Linnea, 21, år hyrde i maj ut sin lägenhet i andra hand. Kvinnan som skulle hyra berättade att hon låg i skilsmässa och Linnea var glad över att både få lägenheten uthyrd, och kunna hjälpa kvinnan i hennes situation.
Första hyran kom in i tid. Sedan blev det förseningar. När Linnea frågade kvinnan om hyran fick hon till svar att det var "krångel" med banken. Linnea började ana oråd. En dag ringde hyresvärden och berättade att en ohygglig stank spred sig från Linneas lägenhet. Grannarna var oroliga för att Linnea låg död därinne.
Hyresgästen skickades ut men när Linnea och hennes sambo kom åter till sitt hem fick dem en chock. Den nyrenoverade lägenheten var totalförstörd. Det var värre än den skitigaste pundarkvart. Jag uppmanar att själva se efter i länk nedan. Där finns film, fotografier och mer information om denna katastrof.
Vad har hänt i lägenheten? Enligt Expressen hade hyresgästen bott i lägenheten tillsammans med sambo och två småbarn. Stackars barn som behövt leva i denna misär.
Expressens artikel:
http://www.expressen.se/omtalat/linn...-till-det-har/
Citat:
...
– När man kom in genom porten så möttes man av en stark röklukt. Jag bor på andra våningen men man kände lukten hela vägen till porten. När jag kom in till lägenheten så möttes jag av matrester från golv till tak och saker överallt, porslin som hade möglat, det låg en madrass med matrester och på hallgolvet. Handfat och badkar var halvfullt med vatten som antingen var väldigt smutsigt eller hade möglat – det luktade så illa där inne så jag klarade inte av att gå in.
...
– Lägenheten måste saneras städas och renoveras så att den blir i säljbart eller beboeligt skick. Det är kostnader som jag själv kommer att behöva stå för så länge, säger hon.
...