• 1
  • 2
2017-08-08, 12:14
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Linnea, 21, år hyrde i maj ut sin lägenhet i andra hand. Kvinnan som skulle hyra berättade att hon låg i skilsmässa och Linnea var glad över att både få lägenheten uthyrd, och kunna hjälpa kvinnan i hennes situation.
Första hyran kom in i tid. Sedan blev det förseningar. När Linnea frågade kvinnan om hyran fick hon till svar att det var "krångel" med banken. Linnea började ana oråd. En dag ringde hyresvärden och berättade att en ohygglig stank spred sig från Linneas lägenhet. Grannarna var oroliga för att Linnea låg död därinne.
Hyresgästen skickades ut men när Linnea och hennes sambo kom åter till sitt hem fick dem en chock. Den nyrenoverade lägenheten var totalförstörd. Det var värre än den skitigaste pundarkvart. Jag uppmanar att själva se efter i länk nedan. Där finns film, fotografier och mer information om denna katastrof.

Vad har hänt i lägenheten? Enligt Expressen hade hyresgästen bott i lägenheten tillsammans med sambo och två småbarn. Stackars barn som behövt leva i denna misär.

Expressens artikel: http://www.expressen.se/omtalat/linn...-till-det-har/
Citat:
...
– När man kom in genom porten så möttes man av en stark röklukt. Jag bor på andra våningen men man kände lukten hela vägen till porten. När jag kom in till lägenheten så möttes jag av matrester från golv till tak och saker överallt, porslin som hade möglat, det låg en madrass med matrester och på hallgolvet. Handfat och badkar var halvfullt med vatten som antingen var väldigt smutsigt eller hade möglat – det luktade så illa där inne så jag klarade inte av att gå in.
...
– Lägenheten måste saneras städas och renoveras så att den blir i säljbart eller beboeligt skick. Det är kostnader som jag själv kommer att behöva stå för så länge, säger hon.
...
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-08-08 kl. 12:26.
Citera
2017-08-08, 12:35
Medlem
franges avatar
Tidningen har inte skrivit någonting om GM/hyresgästen annat än att det var en kvinna med karl och två barn. Med andra ord går berikarradarn igång direkt - och än mer zigenarradarn.
Har ni någonsin sett ett zigenartiggartillhåll, så vet ni mycket väl hur de på de nästan otroligaste sätt lyckas formligen begrava sig själva i smuts, skräp, skit och allmän sanitära olägenheter.

Visst att random arab eller neger knappast är alltid är världens mest hygieniska människor - men när det är av såna här direkt extrema mått så handlar det oftast om zigenare.

Vågar man gissa att Linnea dessutom är utav typen "refugees welcome" som gladeligen hyrde ut sin lägenhet till "fattiga jååååååmej" i tron att de är så underbara och goda som Linnea själv (antagligen) har för vana att propagera?

Ok - det kan självklart handla om et svenskt pundarpar - men sådana brukar man kunna inse och förvänta sig lite av innan, om man skall göra affärer med dem. Och återigen - tidningen har inte skrivit ett piss om de skyldiga.
Citera
2017-08-08, 12:39
Medlem
Helt obegripligt hur någon kan bo där! Har aldrig sett på maken, värre än hoarders!

Läst i övrigt Linnéas facebookinlägg om saken (som jag antar renderade artikeln) där det står att hon orosanmält föräldrarna till soc pga hur barnen tvingas ha det. Svaret från soc ska enligt Linnéa vara att "det bara är lite stökigt" (citerat ur minnet). Skrämmande!
Citera
2017-08-08, 12:47
Medlem
Mackan52s avatar
Hur fan lyckades de med något sådant på tre månader?

De verkar ju ha ansträngt sig för att sabotera lägenheten!
Citera
2017-08-08, 12:49
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borret
Helt obegripligt hur någon kan bo där! Har aldrig sett på maken, värre än hoarders!

Läst i övrigt Linnéas facebookinlägg om saken (som jag antar renderade artikeln) där det står att hon orosanmält föräldrarna till soc pga hur barnen tvingas ha det. Svaret från soc ska enligt Linnéa vara att "det bara är lite stökigt" (citerat ur minnet). Skrämmande!

Det låter väldigt anmärkningsvärt om soc inte reagerat mer, om det var så rörigt att det luktade en våning ner och var matrester från golv till tak.
Citera
2017-08-08, 13:05
Medlem
Läste "offrets" ursprungliga inlägg på facebook och där namngav hon tjejen som hon hyrde ut till en Josefin Larsson men som sedermera hade bytt namn på FB till Josse Josefin.

Vid en googlesökning dök det upp en sida där det varnades för denne Josse Josefin. Att hon sålde saker som inte fanns osv osv.

https://varningsgruppen.wordpress.co...sefin-larsson/

Enligt bilder på sidan heter hennes sambo D*niel Sörensen.
Senast redigerad av aju1891 2017-08-08 kl. 13:17.
Citera
2017-08-08, 13:47
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det låter väldigt anmärkningsvärt om soc inte reagerat mer, om det var så rörigt att det luktade en våning ner och var matrester från golv till tak.
Jag känner till fall där barnen nästan blivit omhändertagna pga att soc ansett att hemmet varit "stökigt". Dock inte ens i närheten av detta, som är direkt hälsovådligt. Att soc inte bryr sig i detta extrema fall kan jag inte förstå.
Citera
2017-08-08, 13:51
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Jag känner till fall där barnen nästan blivit omhändertagna pga att soc ansett att hemmet varit "stökigt". Dock inte ens i närheten av detta, som är direkt hälsovådligt. Att soc inte bryr sig i detta extrema fall kan jag inte förstå.

Socialen är som polisen ungefär. Orosanmälan blir liggande och läggs ner på samma sätt som anmälan om stölder och misshandel.

Ingen vill liksom ta tag i något längre och tacka våra hjärndöda politiker för det.
Citera
2017-08-08, 14:07
Moderator
HelgeBuks avatar
Helt otroligt vilka lortgrisar det finns. Oväntat att nåt ljushuvud skulle ropa zigenare Bilderna avslöjar med all önskvärd tydlighet att det handlar om klassisk renrasig svensk WT. Och om namnet som kommit upp stämmer så...
Citera
2017-08-08, 14:19
Medlem
Troligen missbruksproblem i kombination med en eller par psyksjukdomar.
Citera
2017-08-08, 14:23
Medlem
Soss ska anmälas till IVO! Och barnen ska omhändertas. Det här landet, jag blir trött.
Citera
2017-08-08, 14:31
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Troligen missbruksproblem i kombination med en eller par psyksjukdomar.
Ja inte kan man må bra om man lever i en sådan miljö, det är en sak som är säker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in