• 1
  • 2
2017-08-10, 02:36
Medlem
Vet ej om detta ska postas här eller om det hör hemma i drogforumet. Mod får gärna flytta.

Ni alkisar som dricker varje dag. Hur löser ni era magproblem? Jag har själv druckit i ca: 15 år nästan dagligen och har konstanta magproblem. Jag diarrebajsar ca: 3-6 ggr per dag. Jag vet att det är vanligt bland mina "parkbänkspolare" också. En av dem bajsar så mycket att han fått så kraftig anemi pga hemmorider så han får blod på sjukhuset några gånger om året pga blodförlusten från hemorroiderna.

Jag dricker inte speciellt mycket, ca: 6-8 öl om dagen men även för mig börjar hemorroiderna göra sig kännbara.

Hur gör ni andra för att klara magen?
Citera
2017-08-10, 02:53
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrik
Vet ej om detta ska postas här eller om det hör hemma i drogforumet. Mod får gärna flytta.

Ni alkisar som dricker varje dag. Hur löser ni era magproblem? Jag har själv druckit i ca: 15 år nästan dagligen och har konstanta magproblem. Jag diarrebajsar ca: 3-6 ggr per dag. Jag vet att det är vanligt bland mina "parkbänkspolare" också. En av dem bajsar så mycket att han fått så kraftig anemi pga hemmorider så han får blod på sjukhuset några gånger om året pga blodförlusten från hemorroiderna.

Jag dricker inte speciellt mycket, ca: 6-8 öl om dagen men även för mig börjar hemorroiderna göra sig kännbara.

Hej!

Jag är alkoholist. Man kan kalla mig fin alkoholist.

Jag har druckit mycket dom senaste åren och går nu på NA, AA. Man kan säga att jag druckit 4 - 5 öl varje dag(50CL).

Jag har haft otroliga problem med magen. Diarre som du säger varje dag. Nu har jag varit nykter i snart 2 månader och bajsar normalt igen.

Bara det är värt det att hålla sig borta från rävgiftet!
Citera
2017-08-10, 03:11
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Hej!

Jag har druckit mycket dom senaste åren och går nu på NA, AA. Man kan säga att jag druckit 4 - 5 öl varje dag(50CL).

Jag har haft otroliga problem med magen. Diarre som du säger varje dag. Nu har jag varit nykter i snart 2 månader och bajsar normalt igen.

Starkt jobbat. Jag hejar på dig!
Citera
2017-08-10, 03:59
Bannlyst
Käka Dimor, finns på apoteket!
Citera
2017-08-10, 10:56
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag frågar mig själv om jag vill spendera mitt patetiska liv på toa och så slutar jag dricka. Sluta dricka är lätt, jag har gjort det en massa ggr. Sen när man inte är spritsvullen längre och inte behöver bajsa hela tiden så kan man dricka lite igen och få ligga med folk som inte är lika alkade som en själv.
Citera
2017-08-10, 12:02
Bannlyst
Prova att äta jordnötter. Det hårdnar till magen ordentligt.
Citera
2017-08-10, 14:43
Medlem
Vobblers avatar
Inget ovanligt att alkisar skiter ner titt som tätt. Ofta nyper det till i tarmen direkt och då är det bråttom. Jag har krökat mycket i mina dar, men min mage har pallat med det. Däremot jobbade jag ihop ett tag med en nersupen stackare med kass mage och det var intressant. En gång hoppade han ut vid ett rödljus och satte sig och sket mitt i korsningen. Helt jävla bisarr upplevelse.
Citera
2017-08-10, 22:16
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Hej!

Varför super du så mycket? Är du en sk. nolifer?
Citera
2017-08-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Varför super du så mycket? Är du en sk. nolifer?

Skit du i det! Denna tråden handlar om människor som ägnar sitt liv åt drickande och deras magproblem.

Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Käka Dimor, finns på apoteket!

Det var ett rätt bra tips, men knappast något som lönar sig i längden. Jordnötterna som någon nömnde var visserligen rätt bra också...

Jag klarar diarérna men det jobbiga är ju blödningarna i röven.

Det har ju genom åren lett till olika tekniker vid torkning. Allt från extra mjukt papper till speciella tvättsvampar. Den bästa är ju i mitt tycke att rengöra sig i duschen men det är inte alltid man kan duscha röven. Speciellt inte om man är ute.

Det finns ju även flera andra mindre smärtsamma sätt att rengöra sig utan att det ska bli slakthus inne på toan.

Ni får gärna fylla på med mer sätt att klara magen lite bättre! Bra tips hittils!

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Inget ovanligt att alkisar skiter ner titt som tätt. Ofta nyper det till i tarmen direkt och då är det bråttom. Jag har krökat mycket i mina dar, men min mage har pallat med det. Däremot jobbade jag ihop ett tag med en nersupen stackare med kass mage och det var intressant. En gång hoppade han ut vid ett rödljus och satte sig och sket mitt i korsningen. Helt jävla bisarr upplevelse.

Det vettefan, jag vet inte många som skitit ner sig...
Senast redigerad av skrik 2017-08-11 kl. 00:26.
Citera
2017-08-11, 00:25
Citat:

Ät spenat och blåbär, men var för sig, det botar det mesta av magåkommor.
Citera
2017-08-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ät spenat och blåbär, men var för sig, det botar det mesta av magåkommor.

Är inte blåbär laxerande? Spenat och rödvin vet jag hjälper lite med rödvin smakar fan så det vill man ju inte dricka i onödan. Spenat däremot ska jag faktiskt börja lite mer med. Tack för tipset!
Citera
2017-08-11, 00:33
Citat:
Är inte blåbär laxerande? Spenat och rödvin vet jag hjälper lite med rödvin smakar fan så det vill man ju inte dricka i onödan. Spenat däremot ska jag faktiskt börja lite mer med. Tack för tipset!

Blåbär är laxerande i större mängder.

Eller vad vet jag, det kanske beror på tarmfloran. Jag har alltid älskat blåbär och ser det som ett botemedel på allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in