2017-08-10, 12:47
Medlem
iSvempas avatar
Hej, nu fr vi se om Flashbacks egna Macexperter r bttre n Apples egna Supporters som inte lyckats lsa mitt problem, trots flera frsk.

Jag har en iMac mid 2011 med trdlst tangentbord och mus som fljde med vid kpet med Safari som webblsare.

Det knns som att mitt problem brjade efter att jag uppgraderade till Sierran.

Helt pltsligt nr jag skriver ser jag att bokstaven e inte finns med. Gr jag tillbaks och efterrdigerar in e s fastnar bokstaven. Det r bara e som uteblir. Jag pillar bort tangenten och blser rent under utan att problemet frsvann.

Jag gr ner till butiken jag kpte min iMac och kper ett nytt trdlst tangentbord, men problemet med e finns fortfarande dr.
Jag ringer Supportern som tycker att vi skall radera hrddisken (Jag har backup) och terinstallera Sierran vilket vi gjorde. Tyvrr finns problemet kvar.

Problemet mste ligga ngonstans inne i min iMac, men var och gr det att fixa eller mste jag lmna in datorn. Jag vill inte lgga ner besvret att knka ivg min tunga iMac och betala flera tusen i reparation p en 6 r gammal iMac.

Har ngon ngot tips hur man kanske kan lsa problemet.

Tack.
Citera
2017-08-10, 12:53
Medlem
Shamdons avatar
Byt "Inmatningsklla" till "Svensk - Pro" under "Tangentbord" inne i Systeminstllningarna.

(Om du redan har den instlld s vlj en annan. Vilken som helst. Amerikansk engelska eller whatever. Starta drefter om din Mac i "Sker start", genom att hlla ned Shift direkt efter omstartsplinget.
ndra till "Svensk - Pro" och starta om igen.)
Citera
2017-08-10, 13:26
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Byt "Inmatningsklla" till "Svensk - Pro" under "Tangentbord" inne i Systeminstllningarna.

(Om du redan har den instlld s vlj en annan. Vilken som helst. Amerikansk engelska eller whatever. Starta drefter om din Mac i "Sker start", genom att hlla ned Shift direkt efter omstartsplinget.
ndra till "Svensk - Pro" och starta om igen.)

Shamdon. Detta r inte sant. Jag gjorde exakt som du instruerade mig om bt Svensk Pro till USA startade om med shift nere och sedan bt jag tillbaks till Svensk Pro och startade om.

Eftersom jag var sker p att det inte skulle fungera testade jag att skriva ett mejl och sedan i Pages och nu i detta inlgg i Flashback och alla bokstver ven e skrivs in. Du fr ett Nobelpris av mig.
Tack snlla.
Citera
2017-08-27, 10:41
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Shamdon. Detta r inte sant. Jag gjorde exakt som du instruerade mig om bt Svensk Pro till USA startade om med shift nere och sedan bt jag tillbaks till Svensk Pro och startade om.

Eftersom jag var sker p att det inte skulle fungera testade jag att skriva ett mejl och sedan i Pages och nu i detta inlgg i Flashback och alla bokstver ven e skrivs in. Du fr ett Nobelpris av mig.
Tack snlla.

Sg den gldje som bestr. Ditt tips fungerade i ungefr 2 veckor, sedan brjade bokstav e utebli nr jag skriver p mitt trdlsa tangentbord.

Jag har frmodligen ngot fel inne i min iMac, svida du inte har nnu ett bra tips att testa.
Frgan r om nsta uppgradering till High Sierra som fixat en del buggar kanske lser mitt problem.
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in