2017-08-08, 19:56
Medlem
Jag har internet abbonomang från AllTele via fiber på hastighet 100 Mbit/s. Men wifiet är ofta dåligt och bredbandskollen mätar det till under 10 Mbit/s. Leverantören säger att det inte är deras fel eftersom mätningen på en dator närmar sig 100Mbit/s. Min router är Jensen och har haft den i runt 6 månader. Jag tycker att den skulle inte vara anledningen till att jag får dålig uppkoppling efetrsom den är ny och var en av de rekommenderade på Elgiganten. Jag får även 5G utav den. Då är min fråga, hur kan jag förbättra min hastighet?
Citera
2017-08-08, 20:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveJesus
Jag har internet abbonomang från AllTele via fiber på hastighet 100 Mbit/s. Men wifiet är ofta dåligt och bredbandskollen mätar det till under 10 Mbit/s. Leverantören säger att det inte är deras fel eftersom mätningen på en dator närmar sig 100Mbit/s. Min router är Jensen och har haft den i runt 6 månader. Jag tycker att den skulle inte vara anledningen till att jag får dålig uppkoppling efetrsom den är ny och var en av de rekommenderade på Elgiganten. Jag får även 5G utav den. Då är min fråga, hur kan jag förbättra min hastighet?
1. Anslut med kabel och testa vilken hastighet du får då ?
2. Placera datorn jämte routern (1 meter) och testa med wifi vilken hastighet du får då ?
3. Testa hastigheten med din mobil vad får du då ?
Citera
2017-08-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
1. Anslut med kabel och testa vilken hastighet du får då ?
2. Placera datorn jämte routern (1 meter) och testa med wifi vilken hastighet du får då ?
3. Testa hastigheten med din mobil vad får du då ?

1. 95
2. 25
3. 23
Citera
2017-08-08, 21:48
Medlem
Citat:
1. 95
2. 25
3. 23
Köpa en ny router.
Citera
2017-08-08, 23:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
1. 95
2. 25
3. 23

En sista mätning:
Kör datorn med kabel direkt in i vägguttaget. Vad får du då da.
Detta för att testa om det är routern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in