2017-08-08, 10:50
Medlem
Hej Flashback

Jag har vart skyldig ett danskt företag 900TKR då dem stämde mig när jag var 18. Jag brukar maila KF då och då och fråga vad min skuld ligger på och fick ett mail att skulden var borta. Jag har inte betalat in något till dem och blev då fundersam och frågade vad som hänt med min skuld och fick då svaret att skulden blev återkallad av sökanden.

Så min fråga är: 1, Vad kan det bero på? 2, Kan dem skicka tillbaks skulden till KF när dem vill?

Tacksam för svar
Citera
2017-08-08, 10:57
Bannlyst
Varför blev du stämd för, nyfiken som attans!

Jag är ingen expert på ämnet men visst måste dom kunna "anlita" KF igen om dom vill!
Citera
2017-08-08, 11:20
Medlem
Varför skulle jag trolla om det? Jag drev en liten egen firma som köpte produkter från danmark och blev blåst av leverantören. Hade inget eget kapital blev tillkallad till tingsrätten där bolaget hade advokater på stream osv, valde att inte gå på nästa rättegång och fick då en treskodom.

Kan man sitta och ta bort en skuld och sedan skicka om den till kf?
Citera
2017-08-08, 12:05
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deden123
Kan man sitta och ta bort en skuld och sedan skicka om den till kf?
Ja, vad jag vet så är det vanligt också.
Men nu hade ju den skulden blivit återkallad så då är det väl inget att oro sig för.
Citera
2017-08-08, 13:15
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Hej Flashback

Jag har vart skyldig ett danskt företag 900TKR då dem stämde mig när jag var 18. Jag brukar maila KF då och då och fråga vad min skuld ligger på och fick ett mail att skulden var borta. Jag har inte betalat in något till dem och blev då fundersam och frågade vad som hänt med min skuld och fick då svaret att skulden blev återkallad av sökanden.

Så min fråga är: 1, Vad kan det bero på? 2, Kan dem skicka tillbaks skulden till KF när dem vill?

Tacksam för svar

De har antagligen återkallat den då de inte vill betala den årliga avgiften på 600 kr eftersom de tycker det ser utsiktslöst ut att få betalt från dig. De kan skicka in den igen.
Citera
2017-08-08, 15:09
Medlem
Kan dem skicka tillbaks den när dem vill? säg om 5 år eller 10 år? eller blir det preskiberat då?
Citera
2017-08-09, 20:12
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Kan dem skicka tillbaks den när dem vill? säg om 5 år eller 10 år? eller blir det preskiberat då?

Har du någon som helst kontakt med dom över skulden?
Citera
2017-08-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Har du någon som helst kontakt med dom över skulden?

Nej inte haft sen rättegången...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in