2017-08-09, 23:33
Medlem
neurobotics avatar
Jag lyssnade på Sparpodden, tror det var detta avsnitt:

https://soundcloud.com/sparpodden/sp...n-framtida-lon

Handlade om pensionssparande. I den podden så påstod de att det var någon lirare som sålde information om vilka fonder han hade. Enligt uppgift så gjorde han 20-30% per år i avkastning. Någon som vet vad denna lirare håller till?

Hemsida?

Vore kul att läsa lite om denna. Det var inget bolag utan som jag förstod det var det någon privatperson som låg bakom detta.
Citera
2017-08-10, 01:22
Medlem
Avskalats avatar
Gå inte på det där. Släpp det.
Citera
2017-08-10, 08:16
Medlem
RostigHinks avatar
Jag vet vem det är men tänker inte göra reklam för honom här. Man får ta del av hans placeringar för c:a 1500 kr/år. Han har gjort ett bra resultat men han har snyltat på andras kunskaper genom åren, bland annat mig. Därför slutade jag skriva i DI börsforum för ett antal år sedan och han har inte haft lika bra resultat sedan dess. Hans PPM tar en extremt hög risk vilket har lönat sig sedan 2007 men när det går mindre bra tappar han ordentligt vilket kan få kunder att hoppa av.

Jag har ingen aning om hur mycket han tjänar men han driver denna rådgivning i ett aktiebolag.

Som vanligt gäller att historiskt resultat inte är en garanti för framtiden.
Citera
2017-08-10, 11:01
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurobotic
Jag lyssnade på Sparpodden, tror det var detta avsnitt:

https://soundcloud.com/sparpodden/sp...n-framtida-lon

Handlade om pensionssparande. I den podden så påstod de att det var någon lirare som sålde information om vilka fonder han hade. Enligt uppgift så gjorde han 20-30% per år i avkastning. Någon som vet vad denna lirare håller till?

Hemsida?

Vore kul att läsa lite om denna. Det var inget bolag utan som jag förstod det var det någon privatperson som låg bakom detta.

Du menar troligen PPM-rådgivaren Mats Svensson. Googla och du hittar honom. Du hittar även en hel del synpunkter och åsikter om honom. Jag har själv funderat på att gå med men min tanke var att höra med ett gäng kompisar om de vill haka på. Blir man 5-6 personer som delar på kostnaden blir det inte mycket per år.

Sedan är frågan om det är bra eller dåliga råd man får. Jag själv tror att vi står inför en börskorrigering inom en snar framtid. Då vet jag inte om han är bäst. Jag har även tittat på Twoship.com. De tar 200 kr per år för sina råd. De har dock lyckats betydligt sämre än AP7 de senaste 6-7 åren.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in