Jag känner mig sugen på nått sött nu, men det enda jag hittar är djupfrysta hallon.
Funderar på att göra nått gott av det hela.
Det jag har till förfogande är:
Hallon (djupfrysta, men jag kan vänta ett tag så de blir mindre kylda)
Socker
vatten/liknande
Funderar på att koka det hela på något sätt. Lägga hallon (plus kanske vatten??) i en kastrull och sätta på värme kanske?
Jag känner mig sugen på nått sött nu, men det enda jag hittar är djupfrysta hallon.
Socker
vatten/liknande
Funderar på att koka det hela på något sätt. Lägga hallon (plus kanske vatten??) i en kastrull och sätta på värme kanske?
Socker
vatten/liknande
Häll bären i en skål och häll på rätt ordentligt med socker och vanillinsocker. Rör om ordentligt och ställ sedan in i kylen ett par timmar. Nu har du rårörda hallon som du äter med vaniljglass
Häll bären i en skål och häll på rätt ordentligt med socker och vanillinsocker. Rör om ordentligt och ställ sedan in i kylen ett par timmar. Nu har du rårörda hallon som du äter med vaniljglass
Glassen tog slut för några timmar sen, tyvärr (Vill gärna äta innan midnatt, alltså 2½h till).
Mosa bara ihop det och ät som det är, sött och smaskigt förhoppningsvis.
Hade du haft glass, hade du kunnat göra varm hallonsylt och hällt ovanpå. Du har inte nära till någon mack eller så?
Om du har en skvätt grädde/mjölk/yoghurt, så kan du ta och köra det med djupfrysta hallon och socker i mixern.
Blir som glass och är jättegott, men smälter fort, så man måste äta den på en gång.
(såg nu att det hade nämnts tidigare)
Annars passar hallon bäst såhär:
Varma med en klick vaniljglass.
Gratinerade med vit choklad.
I en form med smuldeg gjord på margarin, socker, salt, mjöl och havregryn.
(gärna glass eller vaniljsås till.)
Att hitta på goda recept med bara hallon, ocker och vatten är lite knepigare.
Om du har potatismjöl eller maizenaredning hemma, så kan du göra kräm.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!