Jag har vart skyldig ett danskt företag 900TKR då dem stämde mig när jag var 18. Jag brukar maila KF då och då och fråga vad min skuld ligger på och fick ett mail att skulden var borta. Jag har inte betalat in något till dem och blev då fundersam och frågade vad som hänt med min skuld och fick då svaret att skulden blev återkallad av sökanden.
Så min fråga är: 1, Vad kan det bero på? 2, Kan dem skicka tillbaks skulden till KF när dem vill?
Varför skulle jag trolla om det? Jag drev en liten egen firma som köpte produkter från danmark och blev blåst av leverantören. Hade inget eget kapital blev tillkallad till tingsrätten där bolaget hade advokater på stream osv, valde att inte gå på nästa rättegång och fick då en treskodom.
Kan man sitta och ta bort en skuld och sedan skicka om den till kf?
Jag har vart skyldig ett danskt företag 900TKR då dem stämde mig när jag var 18. Jag brukar maila KF då och då och fråga vad min skuld ligger på och fick ett mail att skulden var borta. Jag har inte betalat in något till dem och blev då fundersam och frågade vad som hänt med min skuld och fick då svaret att skulden blev återkallad av sökanden.
Så min fråga är: 1, Vad kan det bero på? 2, Kan dem skicka tillbaks skulden till KF när dem vill?
Tacksam för svar
De har antagligen återkallat den då de inte vill betala den årliga avgiften på 600 kr eftersom de tycker det ser utsiktslöst ut att få betalt från dig. De kan skicka in den igen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!