Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-10, 23:49
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Nej, inte psykopat, men definitivt narcissist. Jag vet att många ser sina ex som psykopater eller narcissister men hos mig råder det inga tvivel att så är fallet. Inte bara p.g.a vårdnadstvisten, utan också hur det såg ut när vi var ett par.

Narcissister kan vara nog så jobbiga att ha att göra med, men det finns i alla fall hopp. Vilket det inte gör med psykopater.
Citera
2017-08-10, 23:54
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Narcissister kan vara nog så jobbiga att ha att göra med, men det finns i alla fall hopp. Vilket det inte gör med psykopater.

Ja, det är alltid något.
Citera
2017-08-10, 23:58
Medlem
Dokumentera, för dagbok.
Spela in alla diskussioner med henne.

Det kommer till nytta den dagen ord står mot ord och du behöver visa någon hur hon verkligen är.
Det är också bra att han om du vill bygga upp en relation med din vuxne son, på bekostnad av mammans relation.
Citera
2017-08-11, 01:48
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Dokumentera, för dagbok.
Spela in alla diskussioner med henne.

Det kommer till nytta den dagen ord står mot ord och du behöver visa någon hur hon verkligen är.
Det är också bra att han om du vill bygga upp en relation med din vuxne son, på bekostnad av mammans relation.

Tack för råden!
Citera
2017-08-11, 01:57
Bannlyst
Kan du inte spela in henne när hon agerar som en ragata? Du kan ju exempelvis fråga henne om varför hon måste ljuga om hur du uppför dig bara för att få folk på sin sida och hindra dig att se pojken. När hon erkänner att hon ljuger och varför hon gör det har du det inspelat och kan använda det till ditt försvar.

Du har visst redan fått ett liknande råd ser jag nu. Men att spela in är i alla fall vad jag hade gjort.
Senast redigerad av pethom 2017-08-11 kl. 02:00.
Citera
2017-08-11, 19:03
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Kan du inte spela in henne när hon agerar som en ragata? Du kan ju exempelvis fråga henne om varför hon måste ljuga om hur du uppför dig bara för att få folk på sin sida och hindra dig att se pojken. När hon erkänner att hon ljuger och varför hon gör det har du det inspelat och kan använda det till ditt försvar.

Du har visst redan fått ett liknande råd ser jag nu. Men att spela in är i alla fall vad jag hade gjort.

Hon är en sådan som säger dessa lögner i ansiktet till mig som om de vore sanna. Det är så man får en person att inbilla sig att lögnerna man spyr ut verkligen stämmer.
Jag har massor med mail och sms där man ser hur hon är.
Citera
2017-08-11, 21:13
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugillarvilika
Om det nu är så illa som du säger tar du ditt barn och beger dig någonstans där du inte blir hittad, men det kommer du inte göra för du är för bekväm eller hur. Bättre att offra ditt barn än att störa ditt liv.

Knappast ett bra drag långsiktigt, han kommer hamna i ett helvete och får enorm uppförsbacke i rättssystemet. Det är bara en riksgalning som gör en liknande grej.
Citera
2017-08-11, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av Nugillarvilika
Om det nu är så illa som du säger tar du ditt barn och beger dig någonstans där du inte blir hittad, men det kommer du inte göra för du är för bekväm eller hur. Bättre att offra ditt barn än att störa ditt liv.

Det är illa för mig. Barnet är för litet för att förstå. Han bor hos henne, de reser tillsammans, de äter tillsammans, de leker tillsammans. Menar du att jag ska riva upp hela hans tillvaro och ta honom ifrån sin mamma bara för att hon är som en idiot mot mig?
Citera
2017-08-20, 17:06
Medlem
Du har mycket goda chanser att få ensam vårdnad om pojken. Socialtjänster och domstolar är i modern tid mycket välvilligt inställda till fäder, oavsett vilka de är eller vad de har gjort. Psykisk ohälsa, alkohol/drog-missbruk, fängelsevistelse, pedofili, kvinnomisshandel etc spelar ingen roll för alla fäder anses lämpliga att få vårdnaden om barn trots liknande brister.Ta kontakt med en advokat och kräv ensam vårdnad under förutsättning att du vet med dig att din pojke får det bättre hos dig än hos sin mamma.
Senast redigerad av keterparyd 2017-08-20 kl. 17:08.
Citera
2017-08-21, 23:17
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Du har mycket goda chanser att få ensam vårdnad om pojken. Socialtjänster och domstolar är i modern tid mycket välvilligt inställda till fäder, oavsett vilka de är eller vad de har gjort. Psykisk ohälsa, alkohol/drog-missbruk, fängelsevistelse, pedofili, kvinnomisshandel etc spelar ingen roll för alla fäder anses lämpliga att få vårdnaden om barn trots liknande brister.Ta kontakt med en advokat och kräv ensam vårdnad under förutsättning att du vet med dig att din pojke får det bättre hos dig än hos sin mamma.

Förstår, men han har det bra hos sin mamma så jag är inte ute efter ensam vårdnad.
Citera
2017-09-12, 22:57
Den här tråden är ju död men jag skriver ändå. Jag gjorde bort mig idag i rätten. För mycket känslor inblandat och mammans ombud verkar hysa agg mot mig. Slutade med att när det var klart och på väg ut att jag konfronterade ombudet som ignorerade det jag sade så jag kallade henne för pajas ett antal gånger. Inte vidare smart men jag står för det. Hon bad mig vara försiktig så jag frågade vem hon trodde att hon var. Snacka om att förstöra för en själv.
Citera
2017-09-13, 07:44
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag ska upp idag, tufft.

Har inget ombud, vet dock att minsta felsteg / övertramp har allvarliga konsekvenser. Halva segern om man håller sig dj.. lugn.

Snälla håll tummarna för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in