2017-08-08, 08:32
Medlem
Sjoestedts avatar
Hej, jag tror jag har en smygandes psykos, vilket jag inte är 100% på. Men det sägs att man kan uppleva en sådan i medelåldern. Alltså inte en psykos i sig, utan mer en psykotiskt period?

Vad ska man göra? Försöker vila så mycket jag kan för att återhämta mig.

Nu är jag lite orolig och undrar om det kommer gå över någon gång, med rätt behandling så allt återgår så det blir som förut?

Vad tror ni?
Citera
2017-08-08, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Hej, jag tror jag har en smygandes psykos, vilket jag inte är 100% på. Men det sägs att man kan uppleva en sådan i medelåldern. Alltså inte en psykos i sig, utan mer en psykotiskt period?

Vad ska man göra? Försöker vila så mycket jag kan för att återhämta mig.

Nu är jag lite orolig och undrar om det kommer gå över någon gång, med rätt behandling så allt återgår så det blir som förut?

Vad tror ni?

Ta kontakt med psyk är min rekommendation! Det kan annars gå så långt att du får en psykos.

Men vila är mycket viktigt. Inte för mycket stress eller press. Men som sagt helst bör du kontakta antingen psykiatrin eller vårdcentral så snabbt som möjligt!
Senast redigerad av tradgardsflum 2017-08-08 kl. 08:40. Anledning: Tillägg
Citera
2017-08-08, 08:48
Medlem
En psykos är man inte medveten om, varken när man har den eller när den är påväg.

"Medelålderspsykos"

:')
Citera
2017-08-08, 08:54
Medlem
Oldberrys avatar
Varför tror du detta ? Vilka symptom har du
Citera
2017-08-08, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunblazed
En psykos är man inte medveten om, varken när man har den eller när den är påväg.

"Medelålderspsykos"

:')

Det behöver inte nödvändigtvis vara sant. Men oftast så har man tidigare haft en psykos om man märker att ens sätt förändrats. Förmodligen är ts problem inget att oroa sig över men om man känner sig orolig är det bättre att ta kontakt med läkare för att höra vad en proffesionell säger.
Citera
2017-08-08, 10:11
Medlem
Sjoestedts avatar
Alltså, det kan vara en längre identitetskris också, vilket jag kan förväxla mellan psykos. Allt som allt mår jag i övrigt bra, lite ångest ändå, dock.

Alltså inga tecken på psykos så här, långt. Menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in