han ska få u-båten bärgad gratis som en del i en förundersökning.
Citera
2017-08-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaster
Att båtar beordrades bort från området visste jag men inte att man nu upprättat ett skyddsområde på 500 meter, det borde väl betyda mer än att "håll er borta"?

Det betyder att det är dykare i vattnet som inte vill bli påkörda av slask-journalister som svärmar runt dom som knott...
Citera
2017-08-12, 11:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Han kanske inte räknade med att de skulle söka efter ubåten och hitta honom så snart.
Om hon låg död i ubåten när polisen hittade honom så hade han två val, sänka ubåten eller låta polisen undersöka den.
Antagligen var det en paniklösning att sänka båten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in